Nyfiken på vad du/vi andra pysslar med? LXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du sitta på en stol? Om ja,sätt dig på stolen framför luckan så är det bara att dra ut plåten,som handicappad kommer man på massor med knep.
När jag hade brutit handleden så fick jag för mig att jag skulle pulla kyckling för att det kunde jag sköta med en hand,glömde att gjutjärns grytan är både varm o tung när allt är klart :o:banghead: Men sen kom jag på att jag kan ju sleva ur maten o vänta tills grytan kallnar.:idea:
Nöden är uppfinningarnas moder, har man ju hört några gånger. Det är dock lika illa att böja sig framåt i sittande. Kan man sätta ugnsvante på griptången? ;)

@cili Vad är det som hänt dig egentligen? :crazy:
Helvetet, typ. Vänster SI-led rör sig trots att den inte ska, plus en påverkan av ischiasnerven på samma sida. Det lär gå över på sikt dock. I värsta fall får man gå in och stabilisera med platta och skruvar om nåt år.
 
Var på massage idag och hon använde nålar och det gjorde verkan .Känner mig avslappnad i hela ryggen .Igår var jag på fjället och fortsatte på sprängningen .När jag laddat ena salvan färdigt så frågade jag killarna som var där och drog rör till snökanonerna om någon ville tända salvan och alla ropade i kör JAG .Det blev tre salvor så dom fick en varsin .Tänk att man kan bli så lycklig som ett litet barn av att få tända en stubin .När jag använder el så brukar jag alltid låta någon annan få skjuta av salvan om dom inte behövs för avspärrning och det spelar ingen roll om dom är 20 eller 60 år så flinar dom nästan runt då dom får trycka in den gröna knappen och veva upp spänning och sedan trycka på den röda och känna vibrationerna i marken från salvan
 
Du menar Stella och Storm? :) Stella dog för fem år sedan och jag sålde Storm för ett par veckor sedan till ett underbart hem där hon ska bli tävlingsponny.
Ja precis :)! Stella och lilla Storm! Undrar vart alla hållit hus då flera försvunnit, däribland du :D Men vissa har nog bytt namn eller helt nya nick.
 
Väldigt konstruktiv dag på nämndens mål- och budgetdag. Fortsatte sedan till jobbet och gjorde de sista timmarna där. Alla var på jättebra humör, både personal och deltagare.
Det var städning och rensning på schemat. Jag fick befälet över ett gäng som planterade om alla arbetsplatsens blommor. Många hade aldrig någonsin gjort nåt sånt förr men det gick med en himla fermitet. :D Andra körde trasiga möbler till tippen och så rensades alla klassrum på gamla deltagares kvarglömda material. Efteråt hade vi saft och kakor till alla innan vi sa hejdå och önskade trevlig helg.

Sedan fick jag hjälp av avkomman att transportera hyrbilen till grannstaden.

Nu sitter jag hemma med ett glas vin och funderar på om jag ska gå och lägga mig..... :up:
 
Tittar på Skavlan och väldigt intressant idag! Så kolla på det om ni inte redan kollar :)! Handlar om makt (bla Trump) historia och kvinnor.

Sen kvällsfodring. Sen ut med professorn. Hunden alltså. Han börjar bli kvällstrött. Då får jag locka upp honomO_o. Min älska lilla gubbe :love:. Sen tandborsting, varje kväll. Så fort han ser tandborsten ser han supertrött ut :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 184
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vi fortsätter stödja Lyan. Den gammla hittar ni här: https://www.bukefalos.se/threads/lyans-nya-trad.1435426/page-100#post-18776246
13 14 15
Svar
292
· Visningar
28 949
Senast: Lyan
·
  • Låst
Övr. Hund Startar här, den förra finns på https://www.bukefalos.se/threads/hunduppdateringstraden-del-19.1469093/page-100#post-18780100
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
150 940
Senast: lillebill
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 098
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp