Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vansinnigt söt häst @Thrillie och välkommen hit!
Tack! Jag ville egentligen inte ha en "tråkig" brun häst utan tecken men hon har sånt uttrycksfullt ansikte så jag fastnade ändå, utseendet är ju inte allt, även om det är kul att ha en fin häst :)

Vi kämpar just nu med att hålla vikten nere, får begränsa tillgången på gräs och motionera mera. Bilden är tagen för två veckor sedan, nu är magen som en boll.. Men hon har iaf inga fettdepåer. Är livrädd för fång :nailbiting:
 
Så roligt med nya hästar :D Båda två ser jättefina ut.;)
Hur många hästar har nu nu @Novali01?
Kul med dressyrläger @Thrillie Smidigt när det är hos grannen. Jag ska också på läger i sommar men får åka 40 mil :wtf:
 
Välkommen @Thrillie . Jättefin häst! @Novali01 , Gud så kul! Ser himla käck ut och färgen är den rätta! Många med fuxisar nu! Å namnet också.. Vår Bosse är ju förvisso hund.. Å vad jag tycker den ev nya hästen är härlig, blir så himla glad av henne!
 
Nej men wow vad roligt @Novali01
Välkommen @Thrillie

---------------------------------------
Här är allt väl, Stråla har slutat brunsta och mer sig själv nu dvs surkärring :D Pip och skrik och öronen bak och viftande ben. Festis bara suckar. Nu får dom lära känna varandra utan rosa moln i vägen.

Supernöjd med Festis, han är så fin. Stråla blir bättre och bättre hon med.
 
11143262_946873545334165_2138011094581639520_n.jpg

Bellona f 07 e:Figaro R-Ganesco-Utrillo th Bergamotte f06e: Figaro R-Bayron-Ganesco tv Släkt på mödernet och samma pappa och lite smålika men ändå inte..





10430843_946873235334196_7500656219466520440_n.jpg


Bellona och min dotter
11010547_945149472173239_1258710903312241332_n.jpg
 
Liten filmsnutt från igår..Jag måste hitta lite magmuskler ;) ..
Blir lite mellanjölk också och jag måste rida sidorna bättre på henne men vi jobbar på att hitta ihop :)
 
Japp! Så kan @Speedway komma dit med fikakorg! :D

Jaaaa, jag har redan börjat packa korgen. Få se nu....plastkrokodilen....longerpisken....kaffetermos....en liten ulv....plockar ur den lilla ulven ....bamseplåster....kanelbullar.....en liten ulv.....plockar UR en liten ulv för IGEN.....läskedrycker....morötter till Bosse....vad f-n gör ulvjäveln i korgen!!
 
Klart ulven ska med! :banana: Borde vara alla ulvars rättighet att få tillbringa en eftermiddag på terrängbanan, så kom igen nu din jyyyrplågare, låt ulvisen hänga med! :banana:

Sen vill jag faktiskt inte ha bamseplåster, jag vill ha disney!! @Speedway
 
Förresten så är jag inte jätteförtjust i fuxar för dom passar inte i rosa men så fick jag syn på bilderna på @tuaphua ´s häst så nu har jag ångrat mig. Den är :love: .
 
Vi kämpar just nu med att hålla vikten nere, får begränsa tillgången på gräs och motionera mera. Bilden är tagen för två veckor sedan, nu är magen som en boll.. Men hon har iaf inga fettdepåer. Är livrädd för fång :nailbiting:

Här är en till i samma sits :yuck: Har också en lättfödd boll a la popcorneffekt bara hon ser mat, och tyvärr med depåer. Hopplös att få smal, blir knäpp om hon inte får hyffsat med mat dessutom. Och matte lever med ständig fångest så här års :crazy:
 
Förresten så är jag inte jätteförtjust i fuxar för dom passar inte i rosa men så fick jag syn på bilderna på @tuaphua ´s häst så nu har jag ångrat mig. Den är :love: .

Näe inte jag heller men helt plötsligt har jag 3 fuxar i hagen!! Alla tre helt olika, en vanlig rödfux med bläs o strumpor, ljuvlig häst som har varit sällskapsdam åt Harriet hela vintern. En som ser ut som tuas, med helt fantastisk ljus man o svans o bred bläs!:love: Att hon dessutom är jättegullig gör ju inte saken sämre, hon är 3 år och en beteshäst. Och så Bosse som är ngn slags mörkfux utan tecken men han är så vansinnigt söt att han är förlåten för att han är fux...

Lite dåliga bilder:

Tre damer:
tre%20damer_zps4f7b4srs.jpg


Bosse hjälper till...
Bosse%20o%20metall%20detektorn_zpshbellc19.jpg


Jag o Bo!:love:
Jag%20o%20bosse_zpsy6segbcn.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
40 340
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 986
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
12 600
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 680
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp