ny tråd för oss som spelar WoW

Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Det är väl mest naturligt att göra det lättare att lvl, annars blir det svårt för nya användare att nå högsta lvl. Det är inte lvl 60 som är målet längre direkt. Du kan trösta dig med att det blir betydligt trögare när du närmar dig topp lvl.

Sant det, men lite tråkigt är det ju... Hahaha, då kanske jag nöjer mig när jag når dit :D

Det enda som gör WoW riktigt roligt för mig numera är de underbara personerna i Guildet som jag spelar med:love: behövde dock en Är faktiskt till viss del tråkigt att allt går så fort numer med leveling och allt iallafall om man som jag gillar Lore, inte så roligt att slitas mellan att levla snabbt till toppen och att bara lulla runt och njuta av världen. Fast när man är på "toppen" så är det allt klurigt att fixa med gearet så att allt är så ultimat det kan bli, eller så är det bara jag som har svårt för alla de detaljerna :p

Men ikväll ska det bli roligt, istället för 10man DS ska vi i guildet försöka oss på 25man och förhoppningsvis blir vi närapå all guild grupp :D

Jag tycker alla man spelar med blivit så tråkiga... De jag kände förut finns inte kvar och just nu spelar jag solo... I dungeons så snackar ju ingen med varandra längre, och någon springer iväg till den boss som den behöver drop från och förväntar sig att alla ska hänga efter. Helt omöjligt när man är healer och alla helt plötsligt fightas med allt... :p

Vad roligt! :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag tycker också det har blivit för lätt. De förenklar ju raids och allt också, för att småbarn ska få det lättare. Småbarn som förstör det roliga för oss som är lite med "advanced" så att säga :mad:
Barn borde få egen server :idea:

Hahah, ja! Vilken bra idé! :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

I dungeons så snackar ju ingen med varandra längre, och någon springer iväg till den boss som den behöver drop från och förväntar sig att alla ska hänga efter. Helt omöjligt när man är healer och alla helt plötsligt fightas med allt... :p

Har blivit så less på den attityden, framförallt tystnaden. På sin höjd kan det bli ett "hi" när man samlas, men det är allt :S Om inte tanken tycker att någon suger, då får man iof lyssna på det hela rundan.
Och alla är så himla ha-galna, melee som rollar need på caster saker osv.


vet inte vad jag ska säga om MoP faktikst, läser lite om det då och då men inget direkt "wow" känsla jag får. Jag saknar lite av det här "nybörjar" stadiet där allt var så nytt och fräscht och det fanns så mycket att göra.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Har blivit så less på den attityden, framförallt tystnaden. På sin höjd kan det bli ett "hi" när man samlas, men det är allt :S Om inte tanken tycker att någon suger, då får man iof lyssna på det hela rundan.
Och alla är så himla ha-galna, melee som rollar need på caster saker osv.

Precis... Men, igår när jag tog random dungeon hamnade jag i en group som var så himla skön. Alla gjorde sitt "jobb", drog inte på sig 128 326724 aggron samtidigt, inväntade min mana, hoppade inte över bossar, snackade med varandra och skojjade. Om två needade på samma item så kollade de igenom varandras grejjer, och den som hade sämst fick lootet. Körde 3 dungeons med dem och vi hade urtrevligt. Efter den sista stod vi o bara snackade i 25 minuter :D

Hade ett fullt sjå att övertyga dem om att jag faktiskt var tjej, och sen när jag var tvungen att lämna dem för att möta upp med några vänner på stan sa ena snubben "First you say you're a girl, then you say that you have IRL-friends. Who do you think you can fool?!" :rofl: Det är i stunder som denna man önskar att groupfindern bara tog från egna realmen så man kunde lägga till dem som vänner/skapa guild.
 
Senast ändrad:
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Precis... Men, igår när jag tog random dungeon hamnade jag i en group som var så himla skön. Alla gjorde sitt "jobb", drog inte på sig 128 326724 aggron samtidigt, inväntade min mana, hoppade inte över bossar, snackade med varandra och skojjade. Om två needade på samma item så kollade de igenom varandras grejjer, och den som hade sämst fick lootet. Körde 3 dungeons med dem och vi hade urtrevligt. Efter den sista stod vi o bara snackade i 25 minuter :D

Hade ett fullt sjå att övertyga dem om att jag faktiskt var tjej, och sen när jag var tvungen att lämna dem för att möta upp med några vänner på stan sa ena snubben "First you say you're a girl, then you say that you have IRL-friends. Who do you think you can fool?!" :rofl: Det är i stunder som denna man önskar att groupfindern bara tog från egna realmen så man kunde lägga till dem som vänner/skapa guild.


Det är väldigt kul när man träffar på såna grupper! Var i en pug till nån av dem nya instancer, där jag fick kommentaren "you're the best druid I've ever met in this instance" :love: Vilket alltid känns kul att höra!

Jag kom i ihåg en annan pug, i Wrath där vi var en pug i... nexus tror jag det var.. (där man flyger på drakar) Joinade gruppen, 3 av deltagarna sa att dem aldrig varit där innan, tanken gick därifrån på sekunden. Fick en ny tank, som också en nybörjare. Tänkte för mig själv "oh joy, wipefest!" Men de var väldigt villiga att lära sig, och frågade ofta om råd osv. Var en av dem roligaste pugsen jag haft i spelet faktikst. Det tog visserligen ett par timmar att få ner bossen (:angel:) men tiden spelade ingen roll egentligen när vi hade så kul :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Denna tråd har jag glömt bort.

Jag var stolt över mig själv igår. Tankade för första gången en normal med druiden. Gick hur bra som helst och att tanka med björn var ju busenkelt. Jag kommer dock aldrig tanka i hcs då jag blir för nervös och förvirrad, haha.
Skönt att vara tank om man farmar jp, tar inte lika lång tid.

Finns det inte någon här på buke som spelar på Darksorrow?
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Och bara för att så slänger jag in denna. Jag är helkär i min druid, hehe.

WoWScrnShot_041112_233857.jpg
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag spelar på Darksorrow :) Och ser nu att jag har 20 min på mig innan raid så måste skynda mig att fixa nåt att äta! Vi ska försöka ge oss på Blackhorn hc idag :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Vad roligt. Törs man fråga vad du heter?

Hua den där stressen innan raids är jobbig. Minns när jag hade valp och skulle hinna springa ut med henne precis innan raiden, plus att man skulle hinna äta, duscha och helst leva ett irl liv innan sju, haha. Nu raidar jag inte alls, men skulle vilja.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Såklart :D Här har du min "main" för tillfället. http://eu.battle.net/wow/en/character/darksorrow/iuvenca/simple

Jag brukar få lite beslutsångest om vilken jag ska ha som main och satsa på helt, men än så länge har jag bestämt mig för denna.

Om du vill raida så sätt igång!:laugh: Jag vet iaf att jag ångrar mig så otroligt mycket att jag missade raiderna i wotlk, så det känns kul att få vara med och se allt nu innan nästa expansion släpps.

kl

Något jag tycker känns lite tråkigt är när alla säger hur lätt allt har blivit och att det är för småbarn, och så sitter jag här och tycker att DS faktiskt är svårt :p Vi fick alltså inte ner Blackhorn hc igår, tycker den var asjobbig haha.
Och jag vet inte om jag känner till någon guild förutom Ninjapartio som tagit ner alla bossar på hc på vår server? Men så hänger jag väl inte med helt heller x)
Jag kör en del arena också och det tycker jag inte heller är det allra lättaste, har fortfarande inte fått nån achievement i varken 2s,3s eller 5s :angel:

På måndag drar guilden igång med RBGs :banana: Blir första gången för mig yay !
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Tycker det är svårt att hitta en guild som inte är för seriös. Min förra guild las ju ner och där var tempot perfekt och raiderna var väldigt roliga. De flesta guilderna jag varit med i har krävt så otroligt mycket tid och Rl har blivit sur om man skrivit av sig för att man inte känner för att raida just den kvällen. Jag är otroligt nervös irl, tror att alla ska tycka jag är dålig, på spelet får jag nästan panikångest om jag skulle göra fel, haha :angel:.

Då jag är en enligt mig bra spelare så ska det inte vara så svårt att hitta en sån guild jag vill vara i egentligen så jag får börja raida, det är ju kul :).

Jag hoppas du inte blir allt för rädd om jag säger hej till dig ingame :p
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag känner till minst två sådana guilder :D jag är själv supernervös och tycker alltid att jag gör dåligt ifrån mig om jag gör minsta lilla misstag medan andra faktiskt ger mig komplimanger. Och jag är även för blyg för att prata i vent/skype men det är inga problem. I guilden jag är med i nu går det alltid lugnt till och ingen börjar ragea vid wipes eller misstag och vi har en bra ledare dessutom (visst finns det en och annan som någon gång kläckt ur sig något opassande men det är inget som uppmuntras, sådana personer som inte kan uppföra sig får helt enkelt inte följa med på guildens raider). Sedan har jag varit med i en annan guilds altruns i DS när det vart kort på healers och dom är också väldigt schyssta och inget krav på att prata eller så.

Och nej då det är bara trevligt att ha fler att prata med i wow :D
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

kl

bumpar upp lite inför kommande panda-expansion. Någon som definitivt kommer köpa det? Troligtvis blir det så för mig :p Håller på att springa runt i världen nu för att samla på mig lite gamla rep osv, för skojs skull. Nu när man är lite mer buffad med nya spells osv så försöker vi på oss lite instancer med under veckosluten.

Såg att Gilneas-rep hästarna säljs av Astrid Langstrump :D Fick en stor kick av det :p /lite sent ute troligtvis, lol
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag och sambon kommer köpa det, men jag spelar inte så aktivt längre.

Har skaffat mig ett liv :p
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag kommer köpa det, håller just nu på och försöker tjäna ihop så mycket guld som möjligt då de nya mountsen kommer vara så dyra :( Vill haaaa!
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Jag kommer att köpa och spela i den mån jag hinner. Heltidsstudier och jobb + familj tar ju sin lilla tid i anspråk, men ett par kvällar i veckan ska det väl hinnas med.

Jag förbereder mig inte så värst mycket just nu, har sparat ihop en hel del guld så att jag kan skaffa det jag behöver sen.
 
Sv: ny tråd för oss som spelar WoW

Kl

ÅÅÅH! JAA! Vilken härlig tråd! Bumpar upp!

Är snart 88! :D

Jag spelar druid (MustBeAndrea. Suck på namnet....) och hunter, (Avantazia), från början var druiden main, men nu är det huntern som gäller! På servern Outland! :)

Såhär kan det se ut! :D
Från pandaria, tagen igår! Nån som gillar rosa? :D
WoWScrnShot_100112_011538.jpg


Transmog jag hade ett tag!
WoWScrnShot_071112_215327.jpg


Min lilla drulle (Älskar transmoget!):
WoWScrnShot_100312_114321.jpg
 
Senast ändrad:
Bumpar denna gamla tråd, då en ny expansion kommer snart!
Några som spelar fortfarande, eller några nya som tillkommit?

Hade ett uppehåll på ett år efter WoD kom, garrisons drog helt ner min spellust. Men jag har börjat spela lite nu på semestern, och är lite hypad för Legion! Fick även betan igår, så har spelat lite grann på den med, verkar rätt fräscht! :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp