myzzan

Trådstartare
Är det någon här som har ödlor som sällskap , såna man ser i djuraffären mm

jag funderar på att skaffa en liten söt ödla men får göra i ordning lgh först nu , lite rörigt i boendet men de går snabbt att städa upp
 
Det är ju kanske inget man skaffar om man vill ha något att kela med, många ödlor är ju mer se men inte röra. Taggagamer och geckos verkar mer trivas vid hantering men det är ju inte jämförbart med pälsdjur :p
 
Det är ju kanske inget man skaffar om man vill ha något att kela med, många ödlor är ju mer se men inte röra. Taggagamer och geckos verkar mer trivas vid hantering men det är ju inte jämförbart med pälsdjur :p
min bror har ögonfransgeckon dom är jättesöta blir inte så stora men söta är dom iallafall ! jag har 2 pälsdjur i lgh och 5 pälsdjur istallet mån- fredag
 
Har haft skäggagam. Och jodå nog kan man klappa dem, det uppskattar de.
Men det är ju inte som att klappa ett pälsdjur såklart.
Ska se om jag kan gräva upp lite bilder online.
Och det vore ju bra om du inte hade ett problem med levande syrsor och zoophobas (typ mjölmask men lite större) ;).

Nåt speciellt du undrar?
De kan ju kräva lite mer speciell omvårdnad än t.ex. katt men om man bara läser på är det inga som helst problem.
 
Trodde de var bara jag som var galen:D

Nej faktiskt inte jag har inte problem med syrsor och mjölmaskar är rätt van vid det eftersom när jag är hos min bror så måste jag titta in i deras stora orm och ödlerum :D
 
ödlis090209+015.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_-uGpyXDVA...AAAeo/a2iOOm3gCNA/s1600-h/ödlis090209+015.jpg

http://img.unt.se/bildupp/grupp600/...na_Gisslen_fagel/big/carine_Karnsund_odla.jpg
 
Senast ändrad:
Trodde de var bara jag som var galen:D

Nej faktiskt inte jag har inte problem med syrsor och mjölmaskar är rätt van vid det eftersom när jag är hos min bror så måste jag titta in i deras stora orm och ödlerum :D
Skaffa en då?
Har massor med bilder, en del som är bättre än de där, men inte så mycket online ;)
 
Fick frågan nu i veckan om jag ville ta hand om en liten ögonfrans gecko från min bror(han och hans sambo har bara 6 st)

Ja sa ja till de fast jag har två katter eller ja en är ute nästan alltid och den andre sover för det mesta
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 962
  • Artikel
Dagbok Jag måste städa idag men jag vill städa ALLT och det finns inte ett uns chans att jag klarar det. Så jag måste försöka komma på i vilken...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
634
Senast: manda
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp