Och den nya förbundskaptenen är:

Hej. Ni verkar veta en hel del.

Vart går man vidare i frågan ?

Det är ju lagvidrigt att lobba för en ryttare som kapten !!

Dags att stöda upp lite i träsket ? Det är den goda andan vi vill bevara och inte sätta människor med ego och egotänk i position...
 
Förlåt men jag kan inte sluta fundera över det enormt stora behovet av att kommentera anonymt i dessa ämnen. Vad beror det på? Är det så många som verkligen känner att det är riskfyllt i sin position eller är det bara inget man vill prata om under eget namn? :)
 
Förlåt men jag kan inte sluta fundera över det enormt stora behovet av att kommentera anonymt i dessa ämnen. Vad beror det på? Är det så många som verkligen känner att det är riskfyllt i sin position eller är det bara inget man vill prata om under eget namn? :)

Ja både och tror jag. Men det är väl bra att man kan det? Se på Linda och då är det år 2017, helt obegripligt anser jag. Så visst förstår jag behovet, dock hade det varit bättre att stötta tex Linda eller andra man håller med öppet men det är nog en utopi.
 
Ja både och tror jag. Men det är väl bra att man kan det? Se på Linda och då är det år 2017, helt obegripligt anser jag.

Javisst. Jag bara funderar över fenomenet. Jag själv är ju helt sjukligt paranoid att jag aldrig skulle kunna skriva något öht som jag inte kan skriva under eget namn för jag tror alla kan ta reda på vem jag är. Så mina tankebanor förstår liksom inte alls :D
 
Javisst. Jag bara funderar över fenomenet. Jag själv är ju helt sjukligt paranoid att jag aldrig skulle kunna skriva något öht som jag inte kan skriva under eget namn för jag tror alla kan ta reda på vem jag är. Så mina tankebanor förstår liksom inte alls :D

Jag tror det sitter en hel del ryttare, hästägare, anhöriga, hästskötare mm som vill vara anonyma för att inte skada sig själva eller "sin ryttare". Men dom vill kanske ändå föra fram sina åsikter... Ja eftersom vi nu vet att det sker och har skett att ryttare får reprimander för vad som skrivits både här och på övriga nätet .

Vem ska kunna få reda på vem @Solklart är liksom? Det är ju lite skillnad på oss andra som hängt här i evigheter under samma nick
 
Men vilken ryttare är det förbundskaptenen försöker fixa hästar till? Det kanske är emot reglerna att skriva ut (?) men det blir ju lite märkligt när några här ändå vet precis vem det talas om och andra (jag i alla fall) inte vet.
Den tidigare kaptenen var aktiv i jakten på pengar för att köpa loss Mister Pooh när Berch (stavning) ville sälja sin del.
 
Fast då tänker jag inte i första hand på att ge någon ryttare mina hästar utan mer på sporten som helhet. Kanske ett föredrag om att värna om och vårda sina hästägare kan stå på agendan under ft veckan i sommar! Finns ju dom som klarar av det alldeles ypperligt och får hästar medan andra måste ha fälttävlanskaptenen i egen hög person att tigga hästar för deras räkning :angel: Synden straffar sig alltid och det kommer alltid i kapp en förr eller senare :grin:
Det är inte bara ryttare som behöver lära sig att ta hand om hästägare. I en del fall är det tvärtom å i ytterligare fall så måste man lära sig ta hand om sponsorer, aktiva och annat löst folk som bidrar till tillväxten av sporten..
 
Förlåt men jag kan inte sluta fundera över det enormt stora behovet av att kommentera anonymt i dessa ämnen. Vad beror det på? Är det så många som verkligen känner att det är riskfyllt i sin position eller är det bara inget man vill prata om under eget namn? :)
Fast i det här fallet är vi ju aktiva på ett anonymt forum, att många av oss varit här länge och därför känner till varandra gör ju inte att alla andra vill vara "kända" och för den delen så är ju de flesta av oss anonyma för nya användare.

Det är ju inte facebook vi sitter på nu, halva grejen med diskussionsforum är ju att man kan vara anonym.
 
För ett tag sedan (ett par år) anordnade förbundskaptenen i sin officiella roll en sammankomst för ägare av unga hästar tillsammans med tre manliga landslagsryttare som dom skulle få testa för kommande samarbeten eller bara för att få en bedömning (hemlig sådan visade det sig om jag inte minns fel) Övriga landslagsryttare blev ganska upprörda och undrade om dessa hästar även var tillgängliga för alla i landslaget eller bara den manliga delen.. Det är ju ingen hemlighet att det fortsatt så med den manliga delen och att dom har blivit starkt prioriterade gällande det mesta. "Obligatoriskt men inte för alla" som @eventingmania brukar skriva ;)


Jag vet inte om det är detta som åsyftades nu, jag har inte läst om något annat .. å andra sidan har jag knappt läst något på nätet på ett halvår.

Jag syftade mer till styrelsemedlemmen i Swedish Eventing i mina inlägg och jag förstår att hon inte ger dom till Svenska ryttare! Hon gör ju väldigt mkt för sporten i övrigt och för sporten framåt.
När har jag någonsin sagt så :rofl: Och ja några av de manliga ryttarna har blivit väldigt särbehandlade av tidigare ledning och vi jar nog inte sett slutet för då skulle Linda inte blivit utkickad som hon blev :mad:
 
Fast i det här fallet är vi ju aktiva på ett anonymt forum, att många av oss varit här länge och därför känner till varandra gör ju inte att alla andra vill vara "kända" och för den delen så är ju de flesta av oss anonyma för nya användare.

Det är ju inte facebook vi sitter på nu, halva grejen med diskussionsforum är ju att man kan vara anonym.

Precis det jag menar! Massa "nya" nick bara för detta. Uppenbarligen finns ju behovet.
 
Det är inte bara ryttare som behöver lära sig att ta hand om hästägare. I en del fall är det tvärtom å i ytterligare fall så måste man lära sig ta hand om sponsorer, aktiva och annat löst folk som bidrar till tillväxten av sporten..

Ja absolut men det är ju inte dom som behöver hjälp av fb kaptenen ;)
 
Jag är faktiskt hästägare. Eller en andel (inte reality) vi har en fb grupp och ryttaren rapporterar där. Det var en grej jag ville hjälpa den ryttaren med. Vi får se hur det går framöver, den går 2* idag med blandade resultat.

Tänk ändå vad sociala medier kan åstadkomma. Hade det funnits på min tid hade jag kunnat sälja andelar i Hille och kanske haft råd att fortsätta tävla istället för att tvingas lägga av när han var 13 år, fast å andra sidan har jag glädjen av att rida och hoppa honom idag som 25 åring och det hade jag troligtvis inte kunnat om han gått fler år på den höga nivån. Visst det var kul men jag är ändå en tjej som bara älskar sin häst och ingen elitryttare. Det var bara en bonus att han var så satans bra!
 
Jag kan känna så här...om FB eller NÅGON annan kan hjälpa nån av landslagsryttarna till sponsring eller häst i vår sport så är det inte fel. För bevisligen behöver vi ALL hjälp vi kan få att föra ut vår lilla sport så den blir attraktiv både för uppfödare och sponsorer. Det som däremot INTE känns ok är om det hela tiden är samma ryttare eller samma kön på ryttare som konstant får hjälp.

Och om jag då får göra ett litet inlägg i feministdebatten så är det ju tjejer som har svårast att fråga om hjälp. Killar har av naturen lättare att be om hjälp med såna saker, kolla bara hur det går till i styrelser mm där alla håller varandra om ryggen och hjälper till där det behövs. Vi tjejer MÅSTE lära oss att nätverka, hålla ihop mer och ta alla jävla chanser som kommer vår väg för att få hjälp med sponsorer och hästar!
 
Nu är Linda i allafall tagen till nåder.

Jag gillar speciellt delen om att hon får göra ett eget upplägg, precis som det varit för de som varit "inte för alla" i "obligatoriskt men inte för alla".

Oavsett så är det en stor vinst för sporten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp