Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Maui Alltså hon är ju svår Rivica...jag förstår varför du försöker rida ihop henne så mycket mellan hindren för hon länger ju ut sig som en krokodil om du släpper iväg henne!:eek: Men samtidigt så tappar du lite galopp, hon måste öka ngt mot hinder och då landar hon i lite obalans och drar iväg o sen går tåget...:crazy:. Tycker du gör ett jättebra jobb men prova att korta tyglarna rejält så du får fram handen istället för att få den i magen, då känner du lättare vad hon tänker göra och när du då får ett kråksprång kan du ändå hänga med o ge eftergift.
Helt klart ändå den film som du ridit bäst på hittills!:banana: Du har ju tagit dig nåt oerhört på kort tid i hoppningen och Rivica är ju toppenbussig så jag tippar nog på att ni har en god chans om du lyckas hålla ihop er!:bump:
 
Att Rivica är sådan beror ju till största del på att dottern din vill ha henne så. S väljer ju framåtläge hela tiden och då blir ju hästarna väldigt långa. Hon är ju inte lärd något annat. Så jag tror Ni får bestämma er för vem som ska tävla henne i hoppning OM du nu vill ha någon skillnad i hoppningen mer än det du har. Är säkerligen svårt för en häst att ändra sig mellan två helt olika hoppstilar från gång till gång...
 
Jag får skäll av Lennart för varenda framåtläge jag väljer. . Men Sara kommer undan med det?? Tsss
 
Jag får skäll av Lennart för varenda framåtläge jag väljer. . Men Sara kommer undan med det?? Tsss
Jag vet inte hur hon charmar honom men det är helt ok när hon hoppar :D

Att Rivica drar på lite till hindret beror på att jag manar på henne i det sista språnget för att jag tycker att det är lättare när hon har lite fart. :p
Tror nog att om jag försöker hålla ihop henne lite mer så blir de kanske lättare för Sara också. Men svår kan du ju inte kalla henne @Novali01
En bussigare och snällare häst är nog svår att hitta.
 
Jo för 17 gubbar! @Maui Hon är jättesvår, helt ärligt, precis som Harriet! Hästar som inte landar i samma tempo och som drar ut sig så fort man ger dom tillfälle är helt klart svårare än t ex Bosse som landar med huvudet upp i lugn galopp och väntar på nästa kommando. Jag tycker du är fantastiskt duktig som ens klarar det, det du menar med bussig är att hon hoppar när ni kommer fram även om hon kommer fel? En lättare häst backar ju av lite så kommer man inte så fel...så jo, hon är svår o du är duktig!:D
 
Nu har vi hoppat 100 felfria i grunden o sen gjorde jag en jättedålig sväng i omhoppning så vi fick ett stopp:mad: Helt mitt fel. Varför inte ta ut vägen lite?
Skrev fel att det var 105 men det är 100. Vet inte hur jag ändrar.
 
Hoppade sen 105 för första gången. Inser att jag har för dålig galopp speciellt i början. Måste få till den bättre. Tycker det är svårt att hoppa räcken.
Rev efter kombinationen då det var en distans fram till ett räcke. Film kommer på den rundan också
 
Men! Jag har helt missat!
Vad är det här för en härlig herre?
Jättekul att du får en till stjärna!
Är en PRE på 12 år som jag ska ha på foder. Han är utbildad mycket högt och kan det mesta tydligen men har varit skadad och även deprimerad men han är på väg tillbaka. Jag måste nypa mig själv i armen lite lätt när jag tänker på att jag får möjlighet att låna en sån fin häst. Det ska bli så spännande att se vad det blir av detta.


----------------------------------------
Vi har varit på promenad idag och inpekterat byn, han är verkligen en klippa inte rädd för nånting, ingenting bekommer honom, verkligen ingenting.
dsc_0738_55bbef072a6b226114371494.jpg

Stråla blev skodd igår, 3 veckor för sent och hon blir så påverkad när fötterna inte är som dom ska så hon har fått stå ett tag men igår var vi ut och hon var jättefin. Mycket roligt.

Snart ska jag ta mig tid att läsa vad ni andra skriver också, det har varit lite mycket nu bara :)
 
Jag tycker du gjorde en bra tävling Beata :) Lite bättre grundtempo så är du bland rosetterna :)

Skorpan, Alltså vilken snygging!! Glad för din skull att du hittat en sådan lärömästare :)

Gaia, Ni är lika fina som vanligt :) Hur ofta tränar Ni för portugisen?

KL

Jag var också i Lilla Edet i fredags och hoppade. I första klassen 95 så var vi lite sena så jag hann inte gå banan innan. Gjorde därför en dundertabbe och missade hinder nr7 (märkligt hur man nu kan missa det rakt fram på en linje....). La en volt och därefter var det ju smärtfritt ;) Felfri på hinder men riktig ryttartabbe.

Efteranmälde mig till 1m och och var så himla fin på både framhoppningen å banan. Så beslutet att starta två klasser var helt rätt. Ett ner på hinder 5 men i övrigt en av de bättre rundorna tycker jag. Bra flyt och glad häst :D Love her!!!


 
Gaia, Ni är lika fina som vanligt :) Hur ofta tränar Ni för portugisen?

Brukar bli två gånger om året. Hans flickvän kommer härifrån stan och de hälsar på hennes familj under sommar och jul. Förhoppningsvis blir det en helgclinic i höst också, efter att andra som har hakat på har fått mersmak.
 
@Maui och @Tessalonica Gud vad duktiga ni är! jag är sjukt impad:bow:!!!
@SkorpSmulan Ååå, vad fin:love:! Kommer bli kalasbra!!!
@Gaia Jätte vackra bilder på dito ekipage!

Här tar jag det lite lugnt å prommisrider! Blir semestertripp på några dagar så då känns det bättre att bara luffa.
Meen vad jag njuter! Fina Bellona och härliga lilla Loppis som är en super mamma och underbara fölis som börjar bli ootroligt kärvänlig och tillgiven. Igår galopperade hon ifatt mig för att få ännu mer kli. Idag har jag borstat. Tom öron och huvud, det var myyysigt tyckte Rut:love:..

11830142_982506128437573_497668238_n.jpg
 
11230971_984378688250317_8342456213914487394_n.jpg
11796418_984378468250339_1619501188632107798_n.jpg


Hej från Loppan och "Ruthie":)!

Ps, @Novali01 Jag är så nyfiken om hur det gick med Bosse! Såg på filmerna på ansiktsboken men! Verkar som du har hittat dig en riktig liten guldklimp!

Nu ska jag ut och rida, sen blir det lillsemester och efter det en massiv träningsattack..Har jue semester i v 33 oxå å tänkte ev köra två tillfällen för min tränare med största fokus på min sits och hästens rakriktning och form!
 
Tjusiga bilder ni har lagt in :p allihop
Kul att du hittat en ny häst @SkorpSmulan Han ser fin ut.

@Tessalonica Ni var jätteduktiga. Tänk att Julia bara är 4 år. Det kan man inte tro. Ska bli kul att träffa er i Frillesås också.

Jag tog en ny hopplektion igår. Gick fint. Ska försöka få till det grundtempot när jag tävlar nästa gång och inte tappa huvudet om jag kommer till omhoppning.:o
Idag blir det första dressyrlektionen på länge. Har ju mest blivit hoppning och uteritter.
 
Bilder från den halvårliga träningen för portugisiska piloten :)

Foto Andréa Kjellberg Photography

11828819_823382934447529_258610352266562873_n.jpg


11796459_823383044447518_8902088685068848017_n.jpg


11800391_823382854447537_9212359453567543992_n.jpg

11825739_823382977780858_3490740518645316059_n.jpg


11059714_823382907780865_7154652048091418021_n.jpg


11825754_823383017780854_7670693350261123785_n.jpg


11145219_823383084447514_933293630448539873_n.jpg

Jättefina bilder!! Men det ser ut som sadeln inte tillåter dig att komma ner på rumpan. Hästen skulle fömodligen bara vinkla om bak och bli en halvmeter kortare bakom sadeln om du hade en sadel som tillät det.
 
11796459_823383044447518_8902088685068848017_n.jpg


Menar inget illa nu, @Gaia, men just denna bilden visar precis vad @fio vill säga dig, du sitter bakom sittpunkten och trots att du har en beundradsvärd sits så är du inte nere i sadeln, den hindrar både dig o hästen.

För övrigt är det underbart att se en häst som inte dras ihop framifrån utan som verkligen rids bakifrån och fram med strävan om nacken som högsta punkt.
 
@polly p Bosse var helt fantastisk!!! Helt med mig från dag 1 till dag 2, ansträngde sig verkligen i dressyren även om han i dagsläget inte kan mata på bakifrån utan att tappa balans. Vi fick nåt på 63% och personbästa med 55 straff, hade 61 straff i flyinge. Hoppningen går han fortfarande lite "tom" mot hinder, svårt att hitta distansen då och han glömde helt att lyfta på 3:an men resten av banan kanon o felfritt.
Terrängen är han ju fullkomligt ljuvlig i...:love:...vi hade som mål att såklart nolla men även vara inom tiden. Nollan satte vi rätt lätt men några sekunder över tiden gav oss 3,2 straff dvs 8 sek under över tiden. Jag vet var jag tappade dom, ca 4 sek på trahkenern då jag tog upp o vi sen fick ett omtramp o resten i vattnet när jag travade istället för att galoppera men jag vill att vi sätter säkra nollrundor och jag får helt enkelt galoppera på mer mellan hinder. Var endast 6 av 24 i vår klass som red på tiden så jag får nog vara nöjd ändå. Vi blev 10:a och det resultatet är jag helt nöjd med!:banana:

@fio gjorde faktiskt en riktigt strong insats, men säg inte det till henne för hon blir så himla mallig då...:arghh: Men hennes unghäst är rätt tittig i hoppningen, med ett litet avgrundsmorr från Matte seglade han runt med 4 fel!:banana: Superfin dressyr hade de dessutom på 48 straff och sen slår kärringen till med en nolla i terrängen med bara lite tidsfel...herregud, vi får nog hotta upp oss rejält jag o lille BoKo så vi inte blir omkörda mer än så! Hon blev 9:a totalt så Old Ladies rules!:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 197
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 001
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 210
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 796
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp