Nu har han flyttat...

LiZH

Trådstartare
Vår älskade fantastiska lille Idefix. Det som skulle bli hela hans liv ( och havanais blir gamla) blev bara fem månader:cry:. Fem härliga månader...och nu är huset alldeles för tyst, tre lillhussar förtvivlade och matte och husses hjärta är krossade. Vi saknar honom varenda minut. Det är två veckor sedan han flyttade, två veckor sedan vi såg honom sist och det gör så ont. Vi gråter i omgångar här hemma. Enda trösten är att han bor i ett nytt hem som är toppen. Jag hoppas att han anpassat sig och inte är ledsen...

Jävla astma och allergi:mad:.
 
Usch, det där är min mardröm eftersom jag har en allergisk make. Än så länge går det bra, men vi har bara haft vår havanais i tre veckor. När märkte ni att det inte fungerade?

Det är jobbigt att vara djurägare när man tvingas ta jobbiga beslut! Jag lider med er :(
 
Tack för er omtanke.

I början kände maken av att det var en hund i huset, inte mer än att han tyckte att det " luktar hund", fast ingen annan kände det. Jag misstänkte redan då att det inte kommer fungera:( Men när Idefix blev lite äldre ( han var 4 månader när han kom till oss, är 9 månader nu), jag tror att det började i augusti så när han var 7 månader, så eskalerade det fort. Min man har ingen hösnuva,rinnande ögon etc utan påverkan på luftrör och hud. Han låg till slut och svalde hela nätterna och vaknade med rivmärken på halsen varje morgon för att han hade kliat sig.Det gick från att "lukta hund" till att han fick ett astmaanfall på typ tre veckor... Då har Idefix ändå aldrig varit i vårat sovrum tex. Tester hos allergimottagning och lungläkare visade att han som tidigare haft lätt pollenallergi nu är högallergisk mot alla pälsdjur och en massa gräs, vete,råg etc. Redan då började vi se oss om efter alternativ för Idefix. Maken fick cortison och blev märkbart bättre...tills han en dag åt avocado och fick en kraftig reaktion. In på sjukhusets allergienhet och man konstaterade att det faktum att hans system aldrig får vila pga hunden triggar andra allergier.
Då bestämde vi oss och började meddela folk att om de känner någon så...dagen efter ringde en väninna till vår hundtränare. Hennes hund dog för ett år sedan och nu sökte och en havve-hane på 6-12månader. En perfect match... Idefix har nu varit där i 2,5 vecka och det fungerar jättebra. Jag har inte träffat honom men hundtränaren samt en annan gemensam bekant har gett mig rapporter-samt att kvinnan har hört av sig till mig flera gånger. Så på fredag skriver vi papper...
Det har blivit så bra det kan bli. Men bäst vore ju om han vore här:cry:. Nu har vi haft städfirma i huset, alla mattor på tvätt, alla madrasser och soffor blivit proffsrengjorda...och min man har inga besvär alls. Det är ett högt pris att betala för att han ska må bra, men jag är rädd att priset för att ha Idefix kvar hade blivit högre...
Men jag saknar honom så att det värker i kroppen.

Freya bus- hoppas det går bra för er!
 

Liknande trådar

Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 689
Senast: Exile
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 974
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 192
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp