Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SkorpSmulan, håller tummar att det ska funka med sadeln. Det är ju en början och verkar globus fungera så går det ju att byta ut mot en dressyr så småningom.
Vi har skitsvårt att hitta sadel till vår new forest. Han är kort, spolformad och har knappt någon manke. "Alla" sadlar åker fram på halsen:devil:. Vi har en prestige hoppsadel som vi breddat till x-vid. Får väl prova ett tag med antiglid pad direkt mot hästen men jag vet inte..lr svanskappa:angel:..

Igår hade jag så kort tid hemma innan barnen skulle köras till träning så Loppis fick vila. Ridit i padock mestadels i veckan men åkte upp i onsdags till ridhus och idag blir det lite dressyrträning:)! Buhäää:cry:, ogilla novemberrusket. Hoppas det blir lite torrare väder.

Nu ska jag bara beta av min "To do list". Härliga lediga fredag:love:!
Kanske hinner rida en häst till när jag varit och tränat:D, barnen är borta hela helgen.
 
Det var lite min tanke, kanske en click dressyr sen om nu denna skulle passa. Ska ta hem den ikväll och prova lägga den på henne och så ev provrida den imorgon.
Det är verkligen inte lätt med sadlar @polly p

Jag längtar efter snö, nu har det frusit på så det är är bara stenhårt och knöligt överallt går knappt att skritta men jag tänkte testa paddexbanan i helgen och hoppas det går. Inte för att jag vill ha lera. Alls. Usch. Men då brukar det iaf gå att rida.
Å så är jag för lat och för fattig för att köra till ridhus mer än bara ibland.
 
Så här ser sadeln ut på
dsc02006_545d159b2a6b2288d740997d.jpg

Vad tror ni? Jag vet vad jag tycker men vad tycker ni?
 
Nåväl. Sadeln funkade absolut inte i rörelse.

Hade tänkt rida idag som sagt men efter att hon gått nått varv i lina med sadeln på sig mest pipit och skuttat så fick hon rasta av sig i lina idag.
Det var galopp och balanstrav för hela slanten. :D Men jäklar vad hon orkade galoppera och bra såg det ut. Mycket positivt. Har ju inte galopperat henne alls på flera månader i väntan på veterinär.
Gick runt med henne på ängen så det inte bara blev runt runt på liten volt utan stora volter och raktspår. Nu är hon iaf välrastad och trött blev hon.
Nu vill vi ha SNÖ så att vi kan komma igång och träna ordentligt.
 
Sadlar är svårt. Periodvis funderar man på dem hela tiden. Just nu tänker jag inte på dem alls.

Idag tog Rivica revanch för sina dåliga rundor förra veckan. Först felfri i 110 och blev placerad 9-a.
Sen slog hon till och vann 115. Galet bra. :D:p
Sara ledde länge med irländare men så gick två in o gick om. Då tände hon till och tänkte att nu satsar jag allt med Rivica o det höll. Rivica höll på att hoppa henne ur sadeln :p
Irländaren kom 4-a. Hon var så taggad. Första starten sen skadan.
Det var inte jobbigt att köra hem därifrån.
 
@Maui roligt att hoppningen gick så bra!!

Själv har jag faktiskt hästfri helg och befinner mig i Malmö. Vet inte när det hände sist...
Men börjar längta efter pållen nu.
Slutar 13 imorgon då får det bli många timmar i stallet:).
 
Vad tråkigt @SkorpSmulan att sadeln inte fungerade:(!
@Maui, så himla kul, härliga häst!

Hade en jättebra träning i fredags, hon känns riktigt fin och ser väldigt fin ut enligt den tränaren, dvs utvecklats i positiv riktning även om vi inte är så avancerade. Skit bara att det är långt till ridhus. Så i lördags uteritt tillsammans med lånehästens ägare, mysigt! Meen sen slog förkylningen allan till som en klubbslag i huvudet. Bara att bita ihop då vi var tvugna att åka till Ikea ha, ha. Inte roligaste placet när man är sjuk men vi fick våra soffor;)!
 
Nåväl. Sadeln funkade absolut inte i rörelse.

Hade tänkt rida idag som sagt men efter att hon gått nått varv i lina med sadeln på sig mest pipit och skuttat så fick hon rasta av sig i lina idag.
Det var galopp och balanstrav för hela slanten. :D Men jäklar vad hon orkade galoppera och bra såg det ut. Mycket positivt. Har ju inte galopperat henne alls på flera månader i väntan på veterinär.
Gick runt med henne på ängen så det inte bara blev runt runt på liten volt utan stora volter och raktspår. Nu är hon iaf välrastad och trött blev hon.
Nu vill vi ha SNÖ så att vi kan komma igång och träna ordentligt.

Skönt att Stråla verkade må bättre! :D
Man blir så orolig för de små liven!
Sadlar är ett jäkla gissel. Min gamle ponny hade ju sånt kasst sadelläge att den han hade var liksom enda alternativt.
Nuvarande kan jag noja mer kring iom att han kan ha fler sadlar..
Just nu har jag 3 dressyrsadlar och en häst. Iaf en sadel måste bort. ;)

@Maui Kul med revanch! Heja er!

@polly p kul med så bra träning! Och skönt att du överlevde Ikea. Jag
var nyligen där med en vän, mitt i rusningen. Usch!

@fio jag har hört att det blir så med åren.. :P

KL

Jag har legat sjuk med hostan från helvetet och feber sen förra måndagen. Såååå vansinnigt tråkigt.
Hade jag iaf kunnat sova hade det väl gått att göra sånt en del. Men hostan sätter p för det. Så jag är mest bara uttråkad.

Förra måndagen red vi lektion för fröken. Det var jättekul! Vi kollade igenom lexan först och fröken tyckte vi skulle ta tag i lite skrittjobb nu. Det har fått vara en period iom att vi prioriterat de andra gångarterna för sig. Sen när vi fick trubbel blev det automatiskt mer trav och galopp för att inte trigga mer än nödvändigt.
Men nu är han mer som vanligt. Så då kunde vi jobba med skrittjobb.
Störtlöjligt att det är så svårt tom att skritta beroende på vad man gör. :P
Jag kollade sen på resterande lektioner och blev skitsugen att rida meeeer. Men ja.. Nu har jag legat här en v och äcklat mig. Blä!

Jag ska åka bort 2 v på semester den 21:a nov för första gången på en massa år. Tanken var att pålle skulle få 2 v vila då. "Det göööör ju inget iom att han iaf får jobba så mkt". Hm..
Och jag skulle vara smal och vältränad för bikinin.. Hmpf!
Jag ser mer och mer ut som en jäst bulldeg..
Idag är det lektioner. Och jag hade hoppats iaf orka teorilektion. Men neeee-eeee.. Jag fick stanna hemma. Måste bli frisk innan vi åker!
Åh, jag saknar stallet och ridningen! Stackars miig! :P
/gnälligast i stan, kanske landet
 
Gahh, orkade inte rida igår och inte idag heller men yngsta dottern tog henne på bana. Gick upp och kikade lite men hon var extremt strak, springig, giraffig och allmänt tjorvig. Tråkigt för jag hade visionen att hon och dottern skulle rida km hemma, en liten lb:1.
Jag har ju mina knep och system när hon är sådan men barnen får inte riktigt till det och hamnar bara i obalans. Synd när hon var så fin på träningen i fredags.
Känns som hon behöver ordentlig genomridning för att dom ska fixa henne och jag vet inte om jag har lust. Nu får jag bara massa merjobb i morgon OM jag är pigg nog att rida på bana:(..
Vill och önskar ju att barnen ska klara av henne också men på tränsbett blir det bara stretigt och knasigt. Får se om hon får åka med till barnets lektion på onsdag, vi har ju samma tränare.
 
Skönt att Stråla verkade må bättre! :D
Man blir så orolig för de små liven!
Sadlar är ett jäkla gissel. Min gamle ponny hade ju sånt kasst sadelläge att den han hade var liksom enda alternativt.
Nuvarande kan jag noja mer kring iom att han kan ha fler sadlar..
Just nu har jag 3 dressyrsadlar och en häst. Iaf en sadel måste bort. ;)

Jamen verkligen, det är ju så man kan få magsår. Gammelhäst håller på att göra mig gråhårig nu också, det räcker med att en i taget är sjuk.
Du råkar inte ha nån passande modell köksbord ;)
Det är väl lite samma med Stråla, det finns inte så många alternativ som kan passa det gäller bara att hitta ett iaf.
Nu kollar vi lite på läderbom. Annars är alternativet WoW och den ekonomin har jag inte just nu med alla jäkla vetrinär räkningar.

Både @polly p och @tuaphua: Kul med träningar som gått bra men attans så drygt att vara sjuk.

Jag vill också. Har bokat in lektion nästa vecka :banana:
 
Det är så roligt att läsa om träningar och tävlingar som går bra..
Men jag blir så sugen, jag vill också...

Nu stundar strax vila för min treåring och jag är så sjukt sugen på att rida och träna.
Nåväl jag får väl rida C-ponnyO_o
 
Testade idag att sätta snokremmen genom bettringarna och i flärpen sas för att lyfta bettet och se hur det fungerade. Hon verkade trivas jättebra att inte ha tryck på lanerna men blev lite tung i början och jag red ju ut först så lite svårt att bedöma då hon blir lite småhet. Funderar på hur Micklemtränset fungerar? Har sålt mitt ps-träns som inte passade och inte gav den revolutionerande känslan för oss..
Tog sen lite i padocken, å jises vad tiden går fort när man har roligt, fick riktigt brått då jag skulle på kickoff med jobbet:D!
Hoppas hon funkar imorgon i träningsgruppen bland påwnisarna..

Har bokat equiteraupet också som kommer i slutet november:).
 
Idag har jag och Strålan "dressyrat" lite. Det kändes att vi var väldigt ringrostiga båda två, jag hade ungefär noll koll på min kropp och det är rätt hårt i backen och lite snubbligt ibland men Strålan kämpade bra utifrån omständigheterna.
Mest skrittjobb men lite trav också och jag tror hon blev lite trött då hon började stånka efter ett tag. Klart det är jobbigt att börja jobba lite igen när hon bara fisit på i 2 månader.

Gamelhäst har börjat äta sin cushingsmedicin idag, hoppas så att hon ska må bättre på det.
Cushingprovet visade på 260 och en frisk häst ska ha under 7, så där har vi svaret på fången iaf.
 
@tuaphua, vart är det du ska resa? Låter lite gött med semester:D!
Tre sadlar? Hmm, ja det är ett gissel. Har en Amerigo alto som hästen gillr och passar henne men jag tycker den inte är så förlåtande mot mig:mad:, försöker å lära mig rida men..:crazy:

Så jädrans nöjd jag är idag..
1: Hon fungerade helt oki med dottern på lektion så nu lägger vi alla växlar mot KM.
2: Uteritt i värsta regn och blåst och mörker/skymmning. Men, satan i gatan vad trevlig hon var:love:. På vanligt bett dessutom och med lejon i perforin ( bosse gul labbe ).
Men liksom när hon fungerar att ridas lite rund och självbärig mestadels, det är sådanadär basic things men vi har inte alla gånger så lätt för just det. Då blir jag så lycklig. Antingen tur eller så bestämde sig matten idag för att det faktiskt fungerar bara man gör rätt;)..
Däremot blev jag såklart dyngsur och vad det gör min förkylning ska jag nog inte grubbla så mycket på, hi, hi..
 
Idag har jag och Strålan "dressyrat" lite. Det kändes att vi var väldigt ringrostiga båda två, jag hade ungefär noll koll på min kropp och det är rätt hårt i backen och lite snubbligt ibland men Strålan kämpade bra utifrån omständigheterna.
Mest skrittjobb men lite trav också och jag tror hon blev lite trött då hon började stånka efter ett tag. Klart det är jobbigt att börja jobba lite igen när hon bara fisit på i 2 månader.

Gamelhäst har börjat äta sin cushingsmedicin idag, hoppas så att hon ska må bättre på det.
Cushingprovet visade på 260 och en frisk häst ska ha under 7, så där har vi svaret på fången iaf.
Håller alla tummar för gammlan!
Så roligt med lyckad träning på Stråla:)!
 
Jamen verkligen, det är ju så man kan få magsår. Gammelhäst håller på att göra mig gråhårig nu också, det räcker med att en i taget är sjuk.
Du råkar inte ha nån passande modell köksbord ;)
Det är väl lite samma med Stråla, det finns inte så många alternativ som kan passa det gäller bara att hitta ett iaf.
Nu kollar vi lite på läderbom. Annars är alternativet WoW och den ekonomin har jag inte just nu med alla jäkla vetrinär räkningar.

Både @polly p och @tuaphua: Kul med träningar som gått bra men attans så drygt att vara sjuk.

Jag vill också. Har bokat in lektion nästa vecka :banana:

Jag har tänkt behålla båda som passar soffbord. ;)
Det är min gamle ponnys sadel som jag borde göra mig av med. Så, han var bred för sin höjd. Men sadeln är +2,5 tror jag, Amerigo Vega som är gjord efter honom med korta "tjockis-bossor". Fin sadel.. Men jag har aldrig funkat i Vegorna. Så nu när jag inte måste ha den och snart lyckats släppa det sentimentala kring den så åker den. Den gav mig iaf rätt bra balans iom att jag mest ville rida utan och fick bra träning barbacka. :P
Jag har en Amerigo CC också som jag kommer behålla iom att jag tycker den är skön och den ligger bra på så många. Och så behåller jag den sadel jag rider mest i nu, min Equipe Oracle. Båda vidd a la flodhäst och eg för vida för min. Men med padd funkar de.

Jag har också funderat på wow-sadlarna. Men jag har än inte hunnit prova någon.
Men förstår dig ang priset. Hoppas du hittar ngt billigare!
 
@tuaphua, vart är det du ska resa? Låter lite gött med semester:D!
Tre sadlar? Hmm, ja det är ett gissel. Har en Amerigo alto som hästen gillr och passar henne men jag tycker den inte är så förlåtande mot mig:mad:, försöker å lära mig rida men..:crazy:

Så jädrans nöjd jag är idag..
1: Hon fungerade helt oki med dottern på lektion så nu lägger vi alla växlar mot KM.
2: Uteritt i värsta regn och blåst och mörker/skymmning. Men, satan i gatan vad trevlig hon var:love:. På vanligt bett dessutom och med lejon i perforin ( bosse gul labbe ).
Men liksom när hon fungerar att ridas lite rund och självbärig mestadels, det är sådanadär basic things men vi har inte alla gånger så lätt för just det. Då blir jag så lycklig. Antingen tur eller så bestämde sig matten idag för att det faktiskt fungerar bara man gör rätt;)..
Däremot blev jag såklart dyngsur och vad det gör min förkylning ska jag nog inte grubbla så mycket på, hi, hi..

Alton är inte min favorit heller. Men det finns värre. ;)

Kul med härlig ridning för både dig och dottern! Håller tummarna för KM!

Jag ska åka till Florida och Karibien. Ska bli urkul!
Vi åker först till Miami och sen en kryssning i Karibien under 7 dagar. Sen tillbaks till Miami och åka runt lite i Florida.
Jag har redan börjat sakna hundarna och hästen. :S
Men det blir bra! Bra träning för mig om inte annat. ;)

Jag har varit ut och mockat idag. Så härligt att få mysa lite med sin pålle! Han börjar bli fet den lille mannen. :O
Åh, vi har samma läge nu.. Rödhåriga och lönniga..
Jag tycker nog iaf att det känns som att förkylningen börjar vända. Hostar som ett as fortfarande. Men har inte mycket till feber idag. :D
Så jag hoppas jag snart sitter i sadeln igen. För bådas skull!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
40 482
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 987
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
12 765
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 687
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp