Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Övar mig i den ädla konsten att andas ...

Fick reda på av foderleverantören nyss att dom nog inte har något foder plötsligt till mina hästar i vinter....

O_o :arghh: :rage: :banghead: :turd:

Dom ska försöka slå en vall nu i dagarna så snart det slutar regna.

Jag tror jag älskar mitt nya naturläkemedel för jag orkar inte få panik fastän jag nog borde :angel:
:eek:
 
Hemkommen från stallet, där dagens aktivitet fick bli att tvätta svansen i spolspiltan. Hästen ifråga har aldrig blivit spolad innan vad jag vet, men det gick bra med en stor portion tålamod och lite skällsord till sambon. Han gnällde över att "hästen är dum och lyssnar inte", när hon i själva verket var nervös och behövde ha en sansad person i grimskaftet för att backa henne lugnt varje gång hon steppade fram.
"Jag har inget tålamod med sånt här!" sa han, och jag fräste tillbaka att då får han ta tre djupa andetag och skaffa sig tålamod :angel:. Men det funkade, för svansen blev spolad, intvålad med gulsåpa och ursköljd, helt utan missöden.
Den är dock fortfarande gul/brun på sina ställen, så jag ska testa med diskmedel och silverschampo en annan dag.

Nu sitter jag i soffan och försöker skona bäckenet, med en katt som lagt sig tvärs över mina fötter :love:
Tvätta med yes,gnugga noga,skölj ur,häll på utspädd jodopax .fläta ihop,fläta ur dagen efter.
 
Jag tänkte göra ugnspannkaka i muffinsplåt till sen middag (för nu har vi handlat hem vispgrädde), men nu har sambon åkt iväg till sina kompisar och frågan är om jag pallar att plocka ut plåten ur ugnen när det är dags. Vågar man chansa? Alternativen är typ jordnötsringar, mackor eller satsumas :cautious:
 
Har (utöver standard sysslor) kokat mer tomatpuré, bakat bröd, städat och nyss gjort upp eld, så nu slappar jag en stund i väntan på att det ska finnas varmvatten :)
Sen efter dusch tänker jag fixa mig en liten räkmacka, gosa ner mig i soffan och bara må gott :D
 
Jag tänkte göra ugnspannkaka i muffinsplåt till sen middag (för nu har vi handlat hem vispgrädde), men nu har sambon åkt iväg till sina kompisar och frågan är om jag pallar att plocka ut plåten ur ugnen när det är dags. Vågar man chansa? Alternativen är typ jordnötsringar, mackor eller satsumas :cautious:
Låter farligt, kokt ägg istället kanske?
 
Men det är ju jättetråkigt i jämförelse :angel:. Undrar om man kan knacka på hos grannen och be hen plocka ut plåten om jag inte kan böja mig själv.
I värsta fall borde jag väl kunna stänga av värmen och få ner luckan med hjälp av griptången, så eldar jag inte upp någonting. Vår lucka är mer samarbetsvillig än din ;)
Jag tycker du ska chansa.
 
Men det är ju jättetråkigt i jämförelse :angel:. Undrar om man kan knacka på hos grannen och be hen plocka ut plåten om jag inte kan böja mig själv.
I värsta fall borde jag väl kunna stänga av värmen och få ner luckan med hjälp av griptången, så eldar jag inte upp någonting. Vår lucka är mer samarbetsvillig än din ;)

Sant inte riktigt samma sak men vet du gillar kokt ägg så ett försök att hjälpa trots allt.
Jag har besök hemma som ska ta ut formen om en stund här.
Och inte heller några kletiga ägg på golvet den här gången :up:
Testa med tången innan ugnen är varm?
Min lucka är snäll nu, ett tag iaf. håller tummarna en stund att jag inte tar för stora ord nu :angel:
 
Jag tycker du ska chansa.

Sant inte riktigt samma sak men vet du gillar kokt ägg så ett försök att hjälpa trots allt.
Jag har besök hemma som ska ta ut formen om en stund här.
Och inte heller några kletiga ägg på golvet den här gången :up:
Testa med tången innan ugnen är varm?
Min lucka är snäll nu, ett tag iaf. håller tummarna en stund att jag inte tar för stora ord nu :angel:

Äsch vad fasiken, i värsta fall får jag väl vråla rakt ut under hela proceduren. Jag ska ha ugnspannkaka!
(i själva verket vill jag ha vanliga stekta egentligen, men är inte ett dugg sugen på att stå upp den tid som krävs)
 
Men det är ju jättetråkigt i jämförelse :angel:. Undrar om man kan knacka på hos grannen och be hen plocka ut plåten om jag inte kan böja mig själv.
I värsta fall borde jag väl kunna stänga av värmen och få ner luckan med hjälp av griptången, så eldar jag inte upp någonting. Vår lucka är mer samarbetsvillig än din ;)
Kan du sitta på en stol? Om ja,sätt dig på stolen framför luckan så är det bara att dra ut plåten,som handicappad kommer man på massor med knep.
När jag hade brutit handleden så fick jag för mig att jag skulle pulla kyckling för att det kunde jag sköta med en hand,glömde att gjutjärns grytan är både varm o tung när allt är klart :o:banghead: Men sen kom jag på att jag kan ju sleva ur maten o vänta tills grytan kallnar.:idea:
 
Aptrött efter en lång em/kväll på loppisen. Men med tanke på dotterns skriande så verkar jag ha skött shoppingen bra nu ska vi mysa lite, sen ska jag hem och sova, ska vara på plats på loppisen 7:30 imorgon. Då smäller det på riktigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 192
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
28 970
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
150 959
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 102
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp