Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alton är inte min favorit heller. Men det finns värre. ;)

Kul med härlig ridning för både dig och dottern! Håller tummarna för KM!

Jag ska åka till Florida och Karibien. Ska bli urkul!
Vi åker först till Miami och sen en kryssning i Karibien under 7 dagar. Sen tillbaks till Miami och åka runt lite i Florida.
Jag har redan börjat sakna hundarna och hästen. :S
Men det blir bra! Bra träning för mig om inte annat. ;)

Jag har varit ut och mockat idag. Så härligt att få mysa lite med sin pålle! Han börjar bli fet den lille mannen. :O
Åh, vi har samma läge nu.. Rödhåriga och lönniga..
Jag tycker nog iaf att det känns som att förkylningen börjar vända. Hostar som ett as fortfarande. Men har inte mycket till feber idag. :D
Så jag hoppas jag snart sitter i sadeln igen. För bådas skull!

Låter som en helt underbar resa! Inte utan att man blir lite avis;)!
 
Alton är inte min favorit heller. Men det finns värre. ;)

Kul med härlig ridning för både dig och dottern! Håller tummarna för KM!

Jag ska åka till Florida och Karibien. Ska bli urkul!
Vi åker först till Miami och sen en kryssning i Karibien under 7 dagar. Sen tillbaks till Miami och åka runt lite i Florida.
Jag har redan börjat sakna hundarna och hästen. :S
Men det blir bra! Bra träning för mig om inte annat. ;)

Jag har varit ut och mockat idag. Så härligt att få mysa lite med sin pålle! Han börjar bli fet den lille mannen. :O
Åh, vi har samma läge nu.. Rödhåriga och lönniga..
Jag tycker nog iaf att det känns som att förkylningen börjar vända. Hostar som ett as fortfarande. Men har inte mycket till feber idag. :D
Så jag hoppas jag snart sitter i sadeln igen. För bådas skull!
Men vilken underbar resa du ska ut på!
Du kommer säkert hem full med energi och sådär vansinnigt sugen på att träna...

Kl
Här har ponnybus tränat dressyr idag med dottern.
Idag satt tränaren upp litegrann i början på passet och hon tyckte att det var en jätteroligt häst att rida.. "Oh, vad synd att han inte är tre decimeter större" utbrast hon efter en stund i sadeln:).
För att summera det hela så tyckte tränaren att dottern kommit en bra bit påväg men måste kräva ännu lite till. Det är en liten herre som gärna vill vara med och bestämma lite själv, hur saker och ting ska göras. Lille P har attityd helt enkelt :love:..
 
@tuaphua Så härligt med kryssning o Florida :)

@polly p Lycka till på Km.

Vi har fortfarande problem med lånehästen. Har i två veckor mest tömkört o ridit ut nån gång. Testade att rida i paddock. Det funkar inte. Plötsligt när man rider på volt eller flyttar i skänkelvikningar kastar hon med huvudet o protesterar. Kan inte få det till annat än att det är ryggen som spökar då hon fingerar utan ryttare. :crazy: Nu måste jag prata med ägaren. Så jobbigt att säja att hästen inte fungerar o att den troligen har fel på ryggen. Kan inte få det till nåt annat.
 
Du kanske hade rätt @fio Testade att rida med uterittssadeln i paddocken och det fungerade bra mkt bättre. Kan ju alltid hoppas att det var den som stört henne. Får testa lite till men kan ju hoppas.

Rivica har levererat denna helgen med :p Igår vann hon 110 lokalt o idag kom hon 5-a i 110 regionalt :) Nu har hon gjort fyra felfria rundor med fyra placeringar i rad. :banana:
 
Så roligt @Maui:)! Duktig häst med duktiga piloter:bow:! Stort grattis!!!

Vår lånehäst har också ändrat attityd lite. Småreser sig emellanåt men uppstår ju mest när man rider ensam i skymmning/mörker. Tror att det har med lite osäkerhet/test att göra..
Han är ju ganska taggad och spänd överlag och nu som idag med kallt väder och blåst ställs det väl på sin spets. Svårt att veta vad som påverkar, nytt grovfoder och mer havre, kanske ska ha foder som coolar ner mer, han står ju rätt högt i blod:confused:.

Loppis är en klippa att rida för tillfället iallafall:love:, KM är ju inte förrän den 29:de men hoppas tösen ska fixa henne hjälpligt då. Som en kul grej och för att ge henne lite självförtroende..
Min förkylning är lite dryg. Hade hela 37,5 i feber, är ju trots allt kallblod och brukar ha 36,1;),hi, hi.
 
@Maui
Grattis! Vad kul med fina rundor!

@polly p
Krya på dig! Det är så fasligt tråkigt att vila..

@happyrider
Efter 2 veckor i sängen kan jag meddela att det suget finns redan. ;)

Men ja, det ska bli jättekul att åka iväg! Jag har ju som sagt inte varit bortrest eller ledig på ett par år. Så det kommer bli en himla märklig upplevelse. Men kul tror jag. Om inte annat så mår jag väldigt mycket bättre i kroppen av värme och att kunna ha färre lager kläder som hindrar rörelserna.

Idag har jag dock suttit i sadeln för första gången igen. Åh, vad roligt!
Jag var förberedd på att det lilla livet skulle vara rejält på tårna. Visst märktes det ju på båda att vi inte gjort något nu. Men han var iaf pratbar och ganska sansad. Jag var förberedd på bockar och sadeltvång som kommit igen. Och om inte sånt skedde tänkte jag att han kanske iaf skulle vara laddad och reagera på saker, vara spänd och kanske skutta till och bli skrämd av ngt. Ja, han var orastad och pigg. Men väldigt lugn med omgivningen sas ändå. De hade bommar och hinder framme och red på dem och sen plockade undan med ljudliga dunsar och man tappade saker, det kom och gick hästar, skramlade i skrittmaskinen, folk grejade på läktaren och snubblade och tappade saker. Han studsade inte till ens. Kul när de är så lydiga och "på jobbet". För nog fasen var han laddad och höll på att avlida några gånger av faaaasa när vi gick hem. ;)
Jag lade ribban lågt iom att jag bara legat still. Så vi red mest bara på framåt och lite sidvärts och gjorde lite övergångar trav-tramp och i galoppen gasa och korta typ med bibehållen energi i det kortade.
Ganska kort pass och fick betala med hostan från helvetet efter. Men SÅ värt det!
Min älsklingspälskling!
 
Tuaphua, snart är det dags för semester ;) Är såååå avis. Jag skulle verkligen vilja sol och värme nu :)

Skorpsmulan, hur har det gått med gammelhästen?

Maui, Grattis! :)

KL

Förre helgen var jag i Borås och tävlade. Fick nog 8fel i varje klass där 100 och 110, överlag var jag missnöjd över tävlingen. Jag red egentligen kanske inte så dåligt men Ronaldo var inte på sitt bästa humör och jag kan inte reglera min ridning så bra att det passar alla hans sinnesstämningar.

Igår var jag i Kungsbacka och hoppade 100 och 110. Jag är SJUKT nöjd över hur jag red i 1m, som svensk får man ju helst inte skryta men jag känner att här visar jag hur min ridning utvecklats det senaste halvåret. Fick 0/4fel, rev första i omhoppningen. Kom aningens fel mot det och styrde innan han var redo.
I 110 red jag bra mot första, sedan blev skallen knäpp och jag vet inte hur jag tänkte. Fick skällt lite på mig själv efter hinder 6 och är jättenöjd med hur jag rättade mina fel därefter.
Känns som en riktigt bra avslutning på säsongen :D

Här kommer filmer :)




 
Senast ändrad:
Tuaphua, snart är det dags för semester ;) Är såååå avis. Jag skulle verkligen vilja sol och värme nu :)

Skorpsmulan, hur har det gått med gammelhästen?

Maui, Grattis! :)

KL

Förre helgen var jag i Borås och tävlade. Fick nog 8fel i varje klass där 100 och 110, överlag var jag missnöjd över tävlingen. Jag red egentligen kanske inte så dåligt men Ronaldo var inte på sitt bästa humör och jag kan inte reglera min ridning så bra att det passar alla hans sinnesstämningar.

Igår var jag i Kungsbacka och hoppade 100 och 110. Jag är SJUKT nöjd över hur jag red i 1m, som svensk får man ju helst inte skryta men jag känner att här visar jag hur min ridning utvecklats det senaste halvåret. Fick 0/4fel, rev första i omhoppningen. Kom aningens fel mot det och styrde innan han var redo.
I 110 red jag bra mot första, sedan blev skallen knäpp och jag vet inte hur jag tänkte. Fick skällt lite på mig själv efter hinder 6 och är jättenöjd med hur jag rättade mina fel därefter.
Känns som en riktigt bra avslutning på säsongen :D

Här kommer filmer :)





Klart man ska vara nöjd! Det måste man få vara!
Tänk vad nedbrytande det är att inte vara nöjd. Ju mer gånger man kan uppfylla sina mål och just få känna sig nöjd desto bättre!
Att man är nöjd betyder ju inte att man tror att man är världsbäst för det. Bara just att man är nöjd med det man presterat efter egna förutsättningar. Och det är bra för ens ryttarförmåga att kunna vara. Man rider bättre och utvecklas bättre om man är glad och nöjd.

De som inte tål att andra är glada och nöjda måste väl ändå må himla dåligt och vara väldigt snåla om de inte kan unna andra det!

Så heja dig!
Jag tycker fö att ni är väldigt duktiga! Jag hade aldrig kommit runt en bana på metern öht i dagsläget(inte bara idag utan sista åren..).
Men jag är nöjd(just det!) med andra saker i min ridning. Och på det stora hela ganska glad iom det.
Grattis till nöjd-runda!
 
Tack @tuaphua :) Ja ibland måste man klappa sig på axeln och faktiskt vara nöjd. Jag är nöjd och stolt över mig själv även om det kanske inte alltid låter så i denna tråden ;) Men Ni är min bukefamilj å här kommer allt, både bra och dåligt.

Jag kan bara hålla med dig, om man inte kan glädjas med andra så har man problem. ;)
 
Tack @tuaphua :) Ja ibland måste man klappa sig på axeln och faktiskt vara nöjd. Jag är nöjd och stolt över mig själv även om det kanske inte alltid låter så i denna tråden ;) Men Ni är min bukefamilj å här kommer allt, både bra och dåligt.

Jag kan bara hålla med dig, om man inte kan glädjas med andra så har man problem. ;)

Det är ju lite lättare att vara öppen i text. Så jag kan absolut gnälla mer i text än live sas. Och man måste ju få ventilera och släppa ut skiten också. Det är inget konstigt det heller!
Men är man nöjd ska man inte skämmas över det och vara rädd för att öppet vara nöjd eller förminska det.
Det är en underbar känsla och oftast har man ju slitit för att nå dit.
Så är man nöjd tycker jag absolut man ska våga vara det.

Det är ganska ofta folk är för elaka mot sig själva. Och faktiskt hindrar sin egen utveckling pga det.
De som vet att de kan en del saker är ofta mer avslappnade och rider då bättre även pga det.
Alltså jobbar jag gärna för att mina elever ska få känna sig bra, vara nöjda och våga säga att "det här kan jag". Sen betyder ju inte det att man inte inser att man har massor kvar att lära om man satsar på att lära sig så mkt man kan.
Men att få känna sig duktig är ju enormt viktigt.
Så att kolla tillbaks och jämföra och se de saker som faktiskt går kan vara ganska nyttigt.
Man fastnar så lätt i de där sakerna som inte går eller strävan efter den där max-nivån man upplevt någon gång.
Om man istället ser att ens lägstanivå höjts blir det oftast en mer stabil lycka än letandet efter topparna. Och man kan då vara just nöjd!

Men oavsett tycker jag det är superhärligt med människor som vågar tycka att de är bra på något. Och är nöjda!
Tyvärr är jag inte riktigt lagd åt det hållet. Men jag jobbar på det. ;)
 
@Tessalonica självklart får man vara nöjd och tycka att man utvecklas. Kul att du är nöd och att det går framåt :)
Himla bra sagt @tuaphua i inlägg #50

@Tessalonica jo tack, det är kämpigt. Som attan. Ibland tänker jag att det hade vart enklare om veterinären bara sagt att det inte är någon idé men tror dom att hon ska bli bra så får vi väl kämpa fast jag tvivlar.
Kanske kan det hända att det börjar vända nu för hon tom busade till det och smet ut en sväng idag. Och när hon gick omkring ute så gick hon bättre än på många veckor, de första stegen såg faktiskt riktigt fräscha ut. Hon som inte ens funderat på att gå ut fast alla dörrar varit öppna och de senaste dagarna har hon bara stått i ett hörn och glott och inte ens ätit. Alternativt legat ner. Så jag blev både väldigt glad och väldigt överraskad då hon helt plötsligt promenerade ut.

@tuaphua Det är kul när dom överraskar en så där, man är övertygad om att dom ska reagera och så gör dom det inte. Ibland hoppar jag högt över nått plötsligt som sker och hästen rör inte en min.



Här har det kommit en massa snö, hur underbart som helst fast det blev så ju såklart mest klabbsnö och bildar enorma styltor så vi kommer liksom ingen vart, vi skulle ju börja komma igång igen men det är väl bara fortsätta vänta på vädret.
Bara det inte blir som i fjol med is is is is is is is is is. Det var en riktig skitvinter.
 
@Tessalonica Svårt att se filmerna från Borås. Hade hon kameran på fel håll?
Rundorna från Kungsbacka tycker jag ser mycket bättre ut än förra gången du var där och inte hade en ordentlig galopp. Du ska se att det kommer. Nu ska han bara lyfta lite till på hovarna.;)
@SkorpSmulan Härligt att höra att hon börjar bli bättre. Är det inte bra för hovarna med kyla när de har fång? Har för mig att när min hade det så var det också vinter och att det underlättade väldigt.
 
@Tessalonica Klart du ska vara stolt över dina prestationer. Det har du all rätt i världen att vara så som du (vi) kämpar med våra hästar och allt runt omkring!
Jag brukar säga att något man med säkerhet vet är att man ska dras med sig själv hela livet, då är det ju lika bra att vara snäll mot sig själv! Man ska vara sin egen bästa kompis!

Kl
Själv hade jag mina systrar på besök härom dagen och de ville självklart se storasyster rida sin treåring.
Sånt blir jag lite nervös av och får lite prestationsångest av men lillkillen skötte sig helt perfekt!
Det är jag glad och stolt över....
 
Skorpan, Skönt att det känns som att det är på rätt väg. Jag tror du känner när det är dags för henne att vandra vidare. För min egen del har jag bara tagit bort en enda häst och det var innan alla problem började så jag har inte behövt ha "tänk om" tanken. Förstår att det är jobbigt.
Å här nere önskar vi inget annat än minusgrader och snö :p

Till ALLA, TACK! :love:

Jag vet inte om det har med åldern att göra (HEHE) eller om man kommer in i olika faser men för mig är det viktigt att det ser bra ut när jag rider. Astöntigt kan man tycka men av någon anledning är det något som stör mig när folk rider illa. Givetvis finns det de gånger mina horn växer större än jag önskar och tar över. Ronaldo är en riktig speedhäst om jag önskar det men jag vill gärna ha honom kvar i livet ett tag till så jag får lugna mig. Målet nästa år är att kunna starta 120 stadigt och då vill jag att det ska se ut som att vi har där att göra :D

Happy, Vad roligt att det gick bra :) Hur ofta rider du på honom? Julia har kommit i andra hand hela tiden men nu när tävlingssäsongen är över för Ronaldo ska hon får mer fokus. Har helt glömt av hur mycket jobb det är med de små. Skönt att passen inte är så långa ;)

Vad har Ni andra för mål nästa år? Bortsett från 120 starten vill jag kunna starta en Lb med Ronaldo men fram tills dess är det myyyyyycke jobb. ;)
 
Skorpan, Skönt att det känns som att det är på rätt väg. Jag tror du känner när det är dags för henne att vandra vidare. För min egen del har jag bara tagit bort en enda häst och det var innan alla problem började så jag har inte behövt ha "tänk om" tanken. Förstår att det är jobbigt.
Å här nere önskar vi inget annat än minusgrader och snö :p

Till ALLA, TACK! :love:

Jag vet inte om det har med åldern att göra (HEHE) eller om man kommer in i olika faser men för mig är det viktigt att det ser bra ut när jag rider. Astöntigt kan man tycka men av någon anledning är det något som stör mig när folk rider illa. Givetvis finns det de gånger mina horn växer större än jag önskar och tar över. Ronaldo är en riktig speedhäst om jag önskar det men jag vill gärna ha honom kvar i livet ett tag till så jag får lugna mig. Målet nästa år är att kunna starta 120 stadigt och då vill jag att det ska se ut som att vi har där att göra :D

Happy, Vad roligt att det gick bra :) Hur ofta rider du på honom? Julia har kommit i andra hand hela tiden men nu när tävlingssäsongen är över för Ronaldo ska hon får mer fokus. Har helt glömt av hur mycket jobb det är med de små. Skönt att passen inte är så långa ;)

Vad har Ni andra för mål nästa år? Bortsett från 120 starten vill jag kunna starta en Lb med Ronaldo men fram tills dess är det myyyyyycke jobb. ;)
Jag rider/ aktiverar 3-4 gånger i veckan. Varvar skogen med ridhuset...
Ska ställa av honom i december och en bit in i januari.
Fokus är fortfarande mest på bjudningen men hoppas kunna komma igång och träna lite till våren samt hoppa in honom.
Hur långt har du kommit med Julia?
 
@Maui Jo så jag tänkte jag skulle göra en hage åt henne idag, det kommer nog göra väldigt gott för humöret och kämparglöden också. Bara snön ligger kvar, det är plusgrader nu.

@Tessalonica Jo, jag brukar säja att så länge dom kämpar så kämpar jag men det var tungt där ett tag när hon bara låg eller stod och glodde och dessutom slutade äta, tappade gnistan. Men idag har hon varit på väldigt bra humör och äter som hon ska.
Jag har bara i bakhuvudet hela tiden att hon inte är nån ungdom heller och dessutom andra sjukdomar i bagaget. Å andra sidan så har hon ju kämpat sig genom värre saker än det här och överlevt 2 gånger då veterinären mer eller mindre dömt ut henne.

Mitt och Strålas mål är mest att hon får vara frisk och att vi kan hålla igång. Till sommaren ska det visst vara den första WE tävlingen här uppe men eftersom vi inte har kunnat träna typ alls så vet jag inte om vi kommer kunna vara med.
Vi får väl ha som mål att kunna vara med på så många träningar som möjligt iaf.
 
Skorpan, Skönt att det känns som att det är på rätt väg. Jag tror du känner när det är dags för henne att vandra vidare. För min egen del har jag bara tagit bort en enda häst och det var innan alla problem började så jag har inte behövt ha "tänk om" tanken. Förstår att det är jobbigt.
Å här nere önskar vi inget annat än minusgrader och snö :p

Till ALLA, TACK! :love:

Jag vet inte om det har med åldern att göra (HEHE) eller om man kommer in i olika faser men för mig är det viktigt att det ser bra ut när jag rider. Astöntigt kan man tycka men av någon anledning är det något som stör mig när folk rider illa. Givetvis finns det de gånger mina horn växer större än jag önskar och tar över. Ronaldo är en riktig speedhäst om jag önskar det men jag vill gärna ha honom kvar i livet ett tag till så jag får lugna mig. Målet nästa år är att kunna starta 120 stadigt och då vill jag att det ska se ut som att vi har där att göra :D

Happy, Vad roligt att det gick bra :) Hur ofta rider du på honom? Julia har kommit i andra hand hela tiden men nu när tävlingssäsongen är över för Ronaldo ska hon får mer fokus. Har helt glömt av hur mycket jobb det är med de små. Skönt att passen inte är så långa ;)

Vad har Ni andra för mål nästa år? Bortsett från 120 starten vill jag kunna starta en Lb med Ronaldo men fram tills dess är det myyyyyycke jobb. ;)

Ni är ju skitduktiga:bow:!!! 120 det är ju jättehinder:eek:! Härligt!
 
@tuaphua, läste dina kloka svar, det där med att vara nöjd är sannerligen inte lätt:(..
Jag kämpar jämt för att inte tro att jag är världs-sämt och borde dra nå´t gammalt över mig och gömma mig med min skrangliga häst. Gläds iof när det känns bra men fy vilken ångest jag har ibland på framridning mm även om det börjar bli bättre och jag försöker skaka av mig att alla andra är så mycket bättre.
Är ju inte supernervös för att tävla och så men känslan av att vara dålig hänger ofta över mig. Men jag vet ju också att jag har utvecklats lite men jag vill ju så mycket mer.
Dessutom tycker jag ju det är så underbart roligt och Loppan är mitt lyckopiller:)!

Nåja, barnen kanske inte hinner rida om ett par år och jag kan lägga lite mer kvalitativ tid på min ridning då..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 104
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 952
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 511
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 172
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp