Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01, hmm, ja, jag har liksom också tänkt på det där med åldern. Funderade på att stå tillbaka två-tre år men iom att jag har en redan ganska svag ridbakgrund så blir det ju kanske bara än svårare..
Min nivå jag vill rida är inte så hög men ändå krävs det ju träning och kotinuitet. Så du har nog rätt i det du skriver!

@fio, he, he..njaee, kanske inte jag som har bollen..jag skulle gärna vilja ha den hästen:). Det är väl mer om jag har förutsättningarna till det ekonomiskt och vad uppfödaren känner sas!

Btw..jag är ev sugen på att sälja min dressyrsadel. Har aldrig riktigt älskat att rida i den även om den liksom gjort gott för Loppan och fungerat bra där..inte lätt..
 
@Novali01, hmm, ja, jag har liksom också tänkt på det där med åldern. Funderade på att stå tillbaka två-tre år men iom att jag har en redan ganska svag ridbakgrund så blir det ju kanske bara än svårare..
Min nivå jag vill rida är inte så hög men ändå krävs det ju träning och kotinuitet. Så du har nog rätt i det du skriver!

@fio, he, he..njaee, kanske inte jag som har bollen..jag skulle gärna vilja ha den hästen:). Det är väl mer om jag har förutsättningarna till det ekonomiskt och vad uppfödaren känner sas!

Btw..jag är ev sugen på att sälja min dressyrsadel. Har aldrig riktigt älskat att rida i den även om den liksom gjort gott för Loppan och fungerat bra där..inte lätt..

Hästen såg väldigt trevlig ut!
Det är klart att du inte red den perfekt(vem fasen gör det ens?).Men jag tycker du är lite väl hård mot dig själv.
Den där hästen är inte för svår eller flott för dig. Med tränare kommer det bli fint!
 
@Novali01, hmm, ja, jag har liksom också tänkt på det där med åldern. Funderade på att stå tillbaka två-tre år men iom att jag har en redan ganska svag ridbakgrund så blir det ju kanske bara än svårare..
Min nivå jag vill rida är inte så hög men ändå krävs det ju träning och kotinuitet. Så du har nog rätt i det du skriver!

@fio, he, he..njaee, kanske inte jag som har bollen..jag skulle gärna vilja ha den hästen:). Det är väl mer om jag har förutsättningarna till det ekonomiskt och vad uppfödaren känner sas!

Btw..jag är ev sugen på att sälja min dressyrsadel. Har aldrig riktigt älskat att rida i den även om den liksom gjort gott för Loppan och fungerat bra där..inte lätt..
Jättefin häst, Polly!
Den såg ut att passa dig jättebra.
Låt du flickorna få ta Loppan och köp en trevlig tränings och tävlingskompis till dig själv!

Själv har jag stora tvivel om min häst är för komplicerad för mig.
Jag måste inse mina begränsningar.

Han är svår och komplicerad med alla nerver utanpå....

Ja, ja imorgon träning iaf...
 
@sassiball Ja, jag vet ju inte pris än. Uppfödaren vet ju mitt "tak"..Känns kanske som det lyfter lite ..men det får inte göra det för mycket sas;)..

Barnen har jag nog inte så dåligt samvete för, dom har ponnyn än och kan säkert rida denna också och sen kommer ju min igång i höst vinter..


Men uppfödaren ska ju känna att jag/vi liksom gör något bra av hästen och jag vet inte alls hur hon känner där! Har ju full förståelse om hon hellre ser att den får en skarpare pilot än mig, fast hon säger att hon ser hellre att hästen får det bra och att någon är nöjd, glad och lycklig över den, ( det vet hon ju att jag varit över min som kommer därifrån:)!)

Så vi får se vart det landar med henne men jag är jätteförtjust:love:, har allt som jag gillar, snygg, snäll, lite massa, rörlig men inte fööör stor i gången, trevligt utbildad, lättfödd:p, hoppar säkert också om vi börjar skutta lite på skoj för det brukar dom gilla. Precis lika snygg strimbläs som min..Ja, listan kan göras lång..


Men vi får se och annars letar vi vidare:)!
 
Idag hände något otäckt...

Innan min träning bestämmer jag mig för att skritta ut tio minuter...

Precis när jag ska kliva upp råkar min häst vända på huvudet och bita tag i höger stigbygel som fastnar i munnen på honom.

Han får fullständig panik och går upp på bakbenen och går över...
Landar på/ bredvid nåt jäkla bonderedskap med vassa metalldelar...

Lille Walle sparkar sig loss. Det kunde gått hur illa som helst...
Vad som hänt om jag hunnit kliva upp vågar jag inte ens tänka på...

Jag trodde på riktigt att det var kört. Fy fasen vad otäckt det var.
Han hade nog hyfsad tur i oturen. Skärsår lite här och där, värst på höger bak.
Oren i skritten och halt i traven.

Min tränare kom precis när det hänt så hon hjälpte mig att tvätta alla sår. Gårdens veterinär kunde konstatera att det var ganska ytliga sår.

Jag är väldigt orolig att han gjort sig illa i rygg eller bäcken eller något.

Jag ringer min hästklinik imorgon och hör vad de säger..

Jag är så ledsen....
 
Men Happy, vad otäckt :cry: hoppas inte han gjort sig illa. Hur lyckades han fastna så? Stackars er...

Polly, det är väl bara att fråga uppfödaren vad det handlar om för pris? :p

Kl
Löshoppade skrutten igår och uteritt idag. Kikat lite på tävlingar i maj, tänk om man vågar :nailbiting::p
 
Idag hände något otäckt...

Innan min träning bestämmer jag mig för att skritta ut tio minuter...

Precis när jag ska kliva upp råkar min häst vända på huvudet och bita tag i höger stigbygel som fastnar i munnen på honom.

Han får fullständig panik och går upp på bakbenen och går över...
Landar på/ bredvid nåt jäkla bonderedskap med vassa metalldelar...

Lille Walle sparkar sig loss. Det kunde gått hur illa som helst...
Vad som hänt om jag hunnit kliva upp vågar jag inte ens tänka på...

Jag trodde på riktigt att det var kört. Fy fasen vad otäckt det var.
Han hade nog hyfsad tur i oturen. Skärsår lite här och där, värst på höger bak.
Oren i skritten och halt i traven.

Min tränare kom precis när det hänt så hon hjälpte mig att tvätta alla sår. Gårdens veterinär kunde konstatera att det var ganska ytliga sår.

Jag är väldigt orolig att han gjort sig illa i rygg eller bäcken eller något.


Jag ringer min hästklinik imorgon och hör vad de säger..

Jag är så ledsen....

Men @happyrider, vilken himla otur:(! Fast som du skrev sådan tur du inte kommit upp. Håller tummar att det bara är småskråmor på Walle iallafall..
Lät riktigt otäckt, verkligen..
 
Idag hände något otäckt...

Innan min träning bestämmer jag mig för att skritta ut tio minuter...

Precis när jag ska kliva upp råkar min häst vända på huvudet och bita tag i höger stigbygel som fastnar i munnen på honom.

Han får fullständig panik och går upp på bakbenen och går över...
Landar på/ bredvid nåt jäkla bonderedskap med vassa metalldelar...

Lille Walle sparkar sig loss. Det kunde gått hur illa som helst...
Vad som hänt om jag hunnit kliva upp vågar jag inte ens tänka på...

Jag trodde på riktigt att det var kört. Fy fasen vad otäckt det var.
Han hade nog hyfsad tur i oturen. Skärsår lite här och där, värst på höger bak.
Oren i skritten och halt i traven.

Min tränare kom precis när det hänt så hon hjälpte mig att tvätta alla sår. Gårdens veterinär kunde konstatera att det var ganska ytliga sår.

Jag är väldigt orolig att han gjort sig illa i rygg eller bäcken eller något.

Jag ringer min hästklinik imorgon och hör vad de säger..

Jag är så ledsen....
Men hjälp! Vilket mardrömscenario. Hoppas verkligen han har klarat sig utan större skador.
 
@polly p Om uppfödaren vet ditt tak så är det ju ingen idé att hon låter dig titta på en häst som kostar mer :confused:
Hoppad det löser sig. Hästen ser ju trevlig ut:)

@fio Grattis grattis grattis :)
Du hittade gasen idag :D kul med en placering i fälttävlan. Allt ditt slit har gett resultat.

He he tack! Fast jag red inte så mkt fortare egentligen Även om det var en klass högre denna gång. Har fortfarande lite trixande kvar mellan hindren i början och även efter en längre galoppsträcka. Han flög ner i båda vattnen denna gång. Förra veckan gick vi i och det tar ju en enorm tid.
 
Senast ändrad:
Jag har pratat med min klinik idag och de tycker att första läget nu ska såren läka och han får ta det lugnt. Ont har han för han är stel men faktiskt inte så svullen som jag trodde.
Sen är det ju bara att hoppas att inte nacken eller något annat tagit stryk.
Om jag upplever honom det minsta obalanserad eller vinglig så blir det givetvis klinikbesök.

Jag har bara sovit ett par timmar inatt... Klandrar mig själv för jag inte hade bättre koll.
Kände mig riktigt ledsen och nere igår.
Idag något bättre...
Han får gå i vanlig hage för att jag vet att han är lugnast då och när jag lunchade idag så kom han i trav och galopp. Kändes skönt iaf...
 
Undrar jag med hur lille Walle mår? Men ser att du hann skriva innan jag fick iväg detta. Skönt att han mår bättre och du ska INTE ha dåligt samvete! Shit happens hela tiden med dessa djur och speciellt med busiga unghästar. Tror inte heller att du inte kommer klara av honom i längden utan han, liksom alla andra ynglingar, måste ju gå igenom fasen: Jagtänkerintegörasomdusäger innan han blir din fina lilla dressyrrulle!:D

Lämna bort honom igen 1 månad på tillridning. Ger dig massor o kostar ytterst lite i sammanhanget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 447
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 952
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 587
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 203
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp