Öhm...? (Mysteriet med soppåsen)

Rosett

Trådstartare
När jag gick ut i e.m. så stod en soppåse precis bredvid min dörr, som om jag hade ställt ut den där. (Vilket jag inte hade). Någon som kan förklara detta?

:cautious:
 
När jag gick ut i e.m. så stod en soppåse precis bredvid min dörr, som om jag hade ställt ut den där. (Vilket jag inte hade). Någon som kan förklara detta?

:cautious:
Någon gick i trappen och var lika morgonförvirrad som jag brukar vara. Soppåsen i ena handen väska i den andra. Så ringer mobilen och personen ställer ifrån sig soppåsen och börjar efter en stunds pratande att gå.

Kunde varit jag.....
 
Den lite tråkigare funderingen är om det är potentiella inbrottstjuvar som vill kolla om det är någon hemma...
 
Den lite tråkigare funderingen är om det är potentiella inbrottstjuvar som vill kolla om det är någon hemma...
Där sa du något! Ska meddela hyresvärden!! Dags att byta portkod kanske.
Tack! Hade inte en tanke på detta!

Faktiskt så har jag oftast gardinerna fördragna...borde inte ha det kanske.
 
När jag gick ut i e.m. så stod en soppåse precis bredvid min dörr, som om jag hade ställt ut den där. (Vilket jag inte hade). Någon som kan förklara detta?

:cautious:
Var den borta sen?
Har du grannar på samma våningsplan eller tex ovanpå?
Kan dessa haft påsen i handen och halvvägs ner kommit på att ngt mer ska hämtas. Dvs ställer påsen under tiden man hämtar saken. Något sådant skulle jag kunna göra.
 
Var den borta sen?
Har du grannar på samma våningsplan eller tex ovanpå?
Kan dessa haft påsen i handen och halvvägs ner kommit på att ngt mer ska hämtas. Dvs ställer påsen under tiden man hämtar saken. Något sådant skulle jag kunna göra.
Jag slängde den i sopnedkastet. Har en granne på samma plan + en lokal, vet ej om verksamheten i lokalen har semesterstängt.
Är flera våningar ovanpå. Sopnedkastet är typ 1 meter från där påsen stod så hade inte varit svårt för personen att slänga den ändå.
Och varför ställa den precis vid min dörr? Varför inte på andra sidan trappan eller rakt ner på golvet om man bara ska kila upp o hämta något.
 
Var någon som ringde och frågade efter en person idag dessutom. Han frågade om det var mitt nr och bad om ursäkt för att ha ringt fel.

:cautious:
 

Liknande trådar

Fordon Jag stod parkerad bredvid en Volvo. När jag skulle åka öppnade jag min bakdörr och ställde in min kasse som jag hade handlat. När jag...
Svar
16
· Visningar
1 498
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 503
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp