Ny liten prinsessa, presskonferens

Problematisk

Trådstartare
I natt fick Madeleine och Chris sitt tredje barn. Såg på aftonbladet att de valt att inte ha någon presskonferens den här gången, är inte det typ standard vid prinsess- och prinsfödslar? Jag är inte superinsatt men har för mig att det varit det vid alla andra tillfällen?
Det står såhär:
Vi har valt att inte hålla någon presskonferens den här gången. Det är alltid beroende på olika tidsaspekter och så vidare.
"Olika tidsaspekter och så vidare", vad innebär ens det?
Jag är en kanske en aning negativ, men jag tänker att mamma eller barn kanske inte är fullt så välmående som pressmeddelandet säger? Varför väljer de annars att inte ha nån presskonferens med just den här ungen?
 
Kanske för att det är barn nummer tre för paret och de antagligen hellre vill åka hem till syskonen än att hålla presskonferens? Och att barnet ifråga hamnar på plats tio i tronföljden så det exempelvis inte är lika stort intresse som exempelvis för kronprinsessans barn? Det är väl dessutom pappan som brukar närvara vid presskonferensen, så mamma och barn är ju aldrig med.
 
Kanske för att det är barn nummer tre för paret och de antagligen hellre vill åka hem till syskonen än att hålla presskonferens? Och att barnet ifråga hamnar på plats tio i tronföljden så det exempelvis inte är lika stort intresse som exempelvis för kronprinsessans barn? Det är väl dessutom pappan som brukar närvara vid presskonferensen, så mamma och barn är ju aldrig med.

Ja, såklart, men förmodligen ville de väl hem lika fort med iallafall andra barnet också. Nicolas (visst heter han så, storebror? :o) är väl på plats nio i tronföljden och då hade de presskonferens har jag för mig, borde ju vara ungefär lika stort/litet intresse nu.
Men kanske är pappan som brukar vara med bara, det har du nog rätt i när jag tänker efter :)
 
Eller så kanske de vill mysa och bonda med lilltjejen som familj :) Vi lär få se fullt tillräckligt med fotografier på den familjen ändå.
 
Förstår inte riktigt varför man ska spekulera om hur mamma och barn mår? Avvakta så kommer nog informationen så småningom.

Jag spekulerar egentligen inte, det var bara en tanke som dök upp när de (för första gången som jag varit medveten om iallafall) väljer att inte ha en presskonferens. Men enligt uttalande så mår de ju båda bra, så då är det säkert så :)
 
Eller så kanske de vill mysa och bonda med lilltjejen som familj :) Vi lär få se fullt tillräckligt med fotografier på den familjen ändå.

Ja, såklart :) Men tror du att de haft mer möjlighet att välja den här gången än med storebror? För då hade de väl presskonferens, men ville säkert hem och mysa med barnen då med :)
 
Ja, såklart, men förmodligen ville de väl hem lika fort med iallafall andra barnet också. Nicolas (visst heter han så, storebror? :o) är väl på plats nio i tronföljden och då hade de presskonferens har jag för mig, borde ju vara ungefär lika stort/litet intresse nu.
Men kanske är pappan som brukar vara med bara, det har du nog rätt i när jag tänker efter :)

Nicolas är ju född här i Sverige medan storasyster Leonore är född i New York. Kan ju vara nått med att han faktiskt föddes här i Sverige även om det var andra barnet. I vilket fall har familjen säkert gjort ett val som passar dem. Det är deras stund, inte hela resten av landets.
 
Chris O'Neill har pratat med Expressen nu och de hoppas visst på att få komma hem redan idag och ta emot kungaparet där, så det är nog bara bra med allihopa :)
 

Liknande trådar

Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 948
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 871
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 357
Senast: Korven
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 053
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp