Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spelar ingen roll för mig vilken häst du har, jag tar Harriet. Det är ledigt 19-2030, även 1730-19 men jag gissar på massor av blinningar o annat otyg ju tidigare det är?
 
Tror inte det spelar någon roll, halv sex till sju är nog inte värre än sju till halv nio, inte om man ser till hemma i hagen
 
Ok take your pick för vi måste boka...vilken tid vill du? Blir bara vi så du måste dyka upp så jag inte blir själv!
 
Igår hade vi träning i working equitation i stallet för en jättebra tränare. Shit vad kul det är alltså! :bump: Får ni möjlighet så prova! Ska ta och snickra ihop en tjur i helgen, fick fuska lite och kalkera av tränarens :D

10443510_609996629119495_8822617307050948380_n.jpg


Svansen hade gåt av på hennes, så får försöka improvisera lite :p
 
Igår hade vi träning i working equitation i stallet för en jättebra tränare. Shit vad kul det är alltså! :bump: Får ni möjlighet så prova! Ska ta och snickra ihop en tjur i helgen, fick fuska lite och kalkera av tränarens :D

10443510_609996629119495_8822617307050948380_n.jpg


Svansen hade gåt av på hennes, så får försöka improvisera lite :p
Vad roligt Gaia att du hittat en tränings/ tävlingsform som passar er så bra. Det låter onekligen spännande men jag är tveksam om det passar min slyngel till häst. Men man vet ju aldrig....
 
Vad roligt Gaia att du hittat en tränings/ tävlingsform som passar er så bra. Det låter onekligen spännande men jag är tveksam om det passar min slyngel till häst. Men man vet ju aldrig....

Det vet man inte förrän man provar. Det var en annan tjej i stallet som var med. Hon undrade hur det skulle gå, då hennes häst "typ är rädd för andra hästar". Ett fyraårigt jättefin sto men som kan vara lite tittig. De löste alla uppgifter jättefint, inklusive att plocka upp lansen, ta ringen på tjuren och sätta ner lansen i tunnan igen, allt i galopp. Även bron och repgrinden gick lysande. Hästarna tycker att det är roligt! Hon var trött men mycket nöjd med sig själv efter lektionen :)
 
@Gaia Det har du givetvis rätt i. Har en kompis som tävlat en hel del WE med sin frieser. Hon är som du, helt såld på tävlingsgrenen...
Jag har en klubb hyfsat i närheten som satsar mycket på WE. De har även träningar...
Hm, hur som haver får jag vänta lite till min treåring är lite lättare att styra :).
 
@Gaia, tror faktiskt min Loppa hade gillat det, nu är ju detta bara kvigor, ha, ha. men hon är himla cool Loppisen.


Hmm, har nog lyckats välja en av de mindre fertila hingstarna för året ser det ut som. Kommer troligen prova på Luxus eller Zuidenvind eller den som hingststationen erbjuder som alt. FloreStar som dock ej riktigt tilltalar mig. Jag har ju ändå lagt så mycket avgifter på station mm så kommer nog köra på två brunster till även om det blir nya avgifter på språnget..

Gahh, har ju knappt ridit på evigheter med någon ordning, men nu kommer min tränare"hem" då dom slutat på sin fd. anläggning. Så undra om jag ska damma av henne på tisdag och ridas ner till byn och vara med..Liksom lyxigt att ha ett par minuters körväg alt 20min ridväg kontra 40 min körväg..

OM det inte visar sig att hon trots allt tagit sig på måndag, då köper jag nog en lott också..



10461854_780157155339139_158333806_n.jpg
 
Igår var vi o hoppade lite terräng! Ringrostig är bara förnamnet och jag vågade bara mig på de allra minsta hindren men i slutet var vi riktigt tuffa! Ska åka dit flera ggr nu så jag får upp flytet igen för kul var det!


 
Igår var vi o hoppade lite terräng! Ringrostig är bara förnamnet och jag vågade bara mig på de allra minsta hindren men i slutet var vi riktigt tuffa! Ska åka dit flera ggr nu så jag får upp flytet igen för kul var det!


Härligt det ser ut!
Och vad sa lilla knät??
 
Attans, tänkte att ingen skulle komma ihåg att fråga...:o Det sa AJ! dagen efter. Men helt ärligt så struntar jag i det...är så trött på att min kropp ska bestämma vad jag ska göra så nu gör jag det iaf! Idag känner jag inget mer än den vanliga jagärettgammaltsvulletsteltknä smärtan som brukar vara!:D

Har kämpat på med dressyren nu i flera dagar, om jag får upp manken så blir hon lång bakom sadeln, om jag får bakbenen att kämpa på o vinkla så är hon låg i fram...visst hon har det emot sig fysiskt men hon har varit lättare att få ihop kan jag säga. Är ju helt värdelöst att försöka sitta på henne när hon inte är ihopkopplad och hon har VÄLDIGT mycket kropp att sätta emot...:mad: Ska göra ett sista försök idag innan hon får semester, kan ju vara det hon behöver också.
 
WE är skitkul. Nu har det startat upp en träningsgrupp på närmare håll, eller, det kommer igång nu i Augusti, tidigare var jag tvungen att åka runt 5 mil enkel väg, nu blir det bara ca 3 :)
Så fredagkvällar framöver blir det WE för oss när jag inte jobbar.


Har haft en kompis på besök i veckan och hon fotade lite när jag red häromdan. Jag är ingen Kyra och är rätt medveten om alla fel. Det här passet har jag dessutom ingen aning om vad mina händer höll på med.
Men vi är på väg och hon är rolig att rida.
dsc00922_53c04602ddf2b37f21409456.jpg

dsc00910_53c0474ae087c34994d2a8c1.jpg

dsc00915_53c0467eddf2b31ba30b3af3.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 579
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 129
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp