Oense om boendet aka fortsättning på oense om vårdnaden

krambanan

Trådstartare
Så passande att förra tråden blev låst just nu.

För nu är jag och Mini officiellt flyttade. Har lite grejer kvar att hämta och en del städning kvar i gamla huset och har ännu inte sovit första natten i nya ( vi mellanlandar hos mormor) men ändå.

Massa att göra nu ett tag framåt. Har i princip inga möbler. Massa att bära in och packa upp. Ett helt liv att ordna. Väldigt blandade känslor just nu. Men det kommer bli bra.
 
Jag tror också det kommer bli bra, när ni väl kommit i ordning.
Förbereder själv en flytt, så vet hur själva den biten känns. Perfekt tillfälle att rensa bland gamla saker och slänga det man inte behöver.
Stort lycka till nu. :)
 
Lycka till både dig och mini :heart

Läst trådarna som du skrivit och det här blir nog en nystart, låt allt t den tid det tar tills du landat.
 
Så passande att förra tråden blev låst just nu.

För nu är jag och Mini officiellt flyttade. Har lite grejer kvar att hämta och en del städning kvar i gamla huset och har ännu inte sovit första natten i nya ( vi mellanlandar hos mormor) men ändå.

Massa att göra nu ett tag framåt. Har i princip inga möbler. Massa att bära in och packa upp. Ett helt liv att ordna. Väldigt blandade känslor just nu. Men det kommer bli bra.

Det kommer bli bra. I slutänden. Kram!:heart
 
Behöver synpunkter.

Exet är hos sin mamma några mil härifrån. Han vill träffa Mini imorgon. Han har tydligen ingen bil. Jag erbjöd mig köra dit och hämta och att han kunde ha Mini 3 timmar (om hon orkar). Men jag vill att någon är med under umgänget (han får använda sig av en kompis - hittills har han fått tre namn som känns okej för mig) eller att vi ses på offentlig plats.
1. För Mini har inte träffat honom på 8 dagar så jag vill kunna vara med en stund i början.
2. Jag litar inte på att Mini är trygg om han har henne helt själv.

Han tyckte jag inte ens behövde kliva ur bilen utan han kunde komma ner och ta henne bara. När jag försöker diskutera fram en annan lösning skriver han bara "vi ses på parkeringen" och "lägg av". Han tog bara för givet att han skulle ha henne själv nu helt plötsligt. Får inte tag i min advokat nu.

Tänker så här: Erbjuder honom en plats (lekplats eller liknande) på den orten han befinner sig på, tar med mig någon. Duger inte det så får det vara?
 
Mina tankar; han vill som vanligt styra och ställa med dig, gärna med kort varsel så att du kanske har annat inbokat och därför säger nej till umgänge vid detta tillfälle => i hans värld förhindrar du umgänge.

Jag hade föredragit att vara på en offentlig plats, mindre risk att han ställer sig och bråkar/provocerar dig med vittnen omkring.
 
Vad jag förstår har ni förankrat beslut om kontaktperson som ska vara med vid umgänge?

Om så är fallet: ingen kontaktperson - inget umgänge. Vare sig på lekplats, hemma hos någon, hos dig eller hos tomten. Börjar du tumma på det som finns förankrat och har gällt tidigare, öppnar du för rena vilda västern där inga regler gäller längre - du har ju själv frångått dem.
 
Han kan väl komma ner till parkeringen och prata några ord (genom nervevad ruta) med Mini så ser du hur gärna hon vill komma till honom :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
330 862
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
172 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp