Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh var det KRK idag? Du ska se att det går över fort med R. Duktig du är som ändå tog dig runt :)

KL

Här har det varit lugnt några dagar då julia tappade en sko på midsommar. Den kom på i måndags och idag longerade jag henne. Fröken piggelin tycker om att bli ompysslad :)

Bild på dagsformen. Ser väl ut som om hon börjar plana ut lite i kroppen även om hon fortfarande har väldigt kort hals.. ;)
Kan ni tro att denna lilla häst på knappt 160 har 125(!!!) på magplatta som jag måse ha hjälp till att få runy... Å hon e inte megatjock...

 
@Tessalonica Hon är ju jättesöt Julia:), samt verkar ha en bra skalle vilket är guld värd! Halsen blir nog inte så mycket längre i sak kanske men med muskler efter mer ridning och allteftersom hon utvecklas ska du se att den ändrar sig;).
 
Ja huvudet är oslagbart. Hon har ju inte blivit riden sedan torsdag förra veckan och igår var det bara att sadla på och ta en tur ut i skogen. :) Så härligt. Var ju något begränsad med Ronaldo där så jag kunde inte vara gladare. Nu är vi enbart i ridhus när det ska hoppas lite.

Hur går det med Rutan? :D
 
Hur går det med Rutan? :D[/QUOTE]

Det går så bra!!! Loppan är jättebra mamma och såå stolt! Dock är hon lite blyg lilla Rut men det reder väl sig framöver :)! Jag tycker hon är jättefin!

Tack @Maui med förresten, klart hon är en liten stjärna ;)!
Önskar faktiskt att jag kan spara ihop och kanske lämna henne på utb. till en duktig ft människa när hon är såpass gammal, jag tror hon har modell för det och Loppan har ju skalle för terräng och förhoppningsvis Rut med. Men det är ju lååångt dit, men man måste drömma!
 
11651292_966492993372220_798769759_n.jpg
11351162_966492686705584_7273824947115773671_n.jpg


Hi, hi..min kropp är inte ämnad för denna sport men jag körde sitsträning a` la naturelle igår på Bellona! Önskar man kunde gröpa ur ett par kilo på varje feta lår..suck;).
Myysigt att hon är så himla snäll och skön rygg att sitta på iallafall! Härlig tur med dottern ( det var hon som utmanade mig, men hon hade jobbigare att sitta på ponnyn :D..)
 
Tycker du är superduktig som rider barbacka, @polly p!

@Maui Det är kanske inte optimalt att ni rider henne bägge två på samma tävling? Ni har så olika stil att det blir ju lite svårare för Rivica då.
 
Förskräckligt med den unga tjejen som dog i Björbäck. Sara skulle dit idag så hon hörde om olyckan igår o i morse när de precis skulle åka ringde en klubbkompis o berättade att flickan hade dött av skadorna och att de ställde in.
Så hemskt för familj o vänner. Tänk att det kan gå så illa på en hopptävling.

Lånehästen kom in förra veckan med ett sår på ena bakbenet. Såg inte farligt ut så vi tvättade rent. Hon har varit lite tjock men det har gått ner när hon rört på sig. Så idag lördag när det blev jour var benet mkt tjockare o det hade vätskat sig under natten. Bara att ringa ut veterinären. Är lite mer försiktig när det inte är min häst.
Hon gjorde rent såret som nog redan var rent men nu ska hon ha penicillin o metacam i ngr dar så att det läker innifrån o att svullnaden går ner.

@Novali01 Vad menar du? Rider vi inte likadant? Då får Sara ändra sig. Hon får gå med oss båda. Vi har faktiskt tävlat på riktigt en gång. Det gick bra.
Jag är anmäld till tävling så jag måste öva. Får träna för nån annan till LL börjar igen.
@Tessalonica Det är varje onsdag nu på Krk.
Roligt att Julia fungerar så bra.
 
@happyrider Åh lille bäbbe Walle, har han bränt lilla nosen???

Ja fruktansvärt med den lilla tösen i Björbäck, var visst inte gammal heller?

@Maui Ja såklart Sara får skärpa till sig o rida bättre, gammal är äldst o din stil är otadlig!:D
 
Det är verkligen fruktansvärt :cry: Stackars familj :heart

Har en kompis som var nere och såg allt detta hända. Alla var mycket chockade. Hon var bara 17 år :(

Har återigen fått mig en tankeställare. Är stora djur vi håller på med och detta var ju bara så olyckligt. Ingen stållig häst alls utan allt var kontrollerat och bra. Bara att den snubblade...
Tänk om man bara kunde koppla bort känslor och glömma ett intresse och gå på gym eller spela schack istället.

@happyrider Han e ju för go. Lite nyfiken, Du skriver tuffa pass. Är det ut i skogen eller hur aktiverar du honom? :)
 
Ja det är fruktansvärt.. som fälttävlansryttare är man ju lite mer härdad eller hur jag nu ska uttrycka det med dödsolyckor genom åren dock (?) Har ju varit på en del fälttävlan internationellt när det dött några personer. Det låter kanske hemskt men alla ft ryttare har ju i baktanken att detta kan ske.. till skillnad från hoppryttarna då.
 
Jag kan bara instämma, fruktansvärt med olyckan!

@Novali01 Han var lite skorvig på mulen en dag men jag tog helosan med solskydd och det var mycket bättre redan dagen efter..
Han har även mugg ena bak.

@Tessalonica Hårt och hårt.... Men fler pass/ vecka samt att jag rider hårdare med mycket trav och galopp.
Däremot har jag bara ridit ett halvt pass på banan sen vi släppte på bete den 1 juni så där ligger vi helt klart efter...
Han vilade helt fem veckor efter olyckan med harven och sen blir det vila vecka 29 så jag känner att jag vill rida på ordentligt nu :)
 
Jo ft är ju helt klart högre dödssiffror på... :(

Happy, så länge han mår bra av det så är ju motionen superbra :)har du några planer framöver? :)
 
Ja fy så hemskt med olyckan! Man tror ju inte att sånt ska hända! :(


Jag måste stärka galoppen på min lilla häst, den blir bättre och bättre men jag måste galoppera mer så hon får upp styrkan. Tror att jag rider alldeles för lätta pass när jag rider själv. Skrittar säkert 50% av tiden. Dax att börja jobba lite ordentligt, det behöver både jag och hästen! :)
Hur lägger ni upp era ridpass? Någon som har nåt bra tips på hur man kan stärka galoppen?
Jag brukar fatta galopp, galoppera en bit, sedan sakta av och fatta igen. Jag tänker att fattningarna måste bygga endel iaf! I början rusade hon bara in i galoppen, det har blivit bättre nu :)
 
@Thrillie det låter väl riktigt med mycket övergångar tycker jag. Min nya häst är ju också lite svag i galoppen.

Har anmält mig till min och Bellonas första tävling 22/7.. Uj, uj..Hur ska detta gå???
Måste verkligen försöka se det som att vi är ute och tränar för att tävla..( Hon har gått en lc på 60% å jag har ju gga ringa erfarenhet..)
Förutsättningarna är ju inte de bästa då jag inte hittar någon att rida för..:mad:

Skulle åkt idag klockan fem men ska ju bli så otroligt varmt och att antingen rida i en rykig sahara padock eller ett ridhus a´la bastu känns som det får kvitta för hästens skull. Sen har dom lite semester..
Vi dör inte om vi vilar oss i form några dagar heller..

Njuter ändå livet med min lilla flock hästar:heart
Loppan och fölet mår toppen!
Hon är skygg och försiktig, den lilla, men det kommer väl..växer fort gör dom iallafall.

11667922_968782779809908_1942048059_n.jpg
11124486_968542016500651_1489555489_n.jpg
 
Är också impad av dig @polly p
Duktig du är!

Här har Walle det skönt på betet. Jag rider ganska hårt 4- 5 dagar/ vecka men han verkar må bra av det. Han har verkligen stressat av och kunde tom vara själv i stallet för att skos härom kvällen. Han gör framsteg!



Tycker det känns som du har det himla härligt med din pålle just nu iallafall! Gott att det funkar! Går dom ute heltid?
 
@Thrillie det låter väl riktigt med mycket övergångar tycker jag. Min nya häst är ju också lite svag i galoppen.

Har anmält mig till min och Bellonas första tävling 22/7.. Uj, uj..Hur ska detta gå???
Måste verkligen försöka se det som att vi är ute och tränar för att tävla..( Hon har gått en lc på 60% å jag har ju gga ringa erfarenhet..)
Förutsättningarna är ju inte de bästa då jag inte hittar någon att rida för..:mad:

Skulle åkt idag klockan fem men ska ju bli så otroligt varmt och att antingen rida i en rykig sahara padock eller ett ridhus a´la bastu känns som det får kvitta för hästens skull. Sen har dom lite semester..
Vi dör inte om vi vilar oss i form några dagar heller..

Njuter ändå livet med min lilla flock hästar:heart
Loppan och fölet mår toppen!
Hon är skygg och försiktig, den lilla, men det kommer väl..växer fort gör dom iallafall.

11667922_968782779809908_1942048059_n.jpg
11124486_968542016500651_1489555489_n.jpg
Spännande med tävling! Hoppas att det går bra även om ni inte hittat nån tränare att träna för :)
Känns knappt som det ger något att rida när det är så stekande varmt! Jag red ut igår och det var en ren pest, massor av jättebromsar och miljoner mygg :rage:
Otroligt gulligt föl! :love:
 
Vad roligt med tävling Polly!! Kommer gå jättebra :)

Igår var vi iväg på p&j. Hoppade 80+90. Väldigt trevlig i 80. Lite på i 90 men det är något jag får lära mig. Hon har ju varit så jämn hela tiden innan så detta kommer lite som en överraskning. :)
Felfritt i 80 och två ner i 90 på en långsida. Kom in fel o sen för nära till nästa. Annars mkt bra :)
 
Du får öva in lite halvhalter nu @Tessalonica :D

Jag o Bosse har varit på vår första hoppträning, han är ingen större fena på gruppträning kan jag säga...:crazy: Men när vi väl började hoppa visade han sin klass, är helt underbar att styra på hinder så det andra får vi bara öva på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 082
· Visningar
40 080
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 986
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 439
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 663
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp