Nu är jag lite småförbannad....

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
...och på krigsstigen!
Mina barn måste "tyvärr" gå på fritids några timmar efter skolslut. Tyvärr säger jag då denna verksamhet inte är känd för sin goda kvalitet och att viss personal tycker att det är roligare att prata med varandra än att vara med barnen eller vara där barnen är.

Jag klev in på sonens fritids först, hittade honom gråtande i ett rum där han håller sig om armen och säger att han har jätteont. Jag ser "direkt" att han brutit nyckelbenet :devil: Letar upp personalen som naturligtvis sitter i ett annat rum och pratar med varandra. Jag undrar ju vad som har hänt och får till svar att han "tydligen ramlat", jag undrar då om de inte sett hur armen ser ut + att barnet gråter floder. Då kläcker den ena "damen" ur sig att "han började säkert gråta för att du kom".

Nu har vi ett barn som fått tillbringa kvällen på akuten med som nu är hemma och har ont pga sitt brutna nyckelben.

Vad gör man nu?
 
Sv: Nu är jag lite småförbannad....

Skulle nog ha rivit upp himmel och jord och anmält händelsen till rektorn och Krävt att det ska undersökas Hur det kunde hända och Varför inte pojkstackarn blev undersökt och tröstad, i stället för att han som nu sitta ensam och ha ont och kanske var rädd..
 
Sv: Nu är jag lite småförbannad....

Ringer rektorn det första du gör imorgon bitti!! Klockan 8 sharp, så h*n inte hinner iväg på nåt sammanträde....

Kräv förändring!! Föräldramöte kanske. Ifrågasätt varför han har sån personal där!!!

-Fritidspedagogen Julle!!
 
Sv: Nu är jag lite småförbannad....

Har mailat rektorn...Jag har redan ifrågasatt personalen vid flera tillfällen :o

/B_A_L med 100 poäng på lärarutbildningen...
 
Sv: Nu är jag lite småförbannad....

Bra att du har mailat rektorn. Skicka kopia för kännedom till förvaltningschefen och gärna ordföranden i den kommunala nämnden (barn- och utbildning el likn.).

Så här får det inte gå till!!! :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 785
Senast: Badger
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 822
Senast: lundsbo
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 231
Senast: lil-sis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 363
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp