Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dressyrstövlarna från hööks har inbyggd resår i vaden så det behöver inte stämma precis med vadmåtten utan man kan dra i dom.
 
Idag var jag och red programridning. Red MsvC2 och landade på 66% . Det varierade mellan 5 och 8, bra att få tips och att rida om och förbättra det jag fick 5 på, känns onödigt med sådana slarvgrejor. Han blir lite för hög i nacken emellanåt och ska såklart glo runt, men galoppen blev bra denna gång iallafall med 7 och 8, samt de förvända bågarna så det var jag väldigt nöjd med eftersom det var katastrof sist. Glad för att jag fick 7 och 7.5 på mellan och ökade traven eftersom den var obefintlig förra året.
 
Ah, får kolla på hööken @fio ..Har provat stövlar där som inte riktigt stämt med mitt vadmått:mad:..
Gillar mina Supreme high rider ( MH ) men det var ju den där snörningen som är no, no ;)..
Fast ett par bruna dito som träningsstövel..keep dreaming:p..

Idag ska jag ut och rida med lånehästens ägare och en tjej till, undra hur länge Loppis trivs med skogsridning? Än verkar hon väldigt positiv och fungerar fint i alla gångarter men vi rider inga mastodont pass..Fast normal skogstur på en dryg timma med lite mer skrittpaus..

Hmm..kollar lite anonnser för skojs skull men utbildade hästar i min prisklass är både för gamla och har sällan bättre utbildning eller resultat än Loppan. Typ en 16 åring som säljs för 60+ med mediokra resultat i La. Finns mycket konstigt.
Hittade hästar i närområdet. Men när jag klickade på videon kom namnet upp på en känd hästhandlerska även om det var andra som stod som anonnsörer, konstigt.

Klart du ska en ny/till!
Hööks-stövlarna i dressyrmodell har en kompis köpt. Hon äääälskar dem och sålde sina Königs som hon iaf aldrig använder. Hon har försökt kränga på mig såna stövlar med nu iom hur mkt hon älskar sina. Så de kanske kan vara värda att kika på. ;)
De har fel mått för mig vet jag.

KL

Jag var skittaggad inför lektion idag. Äntliiiigen skulle jag vara med fysiskt och inte bara teori. Men frökens bil pajade och det ställdes in. Skiiit! :P
Jag red iaf en trudelutt själv. Det var himla roligt!
Lille pys har vilat några dagar och det var lite mkt folk, en tjej som red unghäst som inte riktigt gick att styra alltid, satt hundar som plötsligt började skälla i ett hörn etc.. Men han var helt ok tycker jag!
Tror dock jag ska ta tag i det där muskulära lilla joxet i nacken imorgon. Började det lite idag. Och det behövs. Han behöver vara loss för att våga bjuda i alla lägen. Annars blir han lättare stampig eller lite spänd mentalt av att han inte riktigt känner sig/är i balans. Det känns i bakbenen med att han blir mer oliksidig i dem när ställningen inte är helt hundra. När det släppte idag blev han betydligt bättre.
Men jag var ju dum och försökte hasta förbi det lite och göra annat först.
När jag skumpat runt ett tag kom jag ner bättre i sadeln. Men det är en del kvar..
Lillpys blev trötter! Matten med..
En stallkompis red samtidigt och sa att med tanke på hur jag pratat hade hon förväntat sig ngt helt annat än hur det såg ut. Hon tyckte jag överdrivit det negativa. Det var kul att höra. Men jag tror jag bara är realist. :)
 
Idag var jag och red programridning. Red MsvC2 och landade på 66% . Det varierade mellan 5 och 8, bra att få tips och att rida om och förbättra det jag fick 5 på, känns onödigt med sådana slarvgrejor. Han blir lite för hög i nacken emellanåt och ska såklart glo runt, men galoppen blev bra denna gång iallafall med 7 och 8, samt de förvända bågarna så det var jag väldigt nöjd med eftersom det var katastrof sist. Glad för att jag fick 7 och 7.5 på mellan och ökade traven eftersom den var obefintlig förra året.

Det låter ju bra!
5.or tror jag du kan bättre än även i low-moments sas bara du faktiskt skärper dig och försöker fullt ut. Men 8:or är ju jättekul!
Och så bra på ökad och mellan-trav är ju bra oavsett. Men spec på en ft-häst!
 
@tuaphua Äsch sån skit med att räta ut slutan för tidigt men å andra sidan var det en jävla massa grejor i hörnet så inte så lätt att fortsätta ända fram till bokstaven då, det blev visserligen inte 5 på den med 6 pga det. Den andra slutan blev han högre och högre i nacken för det stod massa folk bakom sargen och där blev det 5.. kostar ju rätt mkt när det är koff 2. En övergång från galopp till trav där han trängde sig mot väggen innan hörnet och sen stjärnkikare i halterna, både hälsning och avslutningshalten. Han ställer upp bra men blir 4 meter hög haha

Men jättenöjd med 8 på samlade galoppen och mellangaloppen

Jag ska tänka på allt detta till tävlingen nästa helg och bli mer noggrann.
 
@tuaphua Äsch sån skit med att räta ut slutan för tidigt men å andra sidan var det en jävla massa grejor i hörnet så inte så lätt att fortsätta ända fram till bokstaven då, det blev visserligen inte 5 på den med 6 pga det. Den andra slutan blev han högre och högre i nacken för det stod massa folk bakom sargen och där blev det 5.. kostar ju rätt mkt när det är koff 2. En övergång från galopp till trav där han trängde sig mot väggen innan hörnet och sen stjärnkikare i halterna, både hälsning och avslutningshalten. Han ställer upp bra men blir 4 meter hög haha

Men jättenöjd med 8 på samlade galoppen och mellangaloppen

Jag ska tänka på allt detta till tävlingen nästa helg och bli mer noggrann.

Det grejar du!

Min är ju också en sån vill glo om han får välja. Spec som nu när han också är ovan vid saker IOM mer vila.
Idag med hundarna i hörnet blev det lite så. Men IOM inget program kunde jag ju smälla ut i skänkelvikningstänk för att få fram och skapa insida med lite böjning.
Sen rida runt upprepat tills det släppte.
Då tänkte jag "tur att det bara var träning". ;)
Vi kommer få många giraffrundor med handbromsfeeling om vi börjar tävla. :p

Din blir väl mer bara hög i formen just på tävling/i program m ev störningar runt än att den generellt är lite så och du inte lyckas lösa det under träningar?
Annars är den väl påverkbar när du har mer spelrum själv?
 
Den är nyckfull... vad som helst kan hända uppenbarligen.

Han är sjukt uppmärksam på allt och reagerar mkt pga han tycker det är tråkigt och vill gärna slippa och då tar han gärna till en massa trix för det. Sen finns det alltid för lite tid för dressyr då det ska vara uteritter och hoppning och vila så det är svårt att ta sig vidare på det sättet jag hade önskat. Men vi ska bara få till vänsterbytet så är han klar för MsvB och då får han stanna där långt och länge.. eller typ i hela sitt liv eftersom det aldrig blir svårare i fälttävlan. Så egentligen har jag flera år på mig att befästa nu.. Men han har ju utvecklats från LA till MsvB sen innan nyår så jag ska nog ge honom lite mer cred och vara lite mer förlåtande.
 
Jag tänker rida MsvB nått på programridningen om en månad så då får vi se hur det går.
 
Det går säkert jättebra! Hans form, när han går där han ska, är ju superfin!:banana:

@tuaphua Det hade varit så roligt att få se dig till häst nån gång, bild eller så? Min hjärna föreställer sig alltid hur alla jag kommunicerar med på buke ser ut...har en bild av en liten typ Jessica Rabbit i huvudet...det är du!:D
 
Det går säkert jättebra! Hans form, när han går där han ska, är ju superfin!:banana:

@tuaphua Det hade varit så roligt att få se dig till häst nån gång, bild eller så? Min hjärna föreställer sig alltid hur alla jag kommunicerar med på buke ser ut...har en bild av en liten typ Jessica Rabbit i huvudet...det är du!:D

Hahaha! Numer får man nog se min profilbild som lite ironisk. ;)
Jag tror kanske lilla My är mer korrekt egentligen.
Däremot är jag lång. Sitter på mob nu. Men postar bild sen. :)
 
Jag har dressyrstövlar från Cavallo med dragkedja fram. Trodde det skulle vara konstigt med dragkedjan där men funkar bra men den har gått sönder :( Inte själva dragkedjan utan i tyget mot dragkedjan. Jag som inte ens använder dragkedjan utan kommer i dem ändå.:cry:

@fio Var är du och rider program? Är det för Britt eftersom du får rida om?
Satsar på hoppning och rider c-r till helgen.:p
Hade varit kul på lite mer bilder i tråden.
 
Jag har dressyrstövlar från Cavallo med dragkedja fram. Trodde det skulle vara konstigt med dragkedjan där men funkar bra men den har gått sönder :( Inte själva dragkedjan utan i tyget mot dragkedjan. Jag som inte ens använder dragkedjan utan kommer i dem ändå.:cry:

@fio Var är du och rider program? Är det för Britt eftersom du får rida om?
Satsar på hoppning och rider c-r till helgen.:p
Hade varit kul på lite mer bilder i tråden.

Jag tror det är mest skonsamt mot stöveln att använda dragkedjan. Just Cavallo och andra lite dyrare har ju bra, rejäla dragkedjor som brukar hålla för en hel del användande innan de behöver bytas.
Att klämma ner sig i dem utan att öppna tror jag i många fall leder till punkttryck och att man i det pressar stöveln i ett läge den inte är gjord för att tåla. :)
 
Maui, då sitter inte dina stövlar åt :p:D ibland är det med våld man ska ner i vissa ju å då ska ju dragkedja stängas med ;)
 
Igår var min häst o jag hjälpsamma nog mot min tränare o hjälpte henne att platta ut sanden lite....:angel: efter den lilla vurpan blev det knappt nån hoppning för oss, hoppade bara ett par linjer så idag åkte vi tillbaka för lite upphottning av lata hovar inför helgens bravader!:rage:
Tänkte visa lite kontraster...

Vi igår, ca 90 cm;

Tränare o Häst idag:
a

Bara en liten nätt skillnad på sisådär 50 cm...dvs dom hoppade 140!:grin:
 
@fio Var är du och rider program? Är det för Britt eftersom du får rida om?
Satsar på hoppning och rider c-r till helgen.:p
Hade varit kul på lite mer bilder i tråden.

Fast man får inte "rida om" ? Du rider först programmet och så får du ju dina procent och sen rider man dom delar som hon tycker man ska rida om, eller dom delar du vill rida om och så får man hjälp. Väldigt bra! Men hela programmet får man inte rida om tyvärr..

Idag var vi på hopptävling första på evigheternas evigheter .. jag har ju inte tävlat sen mitten av augusti .. sen bröt jag revbenen strax efter och var konvalescent i åtta veckor typ...

Första 110 rev vi hinder nr 3 , ett glest räcke med vattenmatta som han hoppade svindåligt.

i 120 rev vi nr 3 och det var samma jävla hinder, fast man hoppade det åt andra hållet, hoppade lika illa på det även åt andra hållet, sen rev vi nr 10 för jag blev alldeles för försiktigt. Förutom det lyckades jag även skritta igenom startlinjen efter det att jag fått startsignal, för det dröjde så jävla länge innan ryttaren innan hade masat sig ut och dom hade fått stängt dörren, och eftersom hinder nr 1 låg precis efter dörren så kunde jag inte starta, så jag fick skritta runt och glömde ju helt bort det där med startlinjen så 4 jävla extra fel för en volt och en jävla massa tidsfel GAAAH :banghead::banghead:

Men det misstaget ska jag INTE göra om fler ggr.
 
Är det någon som sa nått här? Jag har så många på Ignore Ignore Ignore efter att vissa tar sig massa friheter nu i en viss tråd på ft forumet.
 
Igår var min häst o jag hjälpsamma nog mot min tränare o hjälpte henne att platta ut sanden lite....:angel: efter den lilla vurpan blev det knappt nån hoppning för oss, hoppade bara ett par linjer så idag åkte vi tillbaka för lite upphottning av lata hovar inför helgens bravader!:rage:
Tänkte visa lite kontraster...

Vi igår, ca 90 cm;

Tränare o Häst idag:
a

Bara en liten nätt skillnad på sisådär 50 cm...dvs dom hoppade 140!:grin:
Jag blev jättenyfiken på dina filmer men kan inte se dem O_o
 
Jag tror det är mest skonsamt mot stöveln att använda dragkedjan. Just Cavallo och andra lite dyrare har ju bra, rejäla dragkedjor som brukar hålla för en hel del användande innan de behöver bytas.
Att klämma ner sig i dem utan att öppna tror jag i många fall leder till punkttryck och att man i det pressar stöveln i ett läge den inte är gjord för att tåla. :)
Nu har de inte gått sönder vid vaden eller nåt ställe där de sitter åt utan strax över vristen precis ovanför "vecken". Jag ville ha utan dragkedja men det gick inte att få. Har haft utan dragkedja de senaste 15 åren och hade helst haft det igen. Har inga problem alls med att komma i dem utan att dra ner den så det frestar inte på dragkedjan alls.

@fio Var var du? Kan vara kul att vara med även om jag inte är så förtjust i Britt.
@Novali01 Hoppas du inte slog dig. Vi är för gamla för att platta till marken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 134
· Visningar
42 423
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 002
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 245
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 804
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp