Nyårslöfte 2018?

Unafraid

Trådstartare
Jag är så taggad, så jag drar igång den här tråden! Har ni några nyårslöften?

Mina är: konsumera mindre och bättre! Försöka köpa mindre grejer/kläder osv överlag och det jag köper ska vara genomtänkt och jag ska längta lite för det! Bra kvalité, gärna närproducerat.

Laga mer mat! Vi åker alldeles för ofta på max och jag köper godis och käkar mackor.

Ständigt, gå ner några kilo. Var nöjd i somras och sen gick jag upp två kilo, så ner med dom!

Fortsätta plugga och klara alla grejer på utbildningen :D

Hoppas att hästen håller sig på mattan så vi kan träna och tävla mer regelbundet.:love:
 
Har samma nyårslöften som dig :rofl: enda skillnaden är att jag vill komma igång med mina hästar, men fortfarande kravlöst, men inte för träning och tävling :) Plus att jag vill gå ner mer i vikt än dig ;) :D
 
Gå ner i vikt, helst tio kilo men åtminstone fem.
Rita mer egna symönster (lyckades med mitt första idag :banana:)
Komma igång med ridningen igen, om inte sjukgymnasten protesterar för mycket.
Börja springa, om höften tillåter.
Klippa håret lite oftare så det håller sig fint.
 
Jag ska börja träna. Inte för att gå ner i vikt (som jag oxå givetvis vill) men mer för att jag måste bli starkare och smidigare i kroppen och mer liksidig. Innan har det varit svårt med tiden men nu rider jag oftast bara en häst så nu kommer jag inte har några problem att hinna med det vilket känns skönt.
 
Ar loften samma som mal? Jag skrev mina mal for 2018 i traden "1-årsplan, 5-årsplan?" sa jag fuskar lite och anvander samma har:

* Bli en godkand "Stage 2 coach" ridlarare vid det Brittiska ridsportsforbundet
* At till 90 % vegetariskt
* Ha en sparkvot pa 50%, inklusive pension
* Konsumera media (tv, podcasts) pa franska eller spanska minst 2 ggr i veckan
* Avsluta mitt forsta ar som mentor pa ett bra satt med nya lardomar om ledarskap/coaching, samt undersok om jobbet har interna utbildningar om coaching som jag kan ga
* Anvand dagbok/kalendern VARJE DAG,
* Testa nya former av traning genom e.g. 30 dagars utmaningar i pilates
 
Jag är så taggad, så jag drar igång den här tråden! Har ni några nyårslöften?

Mina är: konsumera mindre och bättre! Försöka köpa mindre grejer/kläder osv överlag och det jag köper ska vara genomtänkt och jag ska längta lite för det! Bra kvalité, gärna närproducerat.

Laga mer mat! Vi åker alldeles för ofta på max och jag köper godis och käkar mackor.

Ständigt, gå ner några kilo. Var nöjd i somras och sen gick jag upp två kilo, så ner med dom!

Fortsätta plugga och klara alla grejer på utbildningen :D

Hoppas att hästen håller sig på mattan så vi kan träna och tävla mer regelbundet.:love:

Jag ska må bättre!
Yoga och träna mer.
Äta mindre gluten och mer vegetariskt, måste få bukt med mina eksem..
Gärna gå ner de 9 kg jag la på mig när jag blev singel :o

Inte helt orimliga mål ändå tycker jag!
 
Mina nyårslöften!

  • Balansera jobb och privatliv lite mer. Inte åka på så mycket konferenser så det inte blir så mycket helgjobb, inte jobba så många sena kvällar.
  • Inte lägga hela mitt hjärta i mitt jobb. Att ha lite mer distans och inte ta på mig så mycket.
  • Nå mina jobbmål och fortsätta kicka ass på jobbet.
  • TRÄNING två gånger i veckan (går uruselt dåligt just nu).
  • Greja körkortet under året :banana: (har varit svårt att hinna pga jobbet).
  • Spara dubbelt så mycket pengar per månad.
  • Åka till Portugal på ridresa och njuta som satan.
 
Jag tänker inte på dem som löften, men har ett flertal mål för det nya året, bland andra;

* Nå mitt sparmål, att komma upp i sexsiffrigt. 30' kvar nu.
* Gå på minst en dejt! Varit singel i snart två och ett halvt år och träffat näst intill ingen under den tiden.. börjar bli trist! Vill bli bättre på å träffa folk...detsamma gäller vänner, så..
* Ta kontakt med minst en ny person/vän

Har fler som sagt, men ett urval =)

//r
 
Jag vill:

  • göra sånt som får mig att må bra
  • ta upp hästarna och ridningen igen
  • fortsätta träna sånt som är kul och i en mängd som känns lagom
  • fortsätta strunta i vågen (ett av mina bättre beslut 2017)
  • öva på att ha en avslappnad inställning till det jag gör och inte behöva prestera
  • hitta ett jobb med rimlig pendlingstid och trivas med min arbetssituation
Kort sagt: må bra. Andas - känna efter - avdramatisera.
 
Brukar inte avge något, men just i kan det vara givande att punkta upp några saker för att motivera snoken till att stanna ovanför ytan efter en tid av horribel skit.
  • Chilla mer. Efter att ha tagit så mycket oförtjänt skit måste jag våga lita på att karmakontot ger lite mer automatiskt flow framöver. Om inte annat orkar jag inte stå pall och driva ändå...
  • Be kind, always. Framförallt av rövhattar jag knappt tål har jag lärt mig mycket om livet. :heart
  • Rid mer! Sälj ingen hästutrustning, utan åk direkt till stallet så snart praktiktermin T4 är slut.
  • Ta vara på utomhuset i sommar. Ta med alla katterna och partnern från stan ut på landet några veckor i sommar, visa hur jag funkar i min uppväxtmiljö.
  • Försöka slappna av och öppna mig inför medstudenter - de är inte konkurrenter utan blivande kollegor i ämnet att rädda liv. Och kanske helt fantastiska vänner? Den som lever får se.
 
Yoga regelbundet, fortsätta träna regelbundet på gymmet, stressa mindre, börja på en ny utbildning, äta hälsosammare. Klaga mindre och njuta av livet! Som mam alltid glömmer.
 
Sa, ni med loften/mal - har ni/planerar ni att anvanda SMART eller nagon annan teknik for att uppna malen?
Vad är SMART? :)

Har inte tänkt använda nån teknik och räknar med att tre av mina mål garanterat inte kommer bli uppnådda :D. För mig är det mer riktlinjer att sträva mot, snarare än mål som jag tvunget måste uppnå.
 
@Stefffie Jag försöker tänka SMART när jag sätter mål, har läst om det i skolan o så. Men jag har väl ingen riktig smart plan, men det är t ex därför jag tänkt "minst en" och inte bara mera fladdrigt "börja dejta" eller "träffa fler vänner"... =) Får väl börja skriva i dejtingtråden =P

@niphredil SMART står för att målet ska vara Specifikt Mätbart Attraktivt Realistiskt och Tidsbegränsat =)

//r
 
Låter jätteklokt! Jag har helt slutat väga mig och läsa alla tränings/vikttrådar här på Buke som bara ger mig ångest. SÅ skönt!

Ja, jag har ju länge vägt mig varje/varannan dag, hållit på och begränsat maten osv, värderat mig själv efter siffran på vågen. Trodde inte det skulle gå att bara strunta i det, hjälp liksom?! Men det är så himla lätt egentligen. Hur jag mår kan jag ju inte se på vågen (fast det hävdade jag länge!). Om jag väger 64 kg eller 69 kg är så otroligt oviktigt. Klart jag märker om jag ökar eller minskar i omfång, det märks på kläderna. Men spela roll. Övar också på att inte gå och dra in magen konstant...

Har också börjat bli allergisk mot prat om vikt, kalorier, nyttig/onyttig mat, sockerdetox, dieter, "skärpa till kosten"... Pallar inte. Bara sluta.
 
Vad är SMART? :)

Har inte tänkt använda nån teknik och räknar med att tre av mina mål garanterat inte kommer bli uppnådda :D. För mig är det mer riktlinjer att sträva mot, snarare än mål som jag tvunget måste uppnå.

Det ar en metod/regel/grej som man kan anvanda for att typ undvika att satta orealistiska mal. Sa, enligt SMART, sa ska mal vara

Specifikt, tydligt och konkret, "Loptrana 3 ganger i veckan", inte "motionera".
Mätbart, tid,kvantitet och kvalitet, exempel "Kunna lyfta 15 kg i bicepscurls" inte "bli stark".
Accepterat, Jag vill göra det.
Realistiskt , det är möjligt att göra detta för mig - har jag de ratta forutsattningarna for att lyckas? Satter du 10 ambitiosa mal sa ar det kanske inte heller sa realistiskt att du kan uppna alla, samtidigt?
Tidssatt, realistiska tidsram, exempel jag ska uppnå mitt kortsiktiga mål om 2 veckor och mitt långsiktiga inom 5 veckor.
 
@Stefffie Jag försöker tänka SMART när jag sätter mål, har läst om det i skolan o så. Men jag har väl ingen riktig smart plan, men det är t ex därför jag tänkt "minst en" och inte bara mera fladdrigt "börja dejta" eller "träffa fler vänner"... =) Får väl börja skriva i dejtingtråden =P

@niphredil SMART står för att målet ska vara Specifikt Mätbart Attraktivt Realistiskt och Tidsbegränsat =)

//r

Varmt välkommen till dejtingtråden. Den är väldigt trevlig :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 488
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 466
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 671
Senast: hastflicka
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 381
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp