Nya freejumps?

Problematisk

Trådstartare
Ber om ursäkt om en tråd om dessa redan finns!
Jag såg nya stigbyglar på hööks hemsida - freejump soft up classic. Googlade lite snabbt och fick fram att stigläderöglan är på "vanliga ledden" och inte vriden som de är på soft up pro, och att de är något mindre.
Är det någon som sett dem irl? Eller om inte, vad tycker ni om det ni sett/ser på nätet?

Jag vet inte vad jag tycker... De är rätt fula, men det kanske jag tyckte om vanliga freejumps också i början, jag minns faktiskt inte...
 
Enligt mig är halva grejen med soft up att öglan är vriden så jag förstår inte riktigt detta nya påhitt.
 
Det är ju sant, upplever du att stiglädret ligger tajtare och är det kännbar skillnad mot "vanliga" stigbyglar/läder som är vridna? En annan fundering är att det ju är en nyare modell och de brukar ju vara förbättrade...

Jag torrsimmade med båda idag i butik och foten fick plats i båda utan problem, lite bredare fotplatta i de nya var det som kändes/märktes.

Hmm, lite beslutsångest känner jag.... :-)
 
Enligt mig är halva grejen med soft up att öglan är vriden så jag förstår inte riktigt detta nya påhitt.
Läste nått ställe att det ska passa kvinnor bättre att ha öglan åt det "vanliga" hållet. Hur det funkar vet jag inte... tror mest att dom gjort om för att få fart på försäljningen igen
 
Läste nått ställe att det ska passa kvinnor bättre att ha öglan åt det "vanliga" hållet. Hur det funkar vet jag inte... tror mest att dom gjort om för att få fart på försäljningen igen
Jag kanske inte är en kvinna då :laugh: jag har vridna öglor på alla mina stigbyglar och älskar det. Men jo, något måste de ju komma med när andra företag kommer med innovativa stigbyglar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·
Utrustning Har köpt en hoppsadel och måste införskaffa nya stigbyglar. Till dressyrsadeln har jag Sprenger Bow Balance som jag är jättenöjd med...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: ylvalill
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 821
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag försökte söka, men tyckte inte jag hittade något som passade min fråga. Vad gäller inför de nya hjälmkraven på tävling inför nästa...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Itzyditzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp