Ny kategori; Musik?

Åh herregud. Jag är nästan frestad att ge dig min sambos nummer. Nu skulle säkert bonda. Jag brukar kalla hans genre för "olyssningsbart" det sträcker sig liksom från experimentell jazz till iransk dödsmetall via mongolisk strupsång... Men det gemensamma nämnaren är att den ger mig och de flesta andra huvudvärk
Nu spelade jag videon för sambon. Han sa att han blev glad av den och påpekade att jag haft en lite för snäv beskrivning av hans musiksmak. Varför nämnde jag inte dubremixer av klassisk hardcore till exempel ?
 
@vallhund Längesedan som jag var in där men vad jag minns var det lååååångt ifrån FL:s kaos. Har väl med moderering att göra också, antar jag
 
Tyckte det var en intressant frågeställning, och kollade hur många trådar av de hundra senaste som enligt rubriken tycktes handla om musik (förutom den här). Den enda jag kunde finna var [Eurovision Song Contest 2017 - FINAL] på 87:e plats.
En forumdel för resor eller nutidspolitik ligger betydligt bättre till.

Jag skulle dock kunna tänka mig prata om musik. Däremot tror jag väldigt få av forumdeltagarna skulle vilja tala med mig om den musik jag vill prata om, så jag brukar behärska mig från det.

Jag gillar också att prata om musik!
Junior Pethead
 
"Underhållning" möjligtvis.
(tv-serier, filmer, musik, spel...t.ex.) men en ren för musik tror jag inte det finns någon direkt mening med?
Så klart! Haha, vad smart du är! Eller kanske kultur? Den kategorin skulle kunna innehälla:
  • Litteratur
  • Film och filmproduktion
  • TV- Serier, TV-program
  • Konst
  • Musik
  • Teater
  • Humor
Junior Pethead
 
Jag tycker att vuxen tappar sin attraktionskraft om den delas upp. Jag gillar att det är en massa olika ämnen, även om man inte alls är intresserad av dem.
Jag håller med. Jag tycker redan att det är alldeles för många "Stora tråden om ...". Om någon har svårt att hitta ett par bra sneakers så startar hon alldeles för ofta inte en tråd om det, utan startar istället "Stora tråden om sneakers, här kan vi diskutera allt som rör sneakers".

För mig minskar det charmen med Senior, där mixen är det jag gillar. Ämnen vattnas ur och blir tråkiga om de prompt ska ha en egen evighetstråd.

Och slutsatsen av det här är att nej, jag tycker inte att musik behöver ett eget forum. Jag tycker det är bäst med så många ämnen som möjligt på Senior.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite input av er på buke, på vad för häst ni hade skaffat i den här situationen då jag kommer ta bort i veckan min...
Svar
11
· Visningar
1 983
Senast: yennork
·
Kultur Jag är medveten om att väldigt många inte sett netflix nya serie Messiah men/och den här tråden tänker jag mig en diskussion både om...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: honung
·
Bukefalos Efter nästan 15 år med samma användare här på Buke så skulle jag vilja starta en ny , det är mycket som nötts och blötts här genom åren...
Svar
10
· Visningar
1 956
Senast: Gunnar
·
Samhälle Diskuterade ämnet med en bekant. Är du som kvinna trygg utomhus, oberoende av plats och tid på dygnet? Om inte, när, var och varför...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 433
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp