Bukefalos 28 år!

Nybliven (och clueless) kaninägare

om ingen redan skrivit det så tak på bur och inhängnader som skydd mot rovfåglar, andra pickare och kaninätande katter. och pinnar för tänderna.

Min utebur som pappa byggde hade ett hus med ca 1 km2 med förmak mot kylan och ca 5 cm tjocka frigolit skivor mellan varje vägg för att hålla värmen bättre, till det hörde en större utebur med rejält nät och ett ordentligt lock modell tyngre så att inte klåfingriga djur (med 2 eller flera ben) skulle kunna öppna hur som helst.

Hemma i lägenheten bodde kaninen på balkongen med ett liknande hus, småhus och konstmatta som han praktiskt nog inte käkade på.

Varningens finger* låt aldrig kaninen komma i närheten av tomatplantor, min höll på att dö av förgiftning efter att ha skuttat runt i mitt tomatland.

Vattnet hade vi i förmaken på vintern så det frös aldrig på bra isolering
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 664
Senast: KesoNeso
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 382
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 769
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp