Nummerlapp

S

Shamrock

På nummerlappen som man ska ha på tävlingen, vad är det för nummer som ska stå där? Var är det bäst att sätta den?
 
Sv: Nummerlapp

Du sätter det nr hästen har, brukar finnas sidan om hästens namn.

Var du sedan placerar nr lappen är lite beroende på vad du tävlar.

Jag som övervägande tävlar hoppning brukar sätta den på mitt schabrak med säkerhets nål. Annars kan man sätta den på tränset vid pannbandet, eller på ev martingal.

På vänstra sidan skall den sitta.
 
Sv: Nummerlapp

Jag ska på utb.hoppning i övermorgon, och på min "kolumn" står det Hästnr: 30.
Ska jag ha en nummerlapp då? Eftersom det är en sådan liten tävling menar jag.. :confused:

Sedan såg jag att det var vissa som hade samma nummer, fast olika klasser o olika ryttare/hästar.. kan man ha samma nummer i olika klasser? om någon fattar
 
Sv: Nummerlapp

Du ska alltid ha hästens nr, det är samma oavsett vilka klasser du tävlar (på samma tävling alltså). Det är för att snabbt kunna knappa in resultat i datorn osv.
 
Sv: Nummerlapp

Jag brukar sätta min lapp på tränset...
De e ganska enkelt... :p
ses
 
Sv: Nummerlapp

Det är hästnummret som gäller, alltså inte startnummer eller liknande.
Ekipaget/hästen(?) har samma nr under hela tävlingen, och det är ingen annan som har samma nr.
 
Sv: Nummerlapp

megasus skrev:
Står vid hästens namn i hästförteckningen i programmet.
och gör det inte det står numret i hästförteckningen
eller så säjer de i sekretariatet vilket nummer hästen har
 
Sv: Nummerlapp

Ett tips är att inte sätta lappen på stigbygeln som vissa gör. Även om du inte rör skänkeln särskilt mycket, så kommer folk bara att se en vit fläck flacka fram och tillbaka. Inte snyggt.
 
Sv: Nummerlapp

om man inte tävlar hoppning förståss för då spelar de ju ingen roll.....
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
645
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
958
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Hästnyheter Det fanns äntligen chans att rida internationell CCI4*-S på hemmaplan. Då bestämde sig spetstruppens mästerskapsryttare Frida Andersén...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp