Ny laptop?

Aliche

Trådstartare
Jag har en jobbdator som jag gillar men det börjar bli slitigt att bära den fram och tillbaka mellan jobbet och hemma så jag skulle vilja ha en egen privat laptop hemma men jag har absolut ingen aning om vad jag vill ha eller behöver.. Innan frågade jag alltid min f.d sambo som är duktig men nu känner jag inte att jag vill göra det eftersom det fortf är jobbigt att prata med honom.
Så det jag tänker använda den till:
* Surfa
* Netflix och liknande
* Jag gillar att spela Farmville så den ska orka det
* Om den kan orka InDesign, PS och Illustrator blir jag glad då jag jobbar mycket med de programmen

Det är väl typ det, vill gärna ha en större skärm då jag som sagt kollar på film och serier på min laptop, ser lite dåligt också så när jag skriver vill jag ha bra skärm och upplösning. VI pratar ingen superavancerad monster laptop och jag vill inte lägga hutlösa pengar. Så vad skulle ni rekommendera, vad har ni själva?
Jag föredrar icke-Mac :)
 
Min senaste dator köpte jag för nån månad sedan, en halvgammal HP 8460p laptop i bra skick för 1800 kr på Blocket. Batteriet var redan bytt, jag bytte till en SSD-disk och installerade nytt fräscht Windows, och fick en rejält snabb dator för 2500 kr som sannolikt kommer att funka fint flera år.

Med det sagt så är det svårare att köpa begagnad laptop än stationär dator, eftersom det är stora skillnader i konstruktion och kvalitet. Man behöver veta vad man letar efter. Jag köper gärna en några år gammal fräsch HP EliteBook av lagom modell/specifikation, men absolut inte en begagnad konsumentlaptop.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: EmmaN
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 767
L
IT & mobiler Jag har tänkt skaffa en laptop (min första bärbara) men är helt lost i djungeln och är inte direkt tekniskt insatt så jag skulle...
2
Svar
26
· Visningar
4 343
Senast: Lord Owen
·
IT & mobiler Det här är en tråd jag ALDRIG trodde jag skulle starta!!! :crazy: Jag har haft mac sen 1989 - och jag älskar mac - högt och rent...
2
Svar
27
· Visningar
2 633
Senast: Tilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp