Bukefalos 28 år!

Nytt stall & ny flock

isabeld

Trådstartare
Hej. Jag har för någon vecka sedan flyttat & då tagit med min ena häst som jag har haft i ungefär 5 år & även en ny häst som sällskap. Nu är det så att dem går väldigt bra överens osvosv MEN tror dem är väldigt stressade i hagen.. dem står & äter som vanligt några timmar men helt plötsligt när jag tittar ut genom fönstret så går dem fram & tillbaka från grinden till en annan del av hagen & båda vill komma in i stallet. Dessutom blir dem svettiga, antigen av stressen eller att dem går så pass mycket. Min nya häst verkar dock inte vara så stressad som min gamla, dock vill vara där hon är & verkar gå efter henne bara. Jag har tagit in dem varje dag & då står dem & sover.
Får grymt dåligt samvete att dem går i hagen genomsvettiga & vill in så släpper in dem men vill ju inte behöva göra det i framtiden då dem alltid har fått varit ute nästan året runt..
Så frågan är, vad ska jag göra för att få dem att slappna av & inte gå som galningar i hagen & vad kan det bero på? Det enda jag kan tänka mig är att aktivera dem mer men finns det något mer sätt?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 492
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Funderarn
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp