Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad roligt happy! Tror jag kommer ned o tittar på dig nån dag? Är så nyfiken på din fining! O glad över att allt funkat så bra med inridningen! Har tillbringat dagen med din beridare och hon lotsade runt flera unghästar jättebra över rätt svåra banor.
 
Roligt att vara inne och läsa om er lite :)! Ska ha semester denna veckan å är på väg till skåneland med maken. Tror jag ska skritta igång loppan lite när jag kommer hem på onsdag/torsdag. Hon stressar ju inte direkt i ridningen så det borde inte vara någon fara.
Dottern har träning för Jörgen Larsson i veckan. Är bara lite småfrustrerad över hennes inställning till träning och ridning och upplägg, suck..Är ju mest hon som rider ponnyn men egentligen hinner hon inte med fullt ut.
Tycker så synd om min yngsta dotter bara..Hon vill också rida och ha en häst att pyssla med:(..Tyvärr är hon stor för ponny och dessutom har storasyster kört över henne lite..
Eländiga tonårsungar:devil:..

Är så glad över att det tagit sig på Loppan, äntligen:)! Blev hingstbyte till en som heter Canterbury, ljusbrun, ädel kille. Lång och nervös väntan bara..

@Novali01: Hon är ju så läcker:love:.. Men jag förstår dina funderingar. Det där med hästägarskap handlar om både hjärta och hjärna:). Det ska vara roligt och okomplicerat att rida-alltid!
Hur går det med lille Eskil förresten?
 
Stråla hälsar att hon mår bara bra och att hon idag har varit ute i skogen och hoppat :eek:, med ryttare på ryggen för första gången i sitt liv.

Medryttaren på Stråla och jag på gammelhästen, byggde upp 5 hinder i en slinga efter skogstigarna och skuttade runt. Det var ungefär skitkul och både Stråla och gammel blev galet taggade och fick gasa på ganska ordentligt mellan varven..
Jag är ju egentligen livrädd för att hoppa men det håller på att ge sig faktiskt.
De två sista skutten vi gjorde hade nog Stråla inga krafter kvar och plöjde rakt igenom hindrena så att pinnarna/grenarna vi byggt hinder av flög åt alla håll och det sa bara brak så var dom av på mitten allihop :D
 
@polly p Grattis till lilla bäbben i magen, blir säkert jättefin! Eskil hälsar att han o Sten leker o har det bra, jag ska flytta hem dom till bete hemma nu på torsdag så då kanske det kommer lite bilder! De är ju inte vackrast i världen i den åldern kan jag säga....:crazy:
 
Glad idag!!
Har haft dressyrtränaren på besök.
Började med att kolla sadlarna på min unghäst. Båda låg bra!!:up:
Fick sedan lite hjälp med att lina honom lite inspänd för första gången.
Som avslutning red jag i skritt och lite trav.

Grabben skötte sig super! Fick beröm för sin fina bjudning :).

Är både stolt och glad idag över att han sköter sig så bra!

Tänk vad lite det behövs..
 
Så roligt att höra! Glad för din skull:)!

Idag har jag ridit Loppan:love::bump:!
Å så den här som jue oxå är en 06:a men dock inte inriden, eller ptja, gått med sin mamma hela livet till hon kom hit i sommras:D:
10418205_798273823527472_6514083284952032683_n.jpg
10561753_798273820194139_3565645525260657828_n.jpg
 
Lille ponnyn (06:an) får lov att åka till klinik på måndag.
Kvar efter svullnaden är ett rejält mycket större överben.
Jag vill få det röntgat och förhoppningsvis få positiv besked.
Trist men sant....
 
Nu har Rivica varit hopphäst igen. Gjorde fyra starter i 100-110. Lyckades få tre placeringar men i finalen som var den "stora" klassen rev hon ett då hon drog iväg. Ryttaren sur :meh:
Jag tyckte hon var duktig.

Nu blir det dressyr igen. Snart tävling men måste vaccinera henne innan. Blir ett problem att lösa. Måste fixa det senast onsdag :nailbiting:

@happyrider Hoppas det går bra med ponnyn.
 
Grattis igen Maui, fantastiskt duktig hon är och bra matchad såklart:bow:!
@happyrider: Trist..ska hålla tummar att det inte är något.

Åh, vad hon är rolig att rida min lilla Loppis. Nyttigt med lite brake. Lullar på lite lugnt men hon verkar ha saknat det precis som jag:)!
Idag ska hon in på stall, fasen vad det regnar. Tyvärr får hon sova själv. Har ponnyn ihop med nordsvensken och Loppis sällskap, en treårig liten cob åkte hem idag.
 
Idag har jag galopperat på Stråla. Minsann :banana:
Med hjälp av en väldigt peppande instruktör så lyckades vi få till två långsidor i galopp. Det är helt sjukt vad det har satt sig i min hjärna det där. Jäkla rädsla, jag blir så frustrerad. Första gången förstörde jag allt genom att tvärbromsa då hon gjorde en skitfin galoppfattning. Bara en automatisk reaktion av rädsla, hon tar såna rejäla språng och min hjärna associerar tydligen det med bockningarna. Sen fick vi till det, jag lyckades fejka mig till avslappning och lyckades släppa fram henne.
Snälla, schyssta fina häst som står ut med mig.
Allmänt fantastiskt rolig att rida. :love:

@happyrider vad tråkigt. Hoppas det går bra.
 
Happy, hur har det gått idag? :/

Maui, Grattis igen :)

Polly, skönt att det är fungerar bra att rida :) Ska hon in på 30dgr eller 90dgr nästa? Min lilla Julia kommer in från betet nu i slutet av augusti tänkte jag. Har regnat stålle här någon vecka så snart är det dags :)

Skorpsmulan, UNDERBART!!!! :D Glad för din skull, hoppas du kan galoppera mycket fram över :)

KL

Tävling i helgen, samma som Maui. Försöker få in lite filmer men det verkar gå segare än segast. Ingen höjdar helg dessvärre. Nästa gång blir det i Jennylund :)
 
Oxå tävling i helgen, samma som Maui och Tessalonica.. rena buketräffen där! Red bara en av dagarna då jag var funktionär hela fredagen och lörd och söndag fick jag viga åt min sure sambo ;) Efter att ha varit i Skåne i 3 veckor och ska dit igen på torsdag så fick jag offra mig :angel:

Ska plocka upp min lilla 10:a oxå på vägen :)
 
Happy, hur har det gått idag? :/

Maui, Grattis igen :)

Polly, skönt att det är fungerar bra att rida :) Ska hon in på 30dgr eller 90dgr nästa? Min lilla Julia kommer in från betet nu i slutet av augusti tänkte jag. Har regnat stålle här någon vecka så snart är det dags :)

Skorpsmulan, UNDERBART!!!! :D Glad för din skull, hoppas du kan galoppera mycket fram över :)

KL

Tävling i helgen, samma som Maui. Försöker få in lite filmer men det verkar gå segare än segast. Ingen höjdar helg dessvärre. Nästa gång blir det i Jennylund :)
Nja... Ett nytt kraftigt, varmt överben.
På röntgen misstänktes först någon slags lös benbit men vet kom fram till att det var läkningsprocessen som såg lite annorlunda ut.
Markerade något på böjt spår i ena varvet. Helt ren på böjprov.
Nu vila i tre veckor, Metacam och sen återbesök med ny röntgen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 168
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 102
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp