Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Smurfoff

Trådstartare
Ni som har följt mig att hitta flyg till Turkiet där dem godkänner hund i kabinen. Har äntligen hittat ett bolag från Danmark jag ska flyga med, direktflyg "SKÖNT" och transfer dit vi ska..

Jag fick detta mejlet som krav för att hunden ska få flyga med. Kan dem verkligen kräva munkorg?? Sen får hunden bara sitta vid mina fötter om jag ej har någon passegerare bredvid mig annars får den sitta borta vid där dem har maten i flyget. Tror hon kommer bli orolig då.

Men ja kommer fråga den som sitter bredvid mig om det är ok jag har min hund, får hoppas planet inte är allt för fullt för är de någon plats över så kommer ja få en stol tom bredvid mig å då är det ok.

Am I allowed to bring my pet?

It is the responsibility of the passenger owning the animal, that the required passport which provides information about anti-rabies vaccinations and other information about the health of the animal in question can be submitted to the appropriate authorities at country of departure, transit and destination.

Pets in cabin: a maximum of 2 pets may be transported in the passenger cabin on Corendon Airlines flights, provided that the weight of the pet including its cage does not exceed 5 kg, and the box is not larger than 55 x 40 x 20 cm and is waterproof. Therefore a request has to be made two weeks before the flight by e-mail to asked if there is not already given allowance for any other pet yet. Also in this situation a cage and a passport of the animal with all necessary vaccinations and health information will be required besides transport fees of 20,- € for each flight which has to be paid to the Ground Operations Department or sub-contracted handling agency.


The dog shall not occupy a seat and will be located in a place where the passengers will not be disturbed. The dog shall not be placed near an Emergency Exit.

• The dog will wear a muzzle

• The passenger must be in possession of all required animal health documents.

Corendon Airlines will not be liable for injury to or loss, delay, sickness or death of such animal in the event that it is refused entry into or passage through any country, state or territory.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Deras bolag och flygplan, deras regler. Skriver de att de vill att du ska ha munkorg på hunden så är det bara att skaffa en och vänja hunden vid den om du vill att den ska få sitta i kabinen.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

hur kan hunden bita någon om hon är i en bur? Verkar ju helt sjukt.. Tror inte ens man kan hitta en sån liten munkorg..
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

vi har munkorgar för små chihuahuor så visst finns det. För övrigt är det bara att le och lyda när det gäller flygets regler. Känns inte värt att bli ståendes på flygplatsen för att man tycker det va en onödig regel`?
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

men är det inte lite konstigt att dem kräver munkorg när hunden sitter i bur?
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Kravet har säkert kommit till för att hundrädda människor ska känna en trygghet samt att om ev olycka skulle ske och hunden kommer lös så utgör den ingen skada på passagerar, personal och ev räddningspersonal.
Visst finns det så små munkorgar.
Jag har två olika till Nisse en i fleece/nylon som han har rivit sönder nylonen på fullständigt och sen en typ plastgaller munkorg som han faktiskt trivs bättre med (den blir nog inte lika varm runt nosen).
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Ok får försöka hitta någon hon kan ha.. Kommer ha med den skulle dem kräva att ha den på får jag ju göra de. Hade varit rätt surt att bli nekad.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Buren har jag tränat hon går själv in och lägger sig och funkar att bära runt henne i den. Munkorg kommer bli svårt men ska köpa en i veckan och träna.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Någon som vet hur gammalt frisk intyget får vara?har tid hos vet den 7e och jag flyger den 13e..
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Ni som har följt mig att hitta flyg till Turkiet där dem godkänner hund i kabinen. Har äntligen hittat ett bolag från Danmark jag ska flyga med, direktflyg "SKÖNT" och transfer dit vi ska..

Jag fick detta mejlet som krav för att hunden ska få flyga med. Kan dem verkligen kräva munkorg?? Sen får hunden bara sitta vid mina fötter om jag ej har någon passegerare bredvid mig annars får den sitta borta vid där dem har maten i flyget. Tror hon kommer bli orolig då.

Men ja kommer fråga den som sitter bredvid mig om det är ok jag har min hund, får hoppas planet inte är allt för fullt för är de någon plats över så kommer ja få en stol tom bredvid mig å då är det ok.

Am I allowed to bring my pet?

It is the responsibility of the passenger owning the animal, that the required passport which provides information about anti-rabies vaccinations and other information about the health of the animal in question can be submitted to the appropriate authorities at country of departure, transit and destination.

Pets in cabin: a maximum of 2 pets may be transported in the passenger cabin on Corendon Airlines flights, provided that the weight of the pet including its cage does not exceed 5 kg, and the box is not larger than 55 x 40 x 20 cm and is waterproof. Therefore a request has to be made two weeks before the flight by e-mail to asked if there is not already given allowance for any other pet yet. Also in this situation a cage and a passport of the animal with all necessary vaccinations and health information will be required besides transport fees of 20,- € for each flight which has to be paid to the Ground Operations Department or sub-contracted handling agency.


The dog shall not occupy a seat and will be located in a place where the passengers will not be disturbed. The dog shall not be placed near an Emergency Exit.

• The dog will wear a muzzle

• The passenger must be in possession of all required animal health documents.

Corendon Airlines will not be liable for injury to or loss, delay, sickness or death of such animal in the event that it is refused entry into or passage through any country, state or territory.

så vitt jag förstår får du inte ha hundburen vid dina fötter, den kommer att placeras någonstans där den inte inverkar på passagerarnas säkerhet, och såvitt jag vet så får man inte ha löst handbagage vid fötterna eller i knät vid start o landning,,,,
 
Senast ändrad:
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Man brukar få ha grejer under stolen framför. Så har alla jag känner också transporterat sina småhundar.

Varför man promt ska ha med hunden vet jag dock inte.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Mallju har skrivit innån annan tråd att hon ska flytta itomlands och arbeta. Och visst får man ha handbaggage unde stolen framför.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Är planet fullsatt så får hon inte sitta hos mig. Men finns där en plats över så kommer jag få den och hon kommer få sitta på golvet så sätet bredvid mig
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

Tänk på att skaffa en munkorg av "plastgaller"-varianten. De i nylon ska vad jag förstått enbart användas vid tillfällig hantering då de inte tillåter hunden att hässja.
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

ok. Ska till djuraffären i veckan och kolla..

Någon som vet hur gammal friskintyget får va? Ska till vet den 7e juni och åker den 13e... har för mig de gäller i 10 dagar men är inte säker
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

På ambassadens hemsida står de bara dem ska ha rabies vaccin och hälsointyg står ej hur många dagar de ska gälla... Turkiska ambassaden är värdelös med information. Har både mejlat och ringt men var ingen som kunde engelska när jag ringde, samt när ja mejla så hänvisa dem mig att ringa...
 
Sv: Nu ska vi flyga iväg, men konstiga krav

charterbolaget hade skickat fel info.. gick in på flygbolagets hemsida och läste reglerna om djur. stod att en blindhund ej behövde bur och det va den som skulle ha munkorg.. de mejlet ja fick skickat stod de inte.. så nu vet jag
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 186
  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
287
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: 95johsv
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp