Och den nya förbundskaptenen är:

Med all respekt är det väl helt ointressant vilka som deltagit i debatten. Jag har läst och tycker det är dags att se lite framåt och kanske inte älta så mkt. Du verkar vara förkämpe för ngn svensk eller fattar jag fel? Oavsett vilket nu är ny ledning tillsatt och dags att se framåt tycker jag.
Ja du har missuppfattat fel för jag är inte ute efter en specifik svensboende svensk på posten utan en LEDARE!! Det är något jag dessutom helt öppet efterlyst de senaste fem säsongerna!

Om det sedan är att älta om man vill få reda på vilka ledaregenskaper Bergendorf anses sitta på kontra vad de svenskutbildade tränarna som sökte tjänsten får stå för dig.

Jag tycker det är intressant ur perspektivet att om man kan dissa samtliga svenska A och B-tränare som sökte förbundskaptenstjänsten genom att inte ens kalla dem till intervju måste det väl vara ett radikalt generalfel som genomsyrar den svenska tränarutbildningen.

Om så nu är fallet kan vi faktiskt plocka in vem som helst att leda svensk fälttävlan. Vi kommer ju ändå vara chanslösa och uppenbarligen ändå inte komma någonstans eftersom vi redan fått ett sorgligt slags kvitto på att våra svenskutbildade tränare ändå suger.

Vad gäller Bergendorff verkar han ju så här långt besitta allt annat än just de ledarskaper och kommunikativa kvalifikationer som påstods ligga till grund för hans anställning från första början. Over and out!
 
Tycker det är dags för "streck i debatten" i tråden om ny kapten. Landslag och landslagsledning kan väl ha en ny tråd? Nu är ledningen som den är och att hålla på o diskutera vem man velat ha istället är ju inte någon idé. Den diskussionen kan väl tas upp igen när det är aktuellt igen. Här kan vi väl diskutera nuvarande både lag och ledning, de som är valda / utsedda nu.
Vad vill du diskutera då? :)
 
Jag fattar inte riktigt trådens syfte? Det är ju inte så att man generellt vill diskutera landslagsryttare utan mer isåfall specifika mästerskap och då har det ju skapats trådar om just det.
 
Tycker det är toppen med en förbundskapten som kommer utanför ankdammen. När GF blev vald var det en mycket välmeriterad från England som sökte och som inte heller blev kallad till intervju för att man då ville ha en svensk.. Det behövs en mer professionell ledning än vad som har varit de senaste åren. Det behövs ett slut med att skicka skadade hästar till mästerskap, eller som inte har kondition nog mm. Nej prestation och hälsostatus måste prioriteras det tror jag att Fredrik och Yogi kommer att kunna leverera.
 
Om ingen inkommer med ett utförligare diskussionsämne så kommer denna tråd slås ihop med den befintliga om förbundskaptenen.
Att diskutera enskilda landslagsryttare är lite på gränsen till att vara ok enligt forumets regler och allmän netikett.

LenaH, moderator
 
Tycker det är toppen med en förbundskapten som kommer utanför ankdammen. När GF blev vald var det en mycket välmeriterad från England som sökte och som inte heller blev kallad till intervju för att man då ville ha en svensk.. Det behövs en mer professionell ledning än vad som har varit de senaste åren. Det behövs ett slut med att skicka skadade hästar till mästerskap, eller som inte har kondition nog mm. Nej prestation och hälsostatus måste prioriteras det tror jag att Fredrik och Yogi kommer att kunna leverera.
Du fortsätter att snacka om hur kompetent den nya - läs Fredrik B - ledningen är men har ju såhär långt duckat gällande att komma med några konkreta svar på vad han de facto har gjort gällande team-building som bevisar det påståendet. Det är liksom skillnad på hö
Tycker det är toppen med en förbundskapten som kommer utanför ankdammen. När GF blev vald var det en mycket välmeriterad från England som sökte och som inte heller blev kallad till intervju för att man då ville ha en svensk.. Det behövs en mer professionell ledning än vad som har varit de senaste åren. Det behövs ett slut med att skicka skadade hästar till mästerskap, eller som inte har kondition nog mm. Nej prestation och hälsostatus måste prioriteras det tror jag att Fredrik och Yogi kommer att kunna leverera.
Ställde frågan i annan tråd och fortsätter här eftersom du inte svarat.

Varför kan inte du som verkar sitta inne med svaren på vad det är Bergendorf presterat gällande ledarskap inom internationellt fälttävlan dela med dig till oss andra om vad det är som gör att du anser att han är ett så perfekt val? :confused:
 
Lite trist håller jag med om att nya namn ses som fel. Hot? I varje fall, konstigt att inte alla sökande åtm blev kallade på intervju ang tjänsten. Sen fattar jag inte heller varför man ska döpa om tråden. Älta? Är det inte det man gör på ett forum? ;)
 
Lite trist håller jag med om att nya namn ses som fel. Hot? I varje fall, konstigt att inte alla sökande åtm blev kallade på intervju ang tjänsten. Sen fattar jag inte heller varför man ska döpa om tråden. Älta? Är det inte det man gör på ett forum? ;)
Vem anser att nytt namn är hot?
 
Nu när det äntligen är officiellt att Hedvig slutar blir väl årets landslag med ryttare som inte tävlat, inte planerat att tävla och gravida (har väl fött nu) kontra Linda Algotssons icke uttagning ännu underligare än någonsin tidigare :down:
 
Jag tror mycket bestämt att JÄV frågan kommer att blåsas liv i. Där också frågan att driva och förvalta det egna företaget. Landslagsryttare måste väll stå för den värdegrund svrf sätter upp ? Bland annat så har ju fotbollen / handbollens lag krav att kunna sköta sina ekonomier för att få vara med i högsta division ! Varför är det inte krav på att utbildade tränare skall driva träningar i företag och vara godkända av Jordbruksverket precis som godkännande av anläggning sker ?
 
Jag tror mycket bestämt att JÄV frågan kommer att blåsas liv i. Där också frågan att driva och förvalta det egna företaget. Landslagsryttare måste väll stå för den värdegrund svrf sätter upp ? Bland annat så har ju fotbollen / handbollens lag krav att kunna sköta sina ekonomier för att få vara med i högsta division ! Varför är det inte krav på att utbildade tränare skall driva träningar i företag och vara godkända av Jordbruksverket precis som godkännande av anläggning sker ?
Håller med om företagande och är själv rätt förvånad över att inga jävsdiskussioner kommit på tals.

Nu är det ju dessutom även äntligen officiellt att ASPE är såld vilket gör att hela den där landslagsuttagningen å sidoputtningen av Algotsson stinker mer än någonsin tidigare..
 
Jag tror mycket bestämt att JÄV frågan kommer att blåsas liv i. Där också frågan att driva och förvalta det egna företaget. Landslagsryttare måste väll stå för den värdegrund svrf sätter upp ? Bland annat så har ju fotbollen / handbollens lag krav att kunna sköta sina ekonomier för att få vara med i högsta division ! Varför är det inte krav på att utbildade tränare skall driva träningar i företag och vara godkända av Jordbruksverket precis som godkännande av anläggning sker ?
På tal om jäv, så kan man undra om det är ok att fk försöker fixa hästägare till en viss ryttare (samma som förra fk favoriserade) Läste artikel om att man satsar på hästägare och att uppmärksamma dessa, vilket ju är jättebra. Men att gå in och försöka påverka till en speciell ryttare, är det ok? Klart man ska hjälpa att matcha hästar till duktiga ryttare, men ren hästägarfixning för att ryttaren behöver ny häst. Vet inte riktigt om det känns ok med ärvda favoriter, kanske mest det som känns störande
 
Finns ju några ryttare som bränt varenda skepp när det gäller hästägare ;)
Sant :sneaky: men det kan ju ändå inte vara förbundskaptenernas jobb att ragga hästägare åt specifika ryttare lika lite som det bör vara deras uppgift att "endorse" (kan inte komma på vad det heter på svenska) en specifik tävling som i fallet Hovdala vilket kablades ut via en lokaltidning häromveckan.

Att den förra kaptenen hade en egen tävling är ju en sak men att den nya gått ut och sagt att Hovdala is tha shit är ju ungefär lika osmakligt som att säga sig stödja svensk fälttävlan och sedan sponsra andra nationer med hästar.. :cool:
 
På tal om jäv, så kan man undra om det är ok att fk försöker fixa hästägare till en viss ryttare (samma som förra fk favoriserade) Läste artikel om att man satsar på hästägare och att uppmärksamma dessa, vilket ju är jättebra. Men att gå in och försöka påverka till en speciell ryttare, är det ok? Klart man ska hjälpa att matcha hästar till duktiga ryttare, men ren hästägarfixning för att ryttaren behöver ny häst. Vet inte riktigt om det känns ok med ärvda favoriter, kanske mest det som känns störande
Vet inte vad du tänkte på för artikel gällande att satsa på hästägare men på Swedish Eventing kan man läsa följande:
Vi vill också försöka underhålla och utveckla omhändertagandet av hästägare samt hitta nya sätt att få in hästägare till svensk fälttävlan.
Och då väljer en av styrelseledamöterna att sponsra utländska ryttare med sina hästar.. :banghead:
 
Vet inte vad du tänkte på för artikel gällande att satsa på hästägare men på Swedish Eventing kan man läsa följande:
Vi vill också försöka underhålla och utveckla omhändertagandet av hästägare samt hitta nya sätt att få in hästägare till svensk fälttävlan.
Och då väljer en av styrelseledamöterna att sponsra utländska ryttare med sina hästar.. :banghead:

Fast det förstår jag. Det hade jag oxå gjort om jag hade fina hästar. Svenskarna är ju rena amatörer faktiskt i jämförelse.
 
Fast det förstår jag. Det hade jag oxå gjort om jag hade fina hästar. Svenskarna är ju rena amatörer faktiskt i jämförelse.
Jag förstår väl kanske oxå men anser att man i det läget bränt hela grundidén med att vara med som drivande i en förening som påstår sig värna och vilja utveckla svensk fälttävlan.. :crazy:
 
Jag förstår väl kanske oxå men anser att man i det läget bränt hela grundidén med att vara med som drivande i en förening som påstår sig värna och vilja utveckla svensk fälttävlan.. :crazy:

Fast då tänker jag inte i första hand på att ge någon ryttare mina hästar utan mer på sporten som helhet. Kanske ett föredrag om att värna om och vårda sina hästägare kan stå på agendan under ft veckan i sommar! Finns ju dom som klarar av det alldeles ypperligt och får hästar medan andra måste ha fälttävlanskaptenen i egen hög person att tigga hästar för deras räkning :angel: Synden straffar sig alltid och det kommer alltid i kapp en förr eller senare :grin:
 
Men vilken ryttare är det förbundskaptenen försöker fixa hästar till? Det kanske är emot reglerna att skriva ut (?) men det blir ju lite märkligt när några här ändå vet precis vem det talas om och andra (jag i alla fall) inte vet.
 
Men vilken ryttare är det förbundskaptenen försöker fixa hästar till? Det kanske är emot reglerna att skriva ut (?) men det blir ju lite märkligt när några här ändå vet precis vem det talas om och andra (jag i alla fall) inte vet.

För ett tag sedan (ett par år) anordnade förbundskaptenen i sin officiella roll en sammankomst för ägare av unga hästar tillsammans med tre manliga landslagsryttare som dom skulle få testa för kommande samarbeten eller bara för att få en bedömning (hemlig sådan visade det sig om jag inte minns fel) Övriga landslagsryttare blev ganska upprörda och undrade om dessa hästar även var tillgängliga för alla i landslaget eller bara den manliga delen.. Det är ju ingen hemlighet att det fortsatt så med den manliga delen och att dom har blivit starkt prioriterade gällande det mesta. "Obligatoriskt men inte för alla" som @eventingmania brukar skriva ;)


Jag vet inte om det är detta som åsyftades nu, jag har inte läst om något annat .. å andra sidan har jag knappt läst något på nätet på ett halvår.

Jag syftade mer till styrelsemedlemmen i Swedish Eventing i mina inlägg och jag förstår att hon inte ger dom till Svenska ryttare! Hon gör ju väldigt mkt för sporten i övrigt och för sporten framåt.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp