Nu ar det bekraftat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Slakten AR varst. I sondags tog gubben bada tjejerna sa jag fick en dag till mig sjalv (avnjots btw i tradgarden och pa solstolen). Aldsta dottern slapptes av hos en bekant som ar mjolkbonde och tillbringade formiddagen med att kora kalvar i skottkarror, flaskmata kalvar och rykta kossor. Efter lunch sa hamtades hon av pappa och lillasyster och de akte in till Ottawa for att halsa pa hos svagerskan med familj. Min tjej har de senaste tre aren sparat ut sitt har, hon har makalost tjockt, brunt har med en naturlig blond slinga i bak och det var langt, halvvags ned pa ryggen. De akte hemifran tidigt sa hon hann inte borsta igenom det ordentligt och hon hade ju hallt pa med kossor och kalvar hela formiddagen sa val hos svagerskan sa gnallde pappan om hur trassligt det var. Han har vid flera tillfallen sagt att han tycker hon borde klippa det men bade hon och jag har da sagt ifran.
Svagerskan bestammer sig helt sonika for att ta ungen till frissan! :eek: Min stackars tjej som ar ganska blyg tors inte saga ifran och pappan tycker forstas det ar helt perfekt: han far som han vill utan att sjalv behova ta ansvaret. De aker ivag, SVAGERSKAN sager at frissan hur hon ska klippa och frissan klipper gladeligen!!! Nar de kommer hem sa har ungen fatt en san dar vidrig Jennifer Aniston frissa, uppklippt pa sidorna och i bak, inte ens rakt i bak utan i ett V. Drygt 20 cm ar borta. :cry:
Nu har jag en heldeppig tjej som tillbringar storre delen av dagen i badrummet med att forsoka fa till haret som hon vill ha det vilket inte gar eftersom det ar for kort. Jag fick tag pa svagerskan pa telefon och laste lusen av henne, heligt forbannad som jag var (ar). Hon stammade och menade pa att ungen inte sagt ifran utan gatt med pa allt. TRO FAN DET, hon TORDES ju inte saga nat!! 12 1/2 och blyg, pappa och faster insisterar att jamen sjalvklart ska hon klippa haret. Hade det vart sa javla svart att ringa mig och fraga vad JAG tyckte?? Sjalv skulle jag ALDRIG ens komma pa TANKEN att slapa ivag nagon annans unge till frissan utan att fraga forst om det var ok, speciellt inte for en san radikal klippning!!
Sa nu ar svagerskan sur pa mig och tycker att jag ar en jakla bitch, HON tyckte ju det bara var KUL att gora nagot "tjejigt" med min stackars unge, karln min slar ifran sig och tycker att jag overreagerar, vadda, det ar ju bara har, det vaxer val ut igen? Sag det till dottern som ar ledsen over sitt har, arg pa bade pappa och faster och sig sjalv for att hon inte tordes saga ifran. Josses vilken soppa...
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Jag hade blivit rabiat!! Vadå överreagerar? Inte en chans... Du kan ju tvångsraka dem så får de se hur jävla kul det är. :devil:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Alternativt byta ut deras schampo mot harborttagningscreme :devil:

Och jag AR rabiat, det ar ju tisdag och jag kokar fortfarande av ilska :mad:

Svagerskan ar bara avis, sjalv har hon tunt, stripigt fett har som ser ut som skit vad hon an gor med det. :devil:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Jag har upplevt en liknande incident. Mitt barn var hos släktingar och man "kom på" att klippning vore nödvändig. Hennes hår är också otroligt tjockt och tovigt, så visst vore det bra med en kort frisyr?

Hem kommer barnet med modern kort frisyr som kräver frisyrskum och hårfönande. Taggigt och kort uppe på hjässan och kort vid öronen.

Jag var så vansinnig så jag visste inte vilket ben jag skulle stå på. Barnet var vid tilffället sju år och litade så klart på de vuxna som tyckte att det skulle bli sååå bra...

Över ett år tog det att få tillbaka längden.
Så jag vet hur det känns, och hur man får trösta ledset barn... :(
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Ibland funderar man verkligen hur en del vuxna ar funtade...

En snart-tonaring har nog med grejer att tanka pa utan att behova ha angest over sitt har. Plus att relationen med faster har kommit pa sniskan nu "jamen tank om hon ar arg pa MIG ocksa eftersom hon ar arg pa mamma eftersom mamma ar arg pa henne eftersom jag inte vagade saga ifran och nu ar alla arga pa alla och det ar MITT fel eftersom jag inte vagade saga ifran..." osv osv :crazy:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Jag hade en styvmor när jag var 13 som tyckte jag behövde klippa mig, men ville inte betala för frissan, så hon klippte. När jag upptäckte att hon klippte drygt 15-20 cm så sa jag ifrån och reste mig och gick. Hur snyggve var jag i håret då, halvklippt hår. skolkortet från 7an ser rätt... annorlunda ut. Kossa (nej förlåt, det är att förolämpa de fina snälla kossorna).
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Jag förstår verkligen att du är arg, det är befogat!!!
Håret är ju för de flesta något väääldigt viktigt.
När jag klippte mig för 1 1/2 år sen (har klippt mig några gånger sen dess) blev det inte riktigt som jag tänkt mig å jag blev jätteledsen. Kunde inte hålla mig från att grina åh jag var juh 22 år gammal!!!
Få din dotter att känna sig fin ändå! :bump:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

usch vilken mardröm...
ni får försöka hitta fina frisyrer tillsammans så hon kan fixa till sitt kortare hår.
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Vi var in till stan idag och kopte nagra nya harspannen och snoddar och jag har sagt hur manga ganger som helst att det ar jattefint (snart tror jag nastan mig sjalv). Forut sa flatade hon ofta haret och hade da en jattefin, tjock flata men nu gar det inte eftersom det ar uppklippt och for kort.

De flesta kvinnor/tjejer har val minst en traumatisk harberattelse sa jag antar att den har far bli hennes. :smirk: Min ar en hempermanent som jag helst vill glomma :cool:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Nej, du överreagerar inte.

Just hår kan vara så väldigt känsligt, vet själv när jag en gång önskade få lite etapper med olika längd runt ansiktet, och frisören istället klipper nästan 20 cm rätt av, inte mkt etappigt där inte, iaf inte som jag menade. Var ledsen och arg länge då. Mitt hår är det jag gillar bäst, och skulle jag råkat ut för det din dotter gjorde hade jag nog inte velat veta av de som beställde tid hos frisören på ett bra tag. Alternativt hade jag krävt att de betalat en hårförlängning eller nåt, om jag fått fram nåt vill säga.

Fy vad sur jag blir när jag hör att folk beter sig så här. Vissa människor alltså...
 
Sv: Nu ar det bekraftat

I wish! Nej, jag tror att svagerskans basta straff kommer att bli att hennes brorsdotter inte kommer att lita pa henne pa MYCKET lange :devil: Men visst var det ena riktiga fascistfasoner?
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Det enda ni kan gora nu ar att gora det basta av situationen. En inbakad flata funkar val? Sa kort uppklippt kan val haret anda inte vara??
Visst tar det nagon minut langre, men det ar fint och man slipper se hur haret egentligen ser ut.
Dessutom ar det ju en vanesak, man kommer pa nya saker man kan gora med haret och tillslut har man forlikat sej med sitt ode. Det vaxer trots allt ut tillslut.

Det ar ju dessutom en jattebra anledning till att lura i henne alla sorts vitaminer och mineraler: "Da vaxer haret snabbare!"
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Näääääääääääää :mad: !

En sån kärring........Pussa på lilla gumman och hälsa från mig att hon sitter i gott sällskap.
Min dotters farmor, spanjorskan från hell, har en viss benägenhet att vilja lura med dottern till sin "damfrisörska".

Pappan har numera förstått innebörden med att låta sånt ske, jag lovar att han hade hört mig lika bra till Madrid även om han lagt på telefonenluren :devil: . Hon hade sparat sitt hår så att luggen skulle bli jämnlång med resten, bit förbi axlarna, eftersom hon inte vill sätta upp det men vill inte ha det i ögonen heller, utan hon ville lägga det bakom öronen. Nu var det så långt och hon var skinande glad över det. Farmor tycket inte att det var en frisyr för en "fin flicka" så hon tog ungen och fick henne klippt.....
En lugg på kanske 3 cm som stod rakt ut från skallen, såg ut som en djävla skärm :devil: .

Tösabiten var förkrossad. Då känns det lite lagom roligt att sitta hundratals mil bort och försöka trösta via telefon :cry: .

Lösningen blev ett brett hårband som luggen fick plats under så hon slapp se eländet......
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Fy farao vilken hemsk människa.:mad: :mad: Så gör man ju bara inte, särskilt om man vet att flickan är blyg, borde väl inte vara helt okänt för hennes pappa, och inte så bra på att säga ifrån. Tycker du inte överreagerar ett dugg, tvångsrakning verkar vara ett bra motmedel för att lära dom ett och annat om rätten att själv bestämma över sin kropp.:devil:
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Vi forsokte med en inbakad flata men sjalva flatan blev sa kort att den krokte sig uppat som en anknabb, sag mindre fint ut :smirk:

Vi har bada borjat vanja oss men svagerskan ar sa sur pa mig att jag inte far komma och stada hennes hus! :eek: Det anade jag ifs nastan nar jag pratade med henne, hon ar inte sa bra pa att hantera konfrontationer. Men som vuxen tycker jag man borde kunna tanka pa konsekvenserna av sitt handlande och vara beredd pa att ta dem.
 
Sv: Nu ar det bekraftat

Men stackars tosabit! :eek: :eek: :cry:

Lura med farmor till Pamplona nasta ar! :devil: :bump:

Vad jobbigt det maste ha vart nar hon var sa langt borta! Jag var iaf har och kan trosta i person. Nasta vecka aker hon till makens kusiner som har ett 20-tal hastar och ska vara dar en vecka. Jag har forvarnat dem om har-situationen och de har lovat att gora sitt basta for att fa henne att glomma det, langritter i skogen, rida till stranden och bada, shoppingtripper etc. Jag onskar det var jag som skulle aka! :angel: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 471
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hästhantering Hej allihopa, Jag har bott i Australien i 4 ar och funderar nu pa att flytta hem, och vill saklart ta med min alskade hast. Jag har...
Svar
8
· Visningar
2 351
Senast: EbbaHB
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 828
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp