Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde det!! ha haha ha det är 2 år sedan jag seglade runt i terrängen sist o det kändes men jag gjorde det!
Dressyren gick sådär, hon dog när hon skulle gå inne, hoppningen nollade vi och terrängen likaså även om vi hade lite tidsfel. Är så himla nöjd med hästen o mig själv o tji fick alla som trodde att jag inte vågade!:p

Terrängfilm:

Heja dig! Det är en så skön känsla när man gått utanför sin komfortzon!
Jag hade aldrig vågat i dagsläget. Jag har blivit urfeg m hoppning öht. Terräng m fasta hinder.. :o

Du är asduktig! Kul med den känslan!
 
@Bliss vad roligt med en islänning i tråden! Tror att det har funnits en till men det var ett tag sen hon hörde av sig... Välkommen!
Just det, bilder är vi alltid sugna på här...:up::)

tack :) insåg sen att tråden kanske mest är för er med dressyr/hoppehästar, men vad sjutton... född 06 är hon iaf ;)

Jag lyckas dessvärre inte lägga in några bilder i inläggen, har försökt med både dropbox och photobucket utan framgång
 
tack :) insåg sen att tråden kanske mest är för er med dressyr/hoppehästar, men vad sjutton... född 06 är hon iaf ;)

Jag lyckas dessvärre inte lägga in några bilder i inläggen, har försökt med både dropbox och photobucket utan framgång
Nej, nej tråden är till för alla 06:or!
Jag tycker det är roligt att få inblick i hur man tränar inom andra grenar.
Självklart ska du vara med här!
 
Tack alla! Känns jättebra nu men jag var braaaaa nervös på tävlingen!:o Men när jag hade hoppat första hindret i banhoppningen o hon bara bjöd vidare så tänkte ja, nu kör vi! Å likadant efter första hindret i terrängen när hon bara flöt över....känslan är obeskrivbar...:banana:

Men sen får vi se, ska rida en till tänkte jag men om jag rider nästa år det återstår att ta ställning till.
 
Nej, nej tråden är till för alla 06:or!
Jag tycker det är roligt att få inblick i hur man tränar inom andra grenar.
Självklart ska du vara med här!
:up: i stort sett är det ju dressyr med lite extra gångarter.

Min lilla har en väldigt fin skritt, bra trav och lätt för tölten. Vi har inte hunnit träna så mycket än eftersom hon då är påverkad av sin brunst och av miljöombytet, så vi tar mest turer ute i lugn och ro för tillfället. Jag hoppas det lättar för det kliar i fingrarna att sätta igång lite mer. Första helgen i November ska vi följa med på en helgkurs för en isländsk tränare, och jag hoppas att vi hunnit bli lite mer synkade tills dess :)
 
:up: i stort sett är det ju dressyr med lite extra gångarter.

Min lilla har en väldigt fin skritt, bra trav och lätt för tölten. Vi har inte hunnit träna så mycket än eftersom hon då är påverkad av sin brunst och av miljöombytet, så vi tar mest turer ute i lugn och ro för tillfället. Jag hoppas det lättar för det kliar i fingrarna att sätta igång lite mer. Första helgen i November ska vi följa med på en helgkurs för en isländsk tränare, och jag hoppas att vi hunnit bli lite mer synkade tills dess :)

Välkommen! Tycker också det är kul med Isis här i tråden!
Jag har haft en fyrgångande korsning och ridit en del Islänningar. Men jag kan bara dressyrjobba dem i de tre vanliga gångarterna.
De 4:e och 5:e och de andra 45 orena som kan följa med undvek jag lika mycket iom det. ;)
 
Vet inte om jag orkar med att gå upp 0500 o dra land o rike runt längre...vi får se.

Har fått jättefina bilder från en bukefalist, @Pazuzu, älskar denna!:
1412090511yqc.jpg
 
Men du måste väl inte åka till udden längst bort i hela världen. Men jag förstår, det spelar ingen roll hur nära eller hur sent man än startar nog fasen måste man ändå gå upp mitt inatten.
 
Vet inte om jag orkar med att gå upp 0500 o dra land o rike runt längre...vi får se.

Har fått jättefina bilder från en bukefalist, @Pazuzu, älskar denna!:
1412090511yqc.jpg
Superfina är ni:)! Så glad för din skull att ni är på´t igen. Om det blir annat än ft, hon är är väl superfin banhoppare också men just att du tagit dig tillbaka är så härligt!

@Bliss, välkommen härifrån också! Jättekul med isis!
 
@Novali01 Jag säjer som dom andra, duktiga ni och jag önskar att jag också vågade.

@Bliss Min är inte heller dressyr eller hopphäst. Skogstroll snarare med dressyrinriktning. :)
Har du bilder på photobucket så behöver du bara klicka där det står IMG (den kopierar själv av ett klick) och sedan klistra in här. Går du andra vägar så måste du använda det lilla "kuvertet" brevid smileysarna.
Men photobucket är väldigt enkelt.
 
Välkommen! Tycker också det är kul med Isis här i tråden!
Jag har haft en fyrgångande korsning och ridit en del Islänningar. Men jag kan bara dressyrjobba dem i de tre vanliga gångarterna.
De 4:e och 5:e och de andra 45 orena som kan följa med undvek jag lika mycket iom det. ;)
Kul! Häftigt att tölten fanns hos din korsning! Ja de där fyrtioelva orena varianterna skippar vi helst, eller vad sägs om skrölt, rollande, passtaktig trav, travtaktig tölt osv osv :D. Min Snemma har rena gångarter men det är en ridfråga också att få till takten på rätt sätt, det är ett finlir som jag bara har börjat att försöka lära mig. Hon är dessutom femgångare, men det lär dröja innan vi ger oss på passen.
 
[QUOTE="USER=133617] Min är inte heller dressyr eller hopphäst. Skogstroll snarare med dressyrinriktning. :)
Har du bilder på photobucket så behöver du bara klicka där det står IMG (den kopierar själv av ett klick) och sedan klistra in här. Går du andra vägar så måste du använda det lilla "kuvertet" brevid smileysarna.
Men photobucket är väldigt enkelt.[/QUOTE]

Kan undra om det är för att jag försökt via ipaden som det inte fungerat då.. Ska testa via datorn så fort vårt nät har kommit tillbaka. Tack!
 
Kul! Häftigt att tölten fanns hos din korsning! Ja de där fyrtioelva orena varianterna skippar vi helst, eller vad sägs om skrölt, rollande, passtaktig trav, travtaktig tölt osv osv :D. Min Snemma har rena gångarter men det är en ridfråga också att få till takten på rätt sätt, det är ett finlir som jag bara har börjat att försöka lära mig. Hon är dessutom femgångare, men det lär dröja innan vi ger oss på passen.

Ja, han hade tydligen ren tölt enligt de som kan sånt. ;)
Iom att jag inte kunde det så undvek jag att försöka få till det där. Det var så himla lätt när jag började rida halvblod igen efter många år på Islandshäst, min, lite araber, PRE etc. De satt liksom ihop och var rena i takten av sig självt på ett annat sätt. Jag blev nästan chockad i början. ;)

Kul med din med rena gångarter. Men det är också kul att faktiskt lättare kunna påverka dem i takten. Även om man så klart tycker det är skönt att inte behöva det alltid. ;)

Lycka till med din!
Jag är redan nu lite nyfiken på kursen ni ska på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
401
· Visningar
50 044
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 508
Senast: cewe
·
Träning Såg att det var dags för en ny tråd för våra hästar födda 2016! Aktiviteten är ju lite lugnare numera men tycker att det är lite mysigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 122
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp