Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer inget... alla mina sadlar är stulna.. jag kommer aldrig hitta lika bra sadlar igen :cry:

Usch så pissigt! Jag åker till pojkvännen med häst idag. Jag tog faktiskt med mig alla mina sadlar iom att det känns snäppet säkrare på det stallet. Vi har haft stölder i våra trakter med..
Hoppas du hittar ännu bättre sadlar. Ibland har man ju faktiskt tur..

@SkorpSmulan:
Vad söta de är!

KL

Jag och pålle åker nu ut till lantliv igen. Det ska bli fantastiskt skönt! Imorgon ska vi till tandisen. Så jag är himla nyfiken på hur det kommer bli att rida sen!
Det kommer iaf bli fantastiskt skönt att stå lite mer själv och ha hästen så nära. :)
 
Kopierar från 07:tråden..
Oj, oj..Tävlat idag.. Igår jobbade jag kväll och kände mig sjukt omotiverad, mest pga den där jädra prestationsångesten:crazy:.
Lokal lb1 med KM och la1.
I lb:n gick det bra, helt nöjd med rättvisa 64,4%. Inga större missar och våra vardagsbekymmer som lyser igenom. Kom fyra av 21 startande och blev tvåa i KM:et.
Till la:n ändrade jag lite taktik och fräste på och försökte ta och lätta mer genom programmet. En del missar men kändes ok.
Annan domare men döm om min förvåning när vi fick otroliga 78, 4%..Tycker väl dock att det var väldigt överbetalt speciellt när jag tittar på ritten men ändå en liten självförtroende boozt med de fina kommentarerna på allmäna intrycket. Ändå hade vi två femmor. Nu låg domarn nog gga högt i sin bedömning men är glad att jag fick cred för min sits och inverkan, håller ju inte med själv men äh, nu ska jag njuta segerns sötma:)!
Kommer dock aldrig mer i närheten av dessa poäng men såklart jättekul:)!
Underbara, ljuvliga häst:love:!!!
11924223_994376023917250_6847708611848918071_n.jpg
 
Kopierar från 07:tråden..
Oj, oj..Tävlat idag.. Igår jobbade jag kväll och kände mig sjukt omotiverad, mest pga den där jädra prestationsångesten:crazy:.
Lokal lb1 med KM och la1.
I lb:n gick det bra, helt nöjd med rättvisa 64,4%. Inga större missar och våra vardagsbekymmer som lyser igenom. Kom fyra av 21 startande och blev tvåa i KM:et.
Till la:n ändrade jag lite taktik och fräste på och försökte ta och lätta mer genom programmet. En del missar men kändes ok.
Annan domare men döm om min förvåning när vi fick otroliga 78, 4%..Tycker väl dock att det var väldigt överbetalt speciellt när jag tittar på ritten men ändå en liten självförtroende boozt med de fina kommentarerna på allmäna intrycket. Ändå hade vi två femmor. Nu låg domarn nog gga högt i sin bedömning men är glad att jag fick cred för min sits och inverkan, håller ju inte med själv men äh, nu ska jag njuta segerns sötma:)!
Kommer dock aldrig mer i närheten av dessa poäng men såklart jättekul:)!
Underbara, ljuvliga häst:love:!!!
11924223_994376023917250_6847708611848918071_n.jpg

Grattis till fina procent! Jättekul! :D

KL
Jag och pålle har landat på gården nu. Hästen fick gå i sin "gamla" hage. Han tog någon repa och visade för småkillarna vem som var chef. Sen var allt lugnt.

Igår var vi till den danska tandisen. Mycket riktigt hade stackars hästen en bettfel som han försökt kompensera genom att själv hålla tillbaks sin underkäke och fått ont av. Tandis var väldigt pedagogisk och visade och berättade noga. Iom hur tänderna utvecklas på en häst bör han gått med det sen han var 2,5 år gammal. Det skulle kunna förklara en hel del i varför han varit så himla svår redan då de började rida in honom(eg innan.. bara att ha bett i munnen tyckte han var mindre skoj tydligen).
Han har ju, som jag redan sett utifrån och övriga tandisar sagt, en väldigt liten, kort och trång mun. Som är väldigt benig/oköttig och därför väldigt känslig. Han är jättetight även i käkleder etc.
Men att stackarn också haft bettfel och inte eg haft det överbett som övriga sagt känns ju inte alls kul!
Nu är han iaf korrigerad!
Och han hade inga bett- eller hand-relaterade relaterade skador i munnen. Det var jag ju rätt säker på. Men det är alltid skönt att höra.
Med tanke på hur han såg ut i truten var de imponerade av hur jämnt musklad han var och hur bra balans han hade även som rejääält drogad. Är de så kassa i truten som han var brukar de dra på sig spänningar/kompensationsgrejer som syns då man drogar dem. Så de glider iväg på sniskan. Min korv var helt i balans och symetrisk. Det var ovanligt tydligen bland ens de med bra mun. Så det sa de berodde på träningen, hur jag jobbat med hans snedheter för att jobba bort dem.
Det var himla kul att höra!

Nu får hästen vara några dagar för att läka tänderna iom att de fick ta rätt mycket på vissa. Sen ska det bli enormt spännande att se hur det känns!
Pojkvännen ska korrigera de ev spänningar som finns kvar. Så ska jag för första gången få rida på något man inte behöver jobba bort så mycket i. Spännande värre!
 
Vad skönt @tuaphua! Har du pojkvän som kan sånt? Lyx! Min slår på tappskor, det är jag glad för:D!Jag måste också snarast kolla Bellona. Hon är tvärt emot din jätte "köttig" i munnen! Har lite överbett och tenderar få hakar enligt uppf.
Hon lägger huvudet på skrå lite åt vänster. Vet inte riktigt vad det beror på?

Vann ju turligt nog en equi-behandling+sadelkoll. Har sina fördelar att springa fint ibland;)
 
Grattis @polly p Vilka fina % och vilken fin kritik. Ta åt dig nu o var stolt.:D

Så skönt @tuaphua att du fått hjälp att få honom fixad i munnen. Svårt när olika tandläkare säjer olika saker. Hoppas det blir bra nu.
Så bra med en pojkvän som kan fixa lite också.
Har varit på Kreta en vecka och Rivica har haft lite ledigt. Fixade det själv genom att trampa av en sko. Nu är den på plats så nu får vi träna lite. På torsdag åker vi på träningskurs :) Det ska bli vansinnigt roligt.
 
Vad skönt @tuaphua! Har du pojkvän som kan sånt? Lyx! Min slår på tappskor, det är jag glad för:D!Jag måste också snarast kolla Bellona. Hon är tvärt emot din jätte "köttig" i munnen! Har lite överbett och tenderar få hakar enligt uppf.
Hon lägger huvudet på skrå lite åt vänster. Vet inte riktigt vad det beror på?

Vann ju turligt nog en equi-behandling+sadelkoll. Har sina fördelar att springa fint ibland;)

Vilket kul pris! Grattis till det!
Jag har fått lära mig nu att rent skelettala överbett där hästen faktiskt har ett riktigt överbett sas är väldigt sällsynt. Men att "konstruerade överbett" är desto vanligare. Att hästen, som min, har ett bettfel som man inte riktigt grejat korrigera och hästen därför tvingas dra tillbaks käken.
Det var en himla intressant lektion måste jag säga!
Jag är ju tränare(har då så klart mest kunskap om träning och mest fokus på det) och har haft tur i att träna för en som även är hovis. Så den delen av hästhållning kan jag lite mer om. Men tänder kan jag erkänna att jag inte kan så mycket om. Men intresset är väckt och jag ska snoka mer i det!
Ja, pojkvännen är lämpligt nog kiropraktor på både människa och häst. Så både jag och lille pålle kan få behandling. Det var han som upptäckte bettfelet.
Förmodligen kan jag lossa hästen själv genom träning. Men nu slipper vi att det tar tid. Hästen kan få behandling och vara bättre direkt och slippa jobba "emot sig själv".

@Maui Härligt med semester! En stallkompis var nyligen på Kreta och var helnöjd. Hoppas ni hade det lika fint!

@Tessalonica Tandis är en utflyttad svenska som nu sen många år bor i Danmark. Hon är utbildad i USA och har gått de högsta utbildningarna där(Advanced). Pojkvännen har jobbat med henne i runt 20 år och rekommenderade henne. Hon hade med sig en kursare(från tandis-utbildningen) som också är vet och sederade.
Hon hade jäkligt bra feeling med djur också märkte jag. Och jag gillade att hon kikade på någons bett och sa att "ja, det bästa är ju om man lägger lika mycket pengar/krut på att lära sig rida som man köper dyra bett". Hon är ryttare själv och hajar träningsbiten med.
Hon kommer regelbundet till Sverige, men sin kollega.
Super!
 
Kopierar från 07:tråden..
Oj, oj..Tävlat idag.. Igår jobbade jag kväll och kände mig sjukt omotiverad, mest pga den där jädra prestationsångesten:crazy:.
Lokal lb1 med KM och la1.
I lb:n gick det bra, helt nöjd med rättvisa 64,4%. Inga större missar och våra vardagsbekymmer som lyser igenom. Kom fyra av 21 startande och blev tvåa i KM:et.
Till la:n ändrade jag lite taktik och fräste på och försökte ta och lätta mer genom programmet. En del missar men kändes ok.
Annan domare men döm om min förvåning när vi fick otroliga 78, 4%..Tycker väl dock att det var väldigt överbetalt speciellt när jag tittar på ritten men ändå en liten självförtroende boozt med de fina kommentarerna på allmäna intrycket. Ändå hade vi två femmor. Nu låg domarn nog gga högt i sin bedömning men är glad att jag fick cred för min sits och inverkan, håller ju inte med själv men äh, nu ska jag njuta segerns sötma:)!
Kommer dock aldrig mer i närheten av dessa poäng men såklart jättekul:)!
Underbara, ljuvliga häst:love:!!!
11924223_994376023917250_6847708611848918071_n.jpg
Grattis! Vad roligt att det gick så bra! :)


Själv är motivationen i botten, varje gång jag kommer från dressyrträningarna blir jag bara mindre och mindre sugen på att rida.
Jag har ridit typ 30 träningar totalt i mitt liv, känns inte bra när tränaren (som ridit dressyr i typ.. 20-30 år) sitter upp på hästen, visar att hen kan få hästen att gå fint. Sen säger till mig: Om jag kan få henne att gå såhär så ska du också klara det, hästen kan ju! Ja men det är inte så lätt alla gånger.
Instruktionerna jag får är: "Led med inner, sträckt yttertygel, förhållningar på ytter" och så rider jag volter och "slalom". Känns bara som det blir 100% fokus på mina händer. Så har inte de andra tränarna gjort. Förra sa att jag skulle strunta i vart hästen hade huvudet, att det kommer när jag rider rätt.
Har som sagt inte ridit så många träningar, ska det verkligen vara sånt fokus på bara händerna? :confused:
 
Fast det känns mer som din tränare försöker hjälpa dig att fokusera på vissa saker? Tror inte h*n menar att du ska sluta med resten av hjälpgivningen för att du lägger lite mer energi på var du har dina händer. När jag läser dina inlägg så tror jag att du är i början av din karriär som ryttare även om du ridit i flera år, och helt ärligt är det så att man som ryttare får anstränga sig så in i norden för att hästen ska jobba på ett korrekt sätt och när man sen, som din tränare, har kommit så långt att en newbie inte riktigt kan se vad man gör, då ska man tänka på hur många timmars slit det ligger bakom det som inte syns...:D

Att byta tränare har blivit en fluga känner jag. Bättre är att bygga upp en relation med den man har, ifrågasätta saker när man inte förstår, förklara hur det känns och få feedback tillbaka på det. Så tränar jag med mina tränare både i hopp o dressyr och ingen av dem tycker det är konstigt, tvärtom vill jag ju lära mig mer.
 
Fast det känns mer som din tränare försöker hjälpa dig att fokusera på vissa saker? Tror inte h*n menar att du ska sluta med resten av hjälpgivningen för att du lägger lite mer energi på var du har dina händer. När jag läser dina inlägg så tror jag att du är i början av din karriär som ryttare även om du ridit i flera år, och helt ärligt är det så att man som ryttare får anstränga sig så in i norden för att hästen ska jobba på ett korrekt sätt och när man sen, som din tränare, har kommit så långt att en newbie inte riktigt kan se vad man gör, då ska man tänka på hur många timmars slit det ligger bakom det som inte syns...:D

Att byta tränare har blivit en fluga känner jag. Bättre är att bygga upp en relation med den man har, ifrågasätta saker när man inte förstår, förklara hur det känns och få feedback tillbaka på det. Så tränar jag med mina tränare både i hopp o dressyr och ingen av dem tycker det är konstigt, tvärtom vill jag ju lära mig mer.
Ja så kan det ju förstås vara! Jag upplever dock det som att jag måste vara jättehård i händerna, han kommer liksom fram och drar ner huvudet på hästen (genom att dra i innertygel, alltså dra den rakt ner) när jag själv inte får ner huvudet på henne.

Jag är absolut i början av min ridkarriär! Har ridit i 15 år, men 14 av dom är rakt ut i skogen i stort sett :o Svårt att lära om när man bara har "åkt" häst innan O_o

Hur mycket ska man egentligen behöva ta i med händerna när man rider? Jag får liksom ta i med all min styrka (har problem med styrkan i ena armen så ena varvet går alltid bättre än andra), känns bara som jag rider runt och sågar. Men sen när huvudet väl kommer ner så har jag ju ingen tyngd i handen. För några lektioner sedan gick det riktigt bra, då kunde jag sitta ner i traven och hade "ingenting" i handen och hon travade jättefint! Hon får mycket "längre" steg när jag kommer till den punkten, bakhoven trampar liksom framför framhovens spår, det är väl dit man vill komma? Att få hästen att trampa under sig? :rofl:

Jag kanske ska ta ett snack med tränaren, för jag upplever det som att han låter mig göra för svåra saker, jag har liksom inte ens fått kläm på en sak innan han höjer svårighetsgraden. Man blir ju inte direkt pepp när man avslutar varje lektion med att inte lyckats med nån av övningarna. Som för övrigt bara består av att rida runt runt och såga (obs, det är så jag upplever det, kanske inte alls är så :rofl:)

Sen igår sa han nåt som gjorde mig lite nedstämd.. Han sa att han vill att det går fortare framåt, att det är mitt fel att vi inte utvecklas snabbare. Ja men jag är väl där för att lära mig? :( Jag är ju bara så rädd att jag ska förstöra henne i munnen så mkt som det dras i den...
Förlåt för ett väldigt rörigt inlägg, mycket lär ju vara självklart för er som kan rida ordentligt :p
 
Ingen av oss kan rida ordentligt! :D för det är nämligen nåt man får jobba med hela hela tiden!:bump:

Sa han verkligen så eller uppfattade du det så? Tror du är en lite känslig själ och då kan man uppfatta saker som inte riktigt menades så...

Ang händerna så försöker han nog bara få dig stabil, tror verkligen inte han menar att du ska såga men jag gör också så för att få mina mindre rutinerade ryttare att få rätt känsla i handen. Ofta tror newbies att "lätt i handen" betyder att man inte ska ha nåt alls och det är bullshit! En häst som bjuder bakifrån o fram ska KÄNNAS lätt i handen, dvs inte dra i dig på nåt sätt o inte vara ostadig, men du har ändå kontakt med sträckta tyglar o då HAR du ju nåt i handen.

Jag tror du kommer långt med kommunikation med din tränare. Säg det som du skrivit till oss här men försök lägga band på dina känslor och inse att ridning är hårt slit, tårar och svett men ljuvligt när man knäckt koden!:love:
 
Ingen av oss kan rida ordentligt! :D för det är nämligen nåt man får jobba med hela hela tiden!:bump:

Sa han verkligen så eller uppfattade du det så? Tror du är en lite känslig själ och då kan man uppfatta saker som inte riktigt menades så...

Ang händerna så försöker han nog bara få dig stabil, tror verkligen inte han menar att du ska såga men jag gör också så för att få mina mindre rutinerade ryttare att få rätt känsla i handen. Ofta tror newbies att "lätt i handen" betyder att man inte ska ha nåt alls och det är bullshit! En häst som bjuder bakifrån o fram ska KÄNNAS lätt i handen, dvs inte dra i dig på nåt sätt o inte vara ostadig, men du har ändå kontakt med sträckta tyglar o då HAR du ju nåt i handen.

Jag tror du kommer långt med kommunikation med din tränare. Säg det som du skrivit till oss här men försök lägga band på dina känslor och inse att ridning är hårt slit, tårar och svett men ljuvligt när man knäckt koden!:love:
Han sa: "Ja... Jag tränar ju er gärna, men jag skulle vilja att ni utvecklades snabbare. Det är bara du som gör att ni inte utvecklas, hästen kan redan. " Jag är långt ifrån känslig i övrigt, men det där är en svag punkt. Jag vill ju kunna rida, men jag har väldigt svårt att överföra det från teori till praktik. Min kropp är inte riktigt med på noterna :mad:

Det som känns värst är att jag liksom inte njuter av att rida på samma sätt nu. Blir lite rädd för hur jag blir, jag som alltid annars har varit väldigt försiktig i handen, kan bli väldigt hård om inte hästen gör som jag vill. Det känns inte bra för mig! Ridningen blir liksom en dragkamp.
Förra tränaren ställde lagom krav, gjorde mer olika övningar (nu är det mest bara runt runt på volt och lite slalom), och vi kunde ta det i den takt jag klarade av. Då gick jag alltid från träningen med ett leende, för även om det gick dåligt 99% av tiden vissa träningar så visste jag varför och något hade ändå träningen gett.

Men jag funderar också på om det kan vara så att jag helt enkelt kommit till en "tröskel" i ridningen, att jag nu måste kämpa för att nå nästa "nivå". I början var ju minsta lilla grej en framsteg, sådant som jag idag inte ens tänker på att jag gör. Att det kan vara anledningen till att jag känner mig omotiverad och frustrerad. Helt enkelt för att jag verkligen måste pusha mig själv för att komma vidare!

Tack så mycket för att du orkar svara på mina förvirrade "nybörjar"funderingar :love:
 
Fast grundridning ÄR massor av ridning på volt, jag lovar. Sen funderar jag på om han menade att det hade ju varit betydligt svårare om din häst inte hade förstått OCH du skulle lära er samtidigt? Eller så är han helt dum i hela huvudet...hahahaha. Fråga honom rakt ut, säg hur du känner det och säg också att du kanske missförstått.

Förra tränaren tog er kanske inte lika snabbt framåt men det behöver faktiskt inte vara negativt. Ställ frågorna vi pratat om, ställ även frågor när du rider när du inte fattar eller det känns tungt i handen. Och OM det känns tungt i handen så driv mer, är ALLTID motorn i bak som lagt av om man får en tung hand.
 
Fast grundridning ÄR massor av ridning på volt, jag lovar. Sen funderar jag på om han menade att det hade ju varit betydligt svårare om din häst inte hade förstått OCH du skulle lära er samtidigt? Eller så är han helt dum i hela huvudet...hahahaha. Fråga honom rakt ut, säg hur du känner det och säg också att du kanske missförstått.

Förra tränaren tog er kanske inte lika snabbt framåt men det behöver faktiskt inte vara negativt. Ställ frågorna vi pratat om, ställ även frågor när du rider när du inte fattar eller det känns tungt i handen. Och OM det känns tungt i handen så driv mer, är ALLTID motorn i bak som lagt av om man får en tung hand.
Han är lite.. speciell :rofl: Jag frågar hela tiden när jag rider, men känner inte att jag får några konkreta svar (de kanske är jättebra svar för en som kan, men jag hänger inte med, det är liksom för lite information för mig) Eller så blir det långa utsvävningar som slutar i en instruktion om hur man gör galoppombyten O_o

Jag har ingen brådska att lära mig rida, det får ta den tid det tar. Frågan är om det är värt att rida för någon som stressar fram och gör mig snarare mindre ridsugen än taggad/peppad. Funderar på om jag skulle ringa förra tränaren. Enda anledningen till att jag bytte är för att jag flyttade och den förra tränaren inte åker ut utan då får man komma till henne. Stod i hennes stall då när jag tränade för henne.

Rider ju även lite hopplektioner (hopp är väl kanske att överdriva, vi rider ju max typ 40 cm :p) och de är alltid roliga, även fast hästen inte går i form/på tygeln då :o

Tack för tipset om att driva mer när hon blir för tung i handen! :up:
 
@Maui , vad härligt det lät med Kreta. Å sen din kurs, fasen vad skoj. Det drömmer jag om också att åka på någon gång. Intensiv weekend kurs i dressyr med trevligt umgänge:)!

@Thrillie..Hm, vad tråkigt att du upplever ridningen som negativ..Men som "Nova" rådde så försök att förklara hur du känner. Det är ju säkert inte så att han vill sänka dig, ge det iallafall lite mer tid..
Åh, du..det där med händerna..det jobbar jag på konstant å har haft samma tränare i 15 år. Inte hennes fel att jag är obildbar;). Har dock utvecklats i min ridning och inställning såklart även om jag är så långt ifrån någon begåvning man kan komma.

Men tänk på..det ska vara roligt och utveckling är det när poletten trillar ner.

Känner mig själv lite ridosugen för det är så mycket annat runtikring nu:(.
Ska tävla söndag den 8:de och rider bara lagklassen i la.
Hoppas jag ska kunna göra det någorlunda tillfredställande men hinner bara träna på onsdagen innan för min instruktör. Fick snåla och bara köra en klass vilket jag lite ångrar..
Ja, ja..hon får nog åka med en sväng till ridhus idag när dottern ska träna terräng..

Red Loppanproppan lite igår och vi travade bommar och lite galopp och mycket skritt.
Hon verkar tycka det är så satans kul:).
Är ju väldigt mycket mer känslig för skänkeln än Bellona eller så beror det på att hon läser av mina signaler lättare då vi givetvis känner varandra bättre..

Å Rutan har fått sitt pass:love:..
 
@polly p Ja det känns trist just nu, men som du säger, jag får nog ge det lite tid! Det ska ju vara kul också, det är sånt dyrt intresse så jag tycker det ska vara övervägande positivt, annars är det ju inte värt det ^^
Jobbigt när det är mycket annat på gång så man känner att man inte riktigt hinner med att rida som man vill!
Hoppas att det går bra på tävlingen! Det gick ju så bra sist så uppenbarligen är du inte obildbar :rofl:
 
Ha, ha, jo det gick bra sist..Men faktiskt så "stör" det lite att hon låg så jädra högt i sin poängsättning och dessutom hade räknat fel och gångrat med tre på första bedömningspunkten på allmäna. Så -8poäng blev det 76 procent men ändrade ju inte min placering ändå vilket hade känts retligt..

Tycker att det var mer relevant bedömning i första klassen jag red. Men det var jättekul såklart med placeringarna.
Trodde ju aldrig mig själv om att vara tävlingsmänniska. Tanten här har ju bara tävlat i fyra år.
Fast just nu törstar jag än mer att utvecklas än tävling men i och med att vi lyckades skrapa ihop lite lag så..

Tänkte på en annan sak...Jag har ju ridit för min tränare i närmre 15 år från och till. Med min första häst som var ganska knas och nyckfull egentligen sa hon vid ett tillfälle "man får den häst man förtjänar". Jag kom ofta hem frustrerad från träningarna och lite ledsen eller mycket ibland;) men har inte glömt dom orden. Nu tar jag istället med mig dem. Är det något som krånglar så försöker jag så gott jag kan jobba på de brister som gör att vi inte uppnår målet.

Ridning är ju en sådan härlig sport som bara blir svårare ju mer man tycker sig kunna:p..
 
Ha, ha, jo det gick bra sist..Men faktiskt så "stör" det lite att hon låg så jädra högt i sin poängsättning och dessutom hade räknat fel och gångrat med tre på första bedömningspunkten på allmäna. Så -8poäng blev det 76 procent men ändrade ju inte min placering ändå vilket hade känts retligt..

Tycker att det var mer relevant bedömning i första klassen jag red. Men det var jättekul såklart med placeringarna.
Trodde ju aldrig mig själv om att vara tävlingsmänniska. Tanten här har ju bara tävlat i fyra år.
Fast just nu törstar jag än mer att utvecklas än tävling men i och med att vi lyckades skrapa ihop lite lag så..

Tänkte på en annan sak...Jag har ju ridit för min tränare i närmre 15 år från och till. Med min första häst som var ganska knas och nyckfull egentligen sa hon vid ett tillfälle "man får den häst man förtjänar". Jag kom ofta hem frustrerad från träningarna och lite ledsen eller mycket ibland;) men har inte glömt dom orden. Nu tar jag istället med mig dem. Är det något som krånglar så försöker jag så gott jag kan jobba på de brister som gör att vi inte uppnår målet.

Ridning är ju en sådan härlig sport som bara blir svårare ju mer man tycker sig kunna:p..
Ja okej, då kanske det blev lite missvisande, men vann gjorde du ju i vilket fall! Även om det förstås inte är det viktigaste ^^ Själv är jag ingen tävlingsmänniska, jag blir för nervös :o
Det kan nog ligga något i det där att man får den häst man förtjänar. Min ena häst som jag har haft ett gäng år nu var inte helt lätt, varken i hantering eller ridning. Men OJ vad jag lärde mig av honom, inte så mkt ridmässigt utan mer hur man löser hanteringsproblem. Mycket svett och en del tårar senare så är han världens snällaste :love:

Ja det blir verkligen bara svårare och svårare.. En på jobbet sa till mig: "Vadå, ska du rida för en tränare? Jag trodde du kunde rida? Du har ju två egna hästar :confused:" Lite roligt tyckte jag :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 082
· Visningar
40 080
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 986
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 439
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 663
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp