Nybörjare som ska skaffa höns!

@DarkInNight Jag hade åsbohöns i genbank innan men tyckte det blev för lite kött av allt arbete. De jag hade var dessutom alldeles för ruvvilliga så jag fick inga ägg på flera månader och fick därför köpa ägg i butik :meh: Nu har jag inga lantrashöns (men har genbank av andra djurslag för gillar ändå bevarandet).

Vill du ha kött låter ju dvärghöna som ett dåligt alternativ tex, därav min fråga om vad du vill ha hönsen till :)
 
Vi har valt Orpington. En stor snäll ras. Ger lite ägg och en del kött. Finns i olika färger.
Vi har 10 ägg av gul orpington i kläckaren nu :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 863
Senast: Acto
·
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 094
Senast: Liten
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp