Nytt försök med ny meny

Jag har jobbat med en ny variant av meny då det kom många klagomål på den tidigare nya menyn.
Denna nya variant behöver lite mer putsning, men som jag skrev för några timmar sedan, borde jag sova för ett tag sedan.

Jag räknar alltid med reaktioner på ändringar, framförallt när det är väl invanda delar av Bukefalos, jag hoppas dock att alla försöker vänja sig vid att den gamla menyn som den såg ut inte kommer tillbaka.

Ge den nya en chans!
 
Senast ändrad:
Det går inte att göra så att drop down-menyerna kommer när jag håller musen över tex Övrigt, och inte att jag måste hitta den lilla pilen (som bara visas när jag håller musen över Övrigt, dvs det krävs oftast två musrörelser för att få ner menyn)?

Jag använder mest buke genom att kolla igenom Bevakade trådar och Nya inlägg, tidigare har jag kunnat bokmärka en av dom och sen bara genom ett klick kommit vidare till nästa. Nu finns de under http://www.bukefalos.com/members/, men klickar jag in på en av dom så försvinner den menyn. Dessutom känns det konstigt att ha dom under Medlemmar-menyn, och den ligger inte särskilt bra till
 
Fast "nya inlägg" knappen kan du väl lägga mer synlig? Som den ligger nu så kommer ju nya medlemmar aldrig att hitta den (inte gamla heller :down:) och då försvinner ju en hel massa fördelar med forumet. Då måste man ju gå in på varje underkategori och många med mig går ju aldrig in på vissa underkategorier just för att det oftast inte är någon tråd där som intresserar dem/mig. Då kommer just deras/min erfarenhet aldrig komma fram, något som Ts kanske verkligen skulle ha nytta utav.
 
Nja, drop down-menyer är verkligen inte min grej (många andra sidor har dem ju och jag blir lika irriterad varje gång). Sen att man måste pricka precis rätt på pilen? Nä, tyvärr så blir det inte effektivt.

Jag har inte använt menyn från mobilen så vet inte om det kanske är bättre där?
 
Jag har jobbat med en ny variant av meny då det kom många klagomål på den tidigare nya menyn.
Denna nya variant behöver lite mer putsning, men som jag skrev för några timmar sedan, borde jag sova för ett tag sedan.

Jag räknar alltid med reaktioner på ändringar, framförallt när det är väl invanda delar av Bukefalos, jag hoppas dock att alla försöker vänja sig vid att den gamla menyn som den såg ut inte kommer tillbaka.

Ge den nya en chans!
Jag vill verkligen ha den gamla menyn! jag surfar via mobilen och det är väldigt mycket svårare att få en överblick över menyn nu. Blir många fler klick och mycket mer frustration över att man inte hittar saker son varit mitt framför mäsan på en innan :(. Var är bevakade trådar knappen t ex? Det är den sidan jag använt mest och nu inte hittar nånstans :(. Sen är drop down menyer väldigt irriterade för oss med segt internet, då de ena sekunden inte vill komma fram och andra sekunden får fnatt av att man tryckt 2 gånger och hänger sig :(. Nä den andra menyn var mycket bättre trots att man ibland kom in på fel sida pga korvfinger syndromet ;).
 
Jag känner mig helt korkad! Vart hittar man sina bevakningar? Och nya inlägg? Det är det enda jag kollar när jag är här inne.
 
Hmm jag hittar inte alls nya inlägg i toppmenyn förresten. Fick leta genom Just nu i forumet som ligger i botten här. Dessutom höll jag på att råka skicka mitt inlägg tre gånger, det blir ju väldigt mkt mer dubletter nu :( (har en iPhone 5 om det spelar roll)
 
Detta är lite mer okej än den andra varianten. Men det var mycket bättre från början, har alltid trivts väldigt bra med menyn på buke.

Om det behöver förbättras för mobilanvändare (själv tycker jag det alltid funkat bra där med) så är det bättre att göra en "mobilsida" som många andra hemsidor valt att göra. Så man kan välja när man är på mobilen om man vill vara inne på buke som när man sitter vid datorn eller via förenklad mobilversion.
 
Mobilvarianten funkar relativt bra på iPhone om man har telefonen liggande, i upprätt läge (som jag oftast har) så är det helkonstigt. Fick fram Medlemmar, Inkorg, Notiser en gång på nåt sätt, men då kommer jag inte tillbaka till ursprungsläget där Hem visas?
 
Jag är också lite skeptisk till att det blir fler klick.
Telefonen tappade inkorg och notiser för mig i morse, fick gå in på "Blueberry" och kolla därifrån, till exempel.

Jag blev jätteförvirrad och hittade inte mina forum i datorn heller först, men nu tror jag att jag förstår.

Skulle det vara möjligt att varje användare fick ha en egen meny eller panel med "favoriter" eller genvägar som ligger under menyn som den är nu? Det borde ta lite plats men ändå spara på klick.
 
Senast ändrad:
Skulle det vara möjligt att varje användare fick ha en egen meny eller panel med "favoriter" som ligger under menyn som den är nu? Det borde ta lite plats men ändå spara på klick.

Bra förslag! Och att man kan lägga in bevakade trådar och nya inlägg på den menyn också!
 
Jag brukar försöka att inte vara för snabb med att döma förändringar, men det här funkar inte alls bra för mig. Sedan forumet uppdaterade surfar jag nästan enbart via mobilen vilket har funkat så jäkla bra! Nu blev det omständligt. Drop down-menyer är inte alls trevligt på telefon och att jag blev av med "olästa inlägg" och "nya inlägg" som ständigt närvarande på menyraden känns tråkigt eftersom jag bara klickar in mig på ett par ämnen, resten läser jag om det dyker upp nån intressant tråd i flödet. Nu hittar jag dem inte alls?

Pudelns kärna är nog att det är fler klick till allt som det blev nu.
 
Senast ändrad:
Var hittar jag fliken Medlemmar? Har iPhone i upprätt läge (vet inte om det spelar någon större roll vad man surfar med).
 
Aaargh!!! Vart är nya inlägg? Vart är notiser?!

Jättejobbigt via datorn och omöjlig via androiden. Seriöst, jag kommer att sluta använda bukefalos via mobilen om det ska se ut såhär.

Byt tillbaka! Nya inlägg ska givetvis finnas på allra första framsidan, 1 klick! Dropdown-menyer är oanvändbara i telefoner!

Många utropstecken starka känslor!!111!!!!!
 
Var hittar jag fliken Medlemmar? Har iPhone i upprätt läge (vet inte om det spelar någon större roll vad man surfar med).
För att komma till Nya Inlägg måste jag välja Allt i huvudmenyn och därefter välja Nya Inlägg under översikten.

Finns det någon snabbare väg?
 
För att komma till Nya Inlägg måste jag välja Allt i huvudmenyn och därefter välja Nya Inlägg under översikten.

Finns det någon snabbare väg?

OMG.
Så otroligt ologiskt.

*superdupermissnöjd*

På gång och speciellt Om Bukefalos är helt överflödiga på "direktmenyn"! Dom är "sällan-tjänster" som borde finnas på det bökiga och svårtillgängliga stället. Tjänster som används flera gånger dagligen ska vara ytterst lätttillgängliga.
 
Fast "nya inlägg" knappen kan du väl lägga mer synlig? Som den ligger nu så kommer ju nya medlemmar aldrig att hitta den (inte gamla heller :down:) och då försvinner ju en hel massa fördelar med forumet. Då måste man ju gå in på varje underkategori och många med mig går ju aldrig in på vissa underkategorier just för att det oftast inte är någon tråd där som intresserar dem/mig. Då kommer just deras/min erfarenhet aldrig komma fram, något som Ts kanske verkligen skulle ha nytta utav.

Ja den måste vara kvar! Det är det enda jag kollar typ.. Går sällan in under varje underkategori alls.

Nu fanns den inte att hitta fr mobilen och det blev bökigt.. Hittade dock via historiken i webbläsaren. Men den hoppas jag verkligen får ligga kvar. Har inte tid el lust att titta på annat än toppnyheter sas :)

Notisfunktionen är också väldigt hjälpligt att snabbt se vem som svarat en i trådar. Typ det bästa hittills i förändring tycker jag.. Den bör också finnas lättillgänglig

Dropmenyer funkar även väldigt dåligt på mobiler såvida man inte använder pennor annars blir det lätt frustrerande felklick
 
Man kan också klicka på sitt namn, gå in på någon rubrik och då kommer allt upp i menyn, då kan du få fram bevakade trådar eller nya inlägg.

Men det är enda vägen till bevakade trådar tror jag. Vilket betyder flera klick + en sidöppning extra, vilket kan vara störande om man sitter på ett segt internet.
 
Gunnar, jag tycker att du är en alldeles fantastisk person som har startat och fortfarande efter så många år oförtröttligt arbetar vidare med världens bästa forum Bukefalos!

Jag gissar att detta forum upptar en stor och viktig del i mångas liv för så är det för min del i vilket fall och jag läser ju ändå bara mest på forumet.
En vanlig formulering i min familj kan alltså inbegripa ordet buke på följande sätt:

1. Vad har hänt under dagen på buke?
2. Har du hört det på buke?
3. Har du hittat det på buke?
4. Ta reda på vad buke säger om saken först!
5. Du kan väl äta när du läst klart på buke……..

För mig personligen så blev det nya versionen en flopp, så mycket klickande i onödan. När jag ställer musen över en huvudmeny så händer inget utan jag måste nu precisionsföra musen till ett absolut helt rätt läge åt höger så att pilen visar sig, då kommer naturligtvis undermenyerna fram.
Simpelt och enkelt….. nja fler klickande blir det allt och jag har alltså mycket svårt att “pricka rätt” till enbart pilen pga stela leder, så det här suger rent ut sagt.


/ kayoba….. som nu av frustration tröstäter godis, jag har öppnat påsen som jag ju skulle låta vara, men jag vet i vilket fall vad jag skall skylla på i det här fallet när familjen inte hittar sitt godis till fredagsmyset :-)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försökt förnya färdtjänsten sen i januari, då man blir frisk vart tredje år som funktionsnedsatt och måste förnya färdtjänst med...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 965
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp