Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
@polly p , jag har ett par helt nya aldrig använda Cavallo Grand Prix Plus, har bara provat dom. Dom är lite för stora i vaden för mig, dessutom rider jag inte dressyr.. vet inte vad jag fick för infall när jag köpte dom.

Jag kan sälja dom för 2500, tror nypriset är ca 4200 typ
 
@Maui..jag gillar hårda tag;)..Nä men det var väl typ det min behövde också och gärna några lastbilar med Paddex eller nå´t eller iallafall, stenmjöl kanske.. Den är bedrövlig. Min är för mjuk och med undanglidande grus/sand och lite för hård på vissa..

Å, vad snällt @fio. Jag funderar. Kan iallafall inte lägga det ens på denna sidan året men har du inte superbråttom och det finns möjlighet att prova så..
Sen gillar jag mina supreme från M-H även om det är "ickedressyrig" snörning på för jag har även höga vrister och breda fötter:mad:..
 
Tränade igår och allt bara funkar :o (om man ska klaga på nått så är det väl slutorna), galoppen som varit vårat stora problem har blivit riktigt bra och den förvända satt den med (red den iofs bara på fyrkanten).
Paddocken hade lyckats tina hyggligt i dom få plusgraderna vi haft dom senast dagarna, skönt att det gick att vara ute så vi slapp vara i vårat miniridhus.
Just nu är det så kul att rida :bump: synd bara att det är fel årstid :meh:
 
@Maui..jag gillar hårda tag;)..Nä men det var väl typ det min behövde också och gärna några lastbilar med Paddex eller nå´t eller iallafall, stenmjöl kanske.. Den är bedrövlig. Min är för mjuk och med undanglidande grus/sand och lite för hård på vissa..

Å, vad snällt @fio. Jag funderar. Kan iallafall inte lägga det ens på denna sidan året men har du inte superbråttom och det finns möjlighet att prova så..
Sen gillar jag mina supreme från M-H även om det är "ickedressyrig" snörning på för jag har även höga vrister och breda fötter:mad:..

Nä jag har inte bråttom :D
 
Igår hann jag inte med något hästeri. Idag hade jag tänkt rida.
Men vi släppte ihop min häst med övriga valacker. Det blev ett himla ståhej. Så jag tror jag bara tar en prommis sen med djuret. Han såg helt slut ut. Men prommis kan ju vara bra för att slippa stelna så mycket.
Himla skönt att pålle får gå med sällskap iaf.
Nu går de 6 valacker i en gigantisk hage med lösdriftshus och foderhäckar.
Min och 2 till går in till natten.
Jättehärligt att kunna ge hästen så mycket fin, kuperad hage och polare!
Man får vara glad för det när man saknar ridhus eller iaf gummivolt.. ;)
 
Så bra @fio:)!

Idag funderade jag på om dom missat någon vaccination lr nå´t på mig som liten.
Alltså seriöst, en fredag eftermiddag, halvstorm och regnar småspik och jag äntrar hästryggen..hmm.
Var lite oense i början och hon sparkade bakut, vet inte om det var mot skänkeln eller för att hon inte gillade det regntunga ländtäcket men jag tänkte att jag fortsätter men lullar runt i galopp i lite låg form mm. Vädret blev lite stabilare och så småningom pållan med som var riktigt trevlig så idag kändes det mer till nytta.
 
Så bra @fio:)!

Idag funderade jag på om dom missat någon vaccination lr nå´t på mig som liten.
Alltså seriöst, en fredag eftermiddag, halvstorm och regnar småspik och jag äntrar hästryggen..hmm.
Var lite oense i början och hon sparkade bakut, vet inte om det var mot skänkeln eller för att hon inte gillade det regntunga ländtäcket men jag tänkte att jag fortsätter men lullar runt i galopp i lite låg form mm. Vädret blev lite stabilare och så småningom pållan med som var riktigt trevlig så idag kändes det mer till nytta.

Jag tror det där är någon genetisk defekt vi alla hästmänniskor har.
Hur många gånger har man inte mötts av oförstånd för att man väljer en hobby där man tex står ute i ösregn och mockar lerig hage, riskerar livhanken dagligdags och är ute i timmar vintertid? ;)

kl

Min råtta har försökt kuta över stallägaren vid insläpp då de går fler i hagen. Så jag har sagt att nu när jag ändå ska vara hemma ett tag tar jag in råttan och försöker stävja det där beteendet. Jag vill inte att hon ska behöva riskera hälsan. Och hon är ju inte riktigt van vid såna som min, en så pass snabb och vass sak som hela tiden utmanar om det finns möjligheter till det.
Jag har aldrig varit med om att han gör sånt. Men jo då, visst försökte han kasta sig ut förbi mig. Jag blev heligt förbannad och tog in och ut honom ett par ggr. Sen var det städat.
Nu ska jag ta in honom själv en period och hoppas att han befäster det som nytt intagsbeteende även i flocken och med stallägaren sen på sikt.

Han fick också arbeta idag. Släpade ut honom på ridbanan i ösregnet.
Har bestämt mig för att om jag iaf ska ha de här träningsförutsättningarna som jag nu kommer ha ett tag med grusvolt som man inte vet hur pass användbar den är beroende på väder så ska jag iaf vara jävligt noggrann med detaljerna och inte slarva.
Så nu blir det avsuttet jobb tills han är klockren där innan jag rider.
Han är himla hetsig nu. Har ju inte behövt vänta och coola ner sig ngt på länge utan bara hetsa på.
Så nu blir det jobb med det mentala och även grundlydnad.

Idag tog jag honom i lina och formgav. Han var lite ofokuserad stundtals först iom orastad, otränad och nya flockkompisarna som kom in och ut och pep efter honom.
Men så fort han försvann från mig med fokuset fick han jobba desto hårdare. Så till slut var han lyhörd. Och trött.. ;)

Jag hade sett fram emot att ha tid att se på Horse-shoven på svt play. Men jag gjorde någon uppdatering på datorn. Och nu ser jag bara halva bilden på play, Youtube etc..
Förvisso kul att se isolerade bakben tex.. Men vad fan! ;)
Jag får ge upp det där eller övertala hoppgrannen se dressyr imorgon med mig hos dem..
 
Alltså @happyrider, han är så himla vacker :love:! Roligt att det funkar för dottern.

Idag var jag klokare, eller latare eller mindre ambitiös.. Var och hämtade en rejäl kärra kutter mm men hade ingen lust att rida sen.
Vår klubb ska ha ut en duktig ft-tränare i december ( J-L ), hade varit kul för Loppan och dottern men vet inte om hon är såpass så hon kan gå två pass. Synd..:(
 
Alltså @happyrider, han är så himla vacker :love:! Roligt att det funkar för dottern.

Idag var jag klokare, eller latare eller mindre ambitiös.. Var och hämtade en rejäl kärra kutter mm men hade ingen lust att rida sen.
Vår klubb ska ha ut en duktig ft-tränare i december ( J-L ), hade varit kul för Loppan och dottern men vet inte om hon är såpass så hon kan gå två pass. Synd..:(
Det funkar säkert man kan väl ta det lite lugnare bara. Eller så får hon låna den andra ett pass eller är det hoppning?
Apropå tråkigheter så dog min pappa igår. Han var inte sjuk utan bara gammal 87 år. Gick o la sig efter maten o vaknade inte mer. Känns ju väldigt konstigt. Både oväntat men ändå inte.
Vi reser bort ändå för mamma tyckte vi skulle. Får ta hand om henne när vi kommer hem. Nu kommer ju ändå alla hennes vänner för att beklaga sorgen.
 
Beklagar sorgen @Maui.
Men klart ni ska åka, ja. Har din mor ett rikt socialt liv så blir det ofta mer intensivt i början och då finns du där senare. Då behövs det bättre egentligen också..

Ang träningen så får vi se. Bara det att jag tycker den ryttaren verkar bra. Men jag vet inte om hon är såpass..
Kan inte FT-biten. Om vi får ihop deltagare. Det knorrades att det låg fel i period men jag tycker ju det är kul när föreningen försöker om än i det lilla:)..
 
Det funkar säkert man kan väl ta det lite lugnare bara. Eller så får hon låna den andra ett pass eller är det hoppning?
Apropå tråkigheter så dog min pappa igår. Han var inte sjuk utan bara gammal 87 år. Gick o la sig efter maten o vaknade inte mer. Känns ju väldigt konstigt. Både oväntat men ändå inte.
Vi reser bort ändå för mamma tyckte vi skulle. Får ta hand om henne när vi kommer hem. Nu kommer ju ändå alla hennes vänner för att beklaga sorgen.

Beklagar sorgen!
Hoppas ni kan få det trevligt på resan iaf. Klart ni ska åka!
 
Idag var min korv duktig och mer som vanligt. Lydigare och mindre stressad..

Han är en sån som inte mår bra av att få bestämma för mkt själv. Han blir agressiv, stressad och skraj. Och nu har det blivit för mkt av den varan då jag varit borta.
Skönt att det nu mer går fort att städa upp dock!
Vi tog ett pass i lina på banan. Nu funkar det bra. Så imorgon blir det tömkörning.

Tyvärr har stallägarens gamling skadats nu när min släpptes med deras. Det verkade lugnt i hagen direkt dagen efter ihopsläpp. Så jag tror inget mer skulle hända.
Men stallägaren vågar inte ha min med deras mer. Så nu får han gå själv igen.
Känns trist för hästens skull. Men det är bara att acceptera IOM inte mitt stall och inte mina hästar.
Förstår så klart att hon är rädd om gamlingen.
 
Å jag är så himla glad! Jobbade till ett och sen stallfix och en rejäl sväng med yngsta dottern som sällskap på de röda tjejerna:love:!
Lydiga och trevliga hästapållar och lyckliga ryttare bara man har lite koll på Loppans bakdel;).

Just att yngsta dottern känner sig så nöjd med Loppan och det verkar till att fungera kanon.
Å jag fick köpa fina Bellona. Istället för någon annan medioker allroundhäst.
Det är ju våra med men här vet jag ju ändå vad jag har.

Hon är för härlig, Loppis. Bellona är ljuvlig och underbar samt gruvligt snäll men kan inte hjälpas att jag tror Bergamotte ( eller loppan, men det betyder oansenlig liten citrusfrukt..hur tänkte uppfödaren då..)har lite mer karisma på gott och ont.
Spetsade öron och det bara lyser i ögonen.
Joo..jag tror hon tycker att mammaledigheten snart ska vara slut. Ingen separationsångest där men hon får allt ha tuttfabriken öppen ett tag till:D..
 
*Alltså Bergamotte då som betyder det..Skriver som vanligt som en kratta, hi, hi..
Loppan var ju något uppfödaren drog till med när jag frågade vad hon kallas-för hon ville inte säga att det var "pissemyran":p:D..
 
Red KM idag. Första gången på långbana o andra starten i LB för oss.
Hon är himla käck Ratzia. Tuffar på. Var lite het så det blev lite takt i skritten i början och sen lite problem i sista travökningen efter galoppen. Fick 63% o kom delad fyra.
Vi har fått rosett i varje dressyrstart vi har gjort.
Nu får alla vila när vi åker sen får jag sätta igång Rivica på riktigt. Är väl bara att lösa manegekort.
 
@Maui Beklagar sorgen visserligen skönt att inte behöva lida på nåt sätt men eftersom mina föräldrar närmar sig den åldern så fick jag lite av en aha-upplevelse o den var inte trevlig.
 
happyrider Åh så fin han är din kille :love: Kul att dottern också kan rida honom.

tuaphua, tråkigt att vara sjuk :( Och tråkigt med stallägarens gamla häst. Är väl nackdelen när man är inackorderad samtidigt som man kan förstå henne.

Maui, Beklagar sorgen. Usch så tråkigt :( Men Grattis till rosett och placering med Ratzia :)

twiga, det är bara att njuta :D Vart i landet bor du?

Här hemma händer absolut ingenting. Åker till Stockholm på kurs till torsdag. Då är det stackars Elias som ska ratta runt allt hemma :P Jag mår ganska dåligt så hästarna får tyvärr noll i uppmärksamhet vilket märks i Julias box. Som tur är det snälla som änglar att hantera mina två små hjärtan så det kompenserar det väldigt bra :D
Har fått ett åderbråck i höger ljumske och ner till nöjesfältet vilket inte är någon höjdare. Måtte allt gå bra med bebis för några fler blir det inte :cry: Min kropp är verkligen inte gjord för detta...
 
Beklagar sorgen @Maui.
Men klart ni ska åka, ja. Har din mor ett rikt socialt liv så blir det ofta mer intensivt i början och då finns du där senare. Då behövs det bättre egentligen också..

Ang träningen så får vi se. Bara det att jag tycker den ryttaren verkar bra. Men jag vet inte om hon är såpass..
Kan inte FT-biten. Om vi får ihop deltagare. Det knorrades att det låg fel i period men jag tycker ju det är kul när föreningen försöker om än i det lilla:)..

Jag har anmält mig dit oxå! Vi får se om jag kommer med! Är ju inte medlem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
40 016
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 984
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 288
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 658
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp