Bukefalos 28 år!

Old Macs och andra lösskor

Leoni

Trådstartare
Hur länge kan jag räkna med att de håller om man rider en timme var dag i blandat tempo på grus- och asfaltvägar med en normal 650 kg häst?

Är det stor skillnad på olika märken?
 
Hehe...snor tråden lite... :o
Ställer samma fråga, men en häst på 450 kg... :)
 
Old Mac´s har 6 månaders garanti så i 6 månader ska de hålla i alla fall.
 
Putteliputtar lite för fler svar. :)

6 månader låter ju jättelänge men jag undrar om de klarar 6 månader med mig. Järnskor slits ner till absolut intet märkte jag när jag använde samma 2 skoningar.
 
Jag har ett par gamla easy boot som först reds 5 dagar i veckan i nästan 4 månader, mest grusvägar. Islandshäst ca 400kg, ingen mesridning utan riktigt friskt tempo med mycket trav och tölt. Därefter har de fungerat som "reservdäck" i herrans massa år, hela är de fortfarande inte heller farligt nötta.
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 372
Senast: Oknytt
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 991
Senast: co-SMAD4
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp