Bukefalos 28 år!

Nyårslöfte

Gillar verkligen nyårslöften! :D jag borde verkligen sluta med Celsius och spara den pengen istället.. har du något?
 
Nja vet inte. Eller kan klämma till med några saker att tänka på iaf.

1. Shoppa mindre, inte nödvändigtvis spendera mindre pengar men köpa färre prylar. Jag har tex 30+ par byxor hemma. Varav 8isch st är svarta och ser mer eller mindre identiska ut.
2. Minska på redbull drickandet. Okej om jag kör långt eller jobbar sent, inte bara för att.
3. Bestämma vad jag vill satsa på när skolan är klar. Hur roligt det än är den 25e när lönerna kommer så är det inte normalt att ha 3-4 jobb + plugga. Så ska minska ner det till mer normal nivå lagom till examen i december.
 
Jag ska ha, men jag tänker på det som mål, istället för löften.

Jag vill t ex;

- bli bättre på att källsortera
- köpa färre småförpackningar
- börja föra vin (och gärna annat t ex getost också) -dagbok så jag kommer ihåg vad jag gillar/ogillar
 
Jag blev inspirerad av en jag följer på YouTube som på söndagar skriver ned den kommande veckans mål och planer. Tänker göra det samma och ha kanske mellan två och fyra mål som kan vara allt ifrån ”gå minst två extra promenader” till påminnelser om saker som måste fixas veckan efter. Håller på att ladda ned lite appar för att se om det finns någon som passar.

Sen tänkte jag även börja ta bättre hand om mig själv, bland annat genom att ta de mediciner jag behöver och regelbundet följa upp dem för att se att doseringen är rätt.
 
Jag har formulerat en del mål som har att göra med frekvens utav träning, sociala kontakter och olika former av upplevelser som jag arbetar med. Målen har jag satt på samma sätt som jag hade gjort om jag genomförde en KBT-terapi så de är väldigt konkreta men jag har också listat varför de är viktiga för mig. De kommer sedan att checkas av i ett excel-blad.

Sen har jag en del mer lösa "önskningar" för året där jag inte kan påverka lika mycket och där det inte är lika snyggt operationaliserat och konkretiserat (vad är att trivas på jobbet till exempel?) eller är mer av stilen "one off" ex. ta examen.
 
Mindre tid vid datorn, mer tid med sådant som jag mår bra av. Har jag inte motivation till sådant så ska jag tvinga mig ändå, för att komma igång med det. Har så lätt att fastna i soffan när jag är ledig.
 
Inga löften, eftersom jag är så orimligt opålitlig, men det finns vissa mål uppsatta :D Måste bara skriva ner dem när jag kommer på dem för just nu har jag ingen aning. Men ett är iaf att jag inte ska ligga kvar i sängen längre än till 10 på förmiddagarna :angel:
 
Jag brukar ha ett fokusområde, eller tema, för året om man så vill. Det kan vara t.ex. ekonomi, träning, relationer. I år är det mat, eller snarare matekonomi. Jag vill hitta tillbaks till att ha storhandling som rutin, att äta upp allt vi tillagar/köper och minska på svinnet. Nu slängs det alldeles för mycket hos oss och det handlas alldeles för mycket "just in time" på den närmsta (dyra!) Ica-affären vilket blir väldigt oekonomiskt i längden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
665
  • Artikel
Hästnyheter Sedan 2019 har Georg Kähny och hans Dufour Stables AG varit ägare till King Edward, hästen som haft enorm framgång tillsammans med...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Har haft några billiga kopior som faktiskt suttit bra. Visst har jag fått trycka till dem ibland men aldrig tappat trots ridturer...
Svar
14
· Visningar
1 062
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Älskar nyårslöften, har ni några? Jag har för första gången tränat regelbundet hela 2021, gjort runt 60-70 pass. Jag skulle vilja komma...
Svar
4
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp