Bukefalos 28 år!

Övervakningskamera

kvandi

Trådstartare
Med tanke på att årets sadelkammarstölder redan satt igång här i området så spinner min hjärna på med idéer.

Har nån här erfarenhet av övervakningskamera i/i anslutning till sadelkammare? Stallet?

I o m de ganska enkla ip-kamerorna som finns på marknaden så vore ju det ett hyfsat billigt sätt att skrämma vidare tjuvarna. En kamera stoppar ju inget men de kanske hellre fortsätter till nästa stall om det innebär att de blir upptäckta(memo verkar ju vara att stjäla från flera stall i ett område under samma natt).

Hade ni tyckt det var ok att bli filmad i samband med sadelkammaren? Verkar svårare(mkt dyrare) att få en kamera som bara är igång medan larmet är påkopplat. Det skulle alltså innebära att kameran filmar all aktivitet, om inte den lätt kan kopplas med timer på strömmen o man kan välja ha på den bara nattetid t.ex.

Hade ju dessutom varit kul o välja en med motor som kan vridas ut över hagarna så man kan sitta på jobbet o kolla hur kusarna mår :-)
 
T ex åtelkameror ställer man ju in tid på när man vill att de ska vara aktiva, så att bara ha kameran igång på kvälls-/nattetid borde vara lätt fixat. För övrigt så skulle jag inte bry mig om jag blev filmad när jag donar i sadelkammaren. :)
 
låter som en bra idé med övervakningskamera :). det enda jag kan tänka är lite mindre bra om det te x är inackorderade i stallet som byter om i sadelkammaren.
så beroende på hur gården ser ut så vore det kanske bättre att ha den riktad mot ingångarna. i samband med en stark lampa med rörelsedetektor som bara går igång när någon går nära stalldörren och inte när det kör förbi en bil 20m bort.

det tror jag är bäst som skrämsel medel mot inbrottstjuvar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp