Nu har vi invigt

vallhund

Trådstartare
170889.jpg
Samt expander koppel o är mycket nöjda.
172391.jpg
 
Jag har också midjebälte och expanderkoppel med tvillingkoppel på när jag promenerar där hundarna måste vara kopplade. Väldigt behändigt att ha armarna fria!
 
Men vilken fantastisk väg!!!!!

Fungerade det bra?
Det är en väg för travhästar. Mjukt och skönt att gå på, och inga bilar :). Men när hästarna kommer så går det FORT! Därav kopplet. Jag är mycket nöjd med själva linan, midjebältet från Hööks är bara sådär. De elastiska banden är alldeles för lätta att dra ut till max, jag hade önskat mer motstånd. Och hakarna där kopplet ska fästa är för tunga och klumpiga. Men det duger så länge, jag ville inte köpa något dyrt innan jag visste hur mycket jag skulle använda det.
 
@Milosari Jag har också midjebältet från Hööks, men har klippt bort de värdelösa banden och satt en karbinhake runt själva midjebältet som jag sätter expandern i :) Funkar bra för oss!
 
Jag har också midjebälte, fast från Mr Koppel istället.
Har även tolklina och flera expanderkoppel från samma tillverkare och jag är jättenöjd med dem. De är perfekta för mig när mina axlar och händer strejkar.

Expanderkopplen/linan används också vid klövjningen och alltid på våra långturer.
Min man säger att de är oumbärliga vid löpning och skidåkning med hundarna, fast just det vet jag inget om ;)

/ kayoba
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under helgen invigs Kalix nya ridhus. I det nya ridhuset kommer man att kunna arrangera tävlingar, något man inte kunnat tidigare.
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
Hundträning Är det någon här som har hundkamera från Furbo? Är ni nöjda?
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Sel
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 554
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp