Nyårslöften 2017 med uppföljning

Uppdatering:

Mina nyårslöften:
1.Totalt köpstopp på kläder och skor i tre månader. Fram till första april. Därefter ska min shopping vara genomtänkt och inte impulsstyrd. :angel:
2. Se till att komma ut och röra på kroppen åtminstone varannan dag; typ gå ut och gå en timme.
3. Minska skärmtiden. Ett måste.:banghead:

1. Höll en månad, sedan "tvingades" jag tillbringa en helg i Göteborg mitt i värsta rean...:angel:
Försöker hålla mig under mars.
2. Nja. Tränar liiite mer, men inte så mycket som jag tänkt.
3. Nix. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Jag ska försöka ändra hela livet känns det som! Har ett jobb som är katastrof, så jag tänkte söka skola till hösten. Bokat högskoleprovet oc ska försöka öva lite innan. Tänkte gå ner några kg, men orkar inte ta tag i det just nu. Sluta med mina energidrycker, men orkar inte det just nu heller.. :D
Jag har börjat ta tag i högskoleprovet, gjort lite test på internet så jag vet vad jag ska öva på!
Gått ner 1,5 av 5 kg och har precis slutat med energidryck! Tänker att jag får dricka typ 1 i veckan, max. Dricker annars bara vatten, ingen läsk, typ aldrig alkohol. Så det går solklart framåt! :banana:
 
För mig går det blandat. Började mitt deltidsjobb igår och det känns lovande och jag har fått utrymme för frilansningen, men däremot får jag inga frilansuppdrag :( så planen är nu att jobba deltid som tänkt fram till efter sommaren och då antingen gå upp till heltid och flytta närmre jobbet och lägga frilansningen på hyllan eller att byta både jobb och stad.

Med minskandet av sockerintaget går det helt åt helvete. Har haft det ganska tufft en period med jobb och privatliv och har väl tröstat mig med sötsaker... jag får ta nya tag när jag är varm i kläderna på nya jobbet och förhoppningsvis får till sundare rutiner.
 
Uppdatering från mig!

Med körningen går det långt över förväntan. Jag har haft ett par körlektioner men kände mig inte helt nöjd med det så nu kör jag privat istället. Verkar än så länge som att jag har en fallenhet för körningen för det känns rätt lätt och väldigt roligt. Jag kan köra mjukt och fint, växla utan problem och blir inte stressad vid stoppskyltar eller korsningar. Så vi fortsätter med att köra en gång i veckan tänker jag, och så kompletterar jag med körlektioner när det behövs.

Träningen har det stått helt still med dels pga min fot och dels pga att jag lätt fastnar i att kan jag inte göra just X så vill jag inte träna alls. Men idag släpade min syster med mig till gymmet och visade mig övningar och det var förvånansvärt roligt faktiskt! Så nu ska jag verkligen försöka att komma i väg en gång i veckan, helst två, och träna. Och så ska jag till ortopeden för att se om de kan hjälpa mig med min struliga fot.

Heja heja allihop!
 
Jag har ca 550p till samlat betygsdokument = gymnasieexamen.
Så har gjort upp en plan med Studievägledaren och är klar ungefär den här tiden nästa år. Har alla obligatoriska ämnen så har valt kurser vi har nytta av i företaget (administration, personaladministration, redovisning).

Skulle ju eg varit klar med sv3 24/2 men eftersom ungen bestämde sig för att komma ut 21/2 så har jag förlängt tiden och har två veckor kvar att analysera ett tal, spela in ett eget tal och göra slutprovet. Korven sover fortfarande mest så jag tänkte fixa det nästa vecka.

Sedan uppehåll till i mitten av juni ca.

Att korven ploppade ut gjorde att jag fick en skjuts med vikten så har nu 13.6kg kvar till trådens mål om max 55kg. Men slutmålet är 53.4kg.

Så det går väl fortfarande helt okej.
 
Jag ska gå till en frisör i år.
Minst en gång i veckan träna något med unghästen, om så bara i tjugo minuter.
Äta mat.
Hade fullständigt glömt detta. Har haft telefonen i handen för att boka tid till frisören, bokningen stängd, Ridå. Äter mat gör jag. Lite dålig planering på det den sista tiden.
Unghästen har jag inte tränat.
 
En uppdatering: Ja jag har inte blivit så mycket mer hälsosam än. Uppleva mera? Ja jag har gått på en barnteater tillsammans med dottern. Högskolekursen är påbörjad och har gått 2 av 6 tillfällen. Mindre arg det jobbar jag på ännu. Lära känna nya människor har gått bättre än förväntat. Det är bra att gå ombudsutbildning med många nya människor :)

1: Bli hälsosammare - Gå ned i vikt, röra mer på mig.
2. Uppleva mera! - Gå på minst 1 konsert, 1 något annat kulturellt, gå på minst 2 biofilmer i halvåret osv.
3. Gå en högskolekurs 7,5 hp om handledarskap - Har kommit in så jag ska bara klara av kursen.
4. Vara mindre arg - Det är nog detta jag får jobba mest med, men det går ihop med 1:ans all stress. Mycket energikrävande yrke som bubblar upp hemma. Ska lära mig att stänga av det där på arbetet innan jag åker hem.
5. Lära känna nya människor! Många!
 
Jag ska försöka att inte dra mig undan och stänga in mig när jag blir ledsen. Jag ska försöka prata istället för att bara hålla allt inom mig och vara stum mot dem som bryr sig om mig. Det känns omöjligt, ouppnåligt, men blir det lite skillnad är det iallafall bättre än ingen skillnad.

Jag ska försöka göra det här till ett bra år och använda alla verktyg jag har för att uppnå det. Som att titta på en video där folk på en tunnelbana skrattar hejdlöst över ingenting, för att kanske börja skratta själv.

Jag ska försöka fortsätta gå min egen väg och strunta i trycket från omvärlden så gott det går, trots att jag gör alla fel enligt den bild som finns idag.

Jag har en kalender som jag fyller i med färger på dem dagar där det händer något roligt. Jag tänker ha minst en rolig sak varje månad, som att gå på bio, ha picknick, gå på stan med en vän eller ta en roadtrip.

Well, här går det inge vidare. Jag är fortfarande samma konstiga jag iallafall, alltid något. Så det är väl bara en jag kan pricka av nu, på gott eller ont. Jag vet inte. Men det är ju 9,5 månader kvar på året så det finns väl fortfarande plats för underverk.
 
Well, här går det inge vidare. Jag är fortfarande samma konstiga jag iallafall, alltid något. Så det är väl bara en jag kan pricka av nu, på gott eller ont. Jag vet inte. Men det är ju 9,5 månader kvar på året så det finns väl fortfarande plats för underverk.
Det finns massor av tid! :) Gjorde du inget roligt i februari?
 
Bra! :) Och det är väl inte för sent att boka in någon enstaka kul grej under de kommande tre veckorna?

Jag tycker det är svårt att få till något som känns tillräckligt roligt själv, och alla i min närhet är upptagna just nu så jag tror inte det blir något den här månaden. Men men, får se fram emot nästa!
 
Håller på att ladda upp talet till sv 3. Det är sista inlämningsuppgiften :D (Och när det väl kom till kritan så följde jag inte mitt skrivna tal :grin: ).
Kvar är slutprov som öppnas på fredag men gör det i helgen när sambo har barntjänst. Och till sist betygssamtal. Läraren har inte begärt några kompletteringar så jag hoppas att jag är godkänd, det vore ju inte schysst att inte varna annars tycker jag.

Förlängde tiden med tre veckor när V föddes, tur det :p
 
Jag vill också vara med :)

- viktnedgång efter barnafödande.

14/8 börjar jag jobba och då vill jag vara på 65 kilo.
Det är åtta kilo bort ungefär, äter hyggligt bra men rör mig för lite. Ingen motivation och gillar inte att träna :angel: bara att rida :p
Citerar mig själv och hoppar in i tråden igen :angel:

Haft en hel hög med ursäkter att inte påbörja. Dåligt underlag/väder, noll motivation, sambo ute på jobb (vill hinna med hästarna när han väl är hemma -prio ett), det är tråkigt, svårt att börja och så vidare :o

Men igår fick jag ett par nya springskor av sambon och motivationen börjar infinna sej, plus (lagom) peppning av sambo :love:
Så idag gjorde jag ett första pass, snabb promenad och intervalljogg. Kommer ha träningsvärk imorgon :grin: var ute hela 35 minuter men är alltså så otränad att jag ligger på minus. Jag är svag i kroppen och noll i kondis.
Så vi börjar där.

Ikväll ska jag iväg på hoppträning, gissar att jag kommer ha matta ben sen :angel:

Status: 7 kilo kvar.
 
En till uppdatering från mig!

Jag har varit duktig med träningen, foten mår bättre och så går jag på pass som funkar (typ core och dylikt).

Körningen går super också, det rullar liksom på bra :D. Körkort innan året är slut känns inte alls omöjligt samtidigt som det känns helt surrealistiskt eftersom jag var helt övertygad om att JAG aldrig skulle kunna lära mig att köra bil. Jag kör med min pappa bredvid och min man påhejandes i baksätet :D.
 
* Inte klaga på min egen eller andras kroppar och när jag gör det ska jag uppmärksamma att jag gör det och försöka fundera på varför.
* Vara snäll med mig själv och inte tänka eller säga elaka saker om mig som person. När jag ändå gör det ska jag göra som i punkt nummer 1, uppmärksamma att jag gör det och fundera på varför jag gör det.
* Plugga mer strukturerat (ständigt löfte haha) - Sitta 2 timmar efter varje kväll och de timmar jag inte sitter på vardagarna får jag ta igen på helgen. Annars ledig helg.
* Vara nöjd med att träna 2 gånger i veckan (så jag inte sätter 5 ggr/v som mål och det blir för övermäktigt)

Okej, uppföljning från mig! Jag klagar inte lika mycket på min kropp eller person, win. Plugget går inte alls åt rätt håll, pluggar mindre och helt ostrukturerat. Meeeen det finns ju en hösttermin att infria löftet på också!

Träningen går sådär, har varit sjuk och borta rätt mycket den sista tiden. Dock känns 2 gånger i veckan lite sisådär + att jag fått ett sommarjobb som jag behöver vara i form för så 3 dagar i veckan är mitt mål.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 568
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp