Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happy, tycker han ser jättetrevlig ut på filmen det lilla man ser :) Är han snäll i hantering å så?

Gaia, vad ska man säga. Sagohäst :) Njuter för fulla muggar.
Äh skärp dig nu!!! Du som också har en rosett i bagaget, klart det kommer gå bra!

Nova, Tack så mycket! :) Har lite missat vem denna ponnytjej är?

KL

På lördag åker vi till Lilla Edet och hoppar. Till min stora förskräckelse börjar den kl 8!!!! :O Jag har 1,5h att köra...suck...
 
Ja, tar knappt 2 timmar från mig o där finns ju oändligt mycket mer att hoppa på än Hajjerna som ändå tar 1,5 tim från mig.
 
Vilken tur den tjejen har :)! "Kl:Har inte riktigt blivit kompis med den nya web designen än ... :confused: Tillhör inte den mest tekniska..
 
Ja, tar knappt 2 timmar från mig o där finns ju oändligt mycket mer att hoppa på än Hajjerna som ändå tar 1,5 tim från mig.

Behövs inte så mkt mer på den nivån jag befinner mig. Det finns en del lösa hinder att ställa ut så man kan få till lite svårare linjer om man är lite klurig.
 
Vilken tur att du sa att de började åtta. Det hade vi missat.:crazy: Jag ska hinna tävla i dressyr i Fjärås innan jag kör dit med Sara. Nu var de bussiga och gav mig en tidig start så vi kommer att hinna.
KL
Var och red c-r dressyr idag. Min tränare var domare på unghästtävlingar som gick på fm och sen passade jag på att rida upp mitt program innan de började med c-r med en annan domare. Jättebra att hon fick se oss under tävlingsformer. Nu vet hon vad vi ska träna på:D
 
@Maui det var väl perfekt? Vad tyckte hon som var den stora skillnaden då?

Nu har jag bokat terrängbanan igen för nästa vecka.. alltså det här kan inte bli bättre.. nu kan man äntligen träna mycket terräng utan att bli helt ruinerad!
 
@Tessalonica men varför valde du inte Ätrabygden istället? Det är ju betydligt närmare för din del? Eller Kvibille?

Tycker det är en bra tävlingsplats och bra väg att köra. Ätrabygden ligger inne i skogen för min del och det tar nästan lika lång tid att köra då det är dålig väg.

Kvibille trodde jag bara hade högre klasser.
 
Kvibille har från 1m dessutom 2 st 1m klasser, vet inte om du tävlar det som första klass än, men det gör du väl?
 
Okej. Jo det gör jag. Är ju 100 och 110 på Lilla Edet på lördag som gäller.
Får tänka på det till nästa gång
Fattar inte riktigt detta nya utseende på sidan längre.:cry:
Vi var i Ätrabygden förra året och det var hemskt. banan var så lös att hästarna inte kunde hoppa. :arghh: De fick inget fäste alls när de skulle hoppa av. Har aldrig sett så många hästar som rev. Nu har vi bestämt att dit åker vi inte fler gånger.

Synd att vi inte hinner se dig i Lilla Edet. Sara rider sista klassen och då har ni redan varit klara ett tag.

På c-r fick Eva se att jag behöver rida med mer ben än vad man tror. Hästen är pigg och bjuder fint men för att få med bakbenen så måste jag driva så in i norden. :eek: Dessutom såg hon att jag överdriver skolorna när jag känner att det tar emot. Istället för att räta ut och rida mindre försöker jag böja och tvära mer. Har henne inte helt rak i galoppen på raka linjer.
Är nyttigt att få se hur man beter sig under ett helt program utan att någon kommer med hjälp.
 
@Maui

Å jag tycker sidan är toppen! :)
Mycket bättre när man sitter med mobilen :)

Jag har varit i Ätrabygden en gång tidigare och det var många år sedan. Det var dock inomhus så jag vet inte alls hur det är där idag. Men är tacksam att jag inte åkte dit då om underlaget är dåligt ute.

Ja det var ju synd. Såg att unghästar ska rida före i de två sista klasserna. Så drygt. Annars hade jag kunnat stanna..
 
@Maui

Å jag tycker sidan är toppen! :)
Mycket bättre när man sitter med mobilen :)

Jag har varit i Ätrabygden en gång tidigare och det var många år sedan. Det var dock inomhus så jag vet inte alls hur det är där idag. Men är tacksam att jag inte åkte dit då om underlaget är dåligt ute.

Ja det var ju synd. Såg att unghästar ska rida före i de två sista klasserna. Så drygt. Annars hade jag kunnat stanna..

Men jag får med hela din text när jag svarar. Hur gör man för att slippa detta?
 
:)Tror man bara raderar texten.. Men jag är nog mest oteknisk.
Lycklig över att jag fick in "tuben" i i-fånen..var ett litet meckande. Här kommer två klipp från igår, å det känns himla svajjigt att starta på söndag, men, äh, vi åker dit, har sköj och gör så gott vi kan..är väl medveten om alla brister men inputs tar jag gärna..
Skumpar nå förfärligt och tyglarna ser långa ut, hmm, skritten kan jag nog inte göra så mö åt..

Ocensurerad programridning utan bokstäver att följa ;)

Idag blir det nog en runda till sjön med min röda fara!
 
Ahh, när man loggar in först så finns ju "min" ruta längst ner, ha, ha..
Vart hos min bekant som bedriver stuteri och fick en rejäl genomgång idag! Är så glad då hon sett oss hela vår tid och tycker att Loppis utvecklats jättetrevligt:), alltid kul att höra. Såg att min tränare ska rida samma klass som jag:nailbiting:..Men, hörrni, vilket sxagolikt sommarväder här är, på vippen att gå å slänga mig i ån men det är nog liiite tidigt än;)!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 612
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 545
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 131
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp