Olika sätesstorlek på Barefoot sadlarna?

Toudi

Trådstartare
Förstår inte riktigt hur dom menar när de står att storlek 2 ska passa för damstorlek (byxstorlek 42-46) och i herr storlek 50-54 i byxstorlek? Jag fattar inte riktigt hur det går ihop? För jag antar att det är storleken på rumpan dom går efter? Jag menar en herrstorlek på 54 borde ju vara mycket större rumpa än en damstorlek på 44 tex?
 
Förstår inte riktigt hur dom menar när de står att storlek 2 ska passa för damstorlek (byxstorlek 42-46) och i herr storlek 50-54 i byxstorlek? Jag fattar inte riktigt hur det går ihop? För jag antar att det är storleken på rumpan dom går efter? Jag menar en herrstorlek på 54 borde ju vara mycket större rumpa än en damstorlek på 44 tex?

Nej. Damstorlekar och herrstorlekar är olika skalor, så det är som att jämföra äpplen och päron. När jag gjorde lumpen hade jag 46 i uniformsbyxor när jag hade 40 i dambyxor.
 
Precis så är det.
Jag har st 40 i byxor och köpte en barefoot London i st 2 (återförsäljare som sa att jag skulle ha st 2) men jag upplevde att den var alldeles för stor. St 1 hade säkert räckt.
På jobbbyxorna har jag herrstorlek c148 så herr och damstorlekar har olika skalor.
 
Okej då förstår jag bättre. Bara funderar då jag har liten rumpa men ändå 48 i byxor ;-) Va jag menar är att man behöver ju inte ha stor rumpa även om man är rund om magen :-) Jag har varit lite inne på en Barefoot London i storlek 2. Den hade ju som sagt upp till 46 i dambyxstorlek och om man ska gå efter detta så kan den alltså inte passa mig eftersom jag har 48 i dambyxstorlek. Men jag har lite svårt att gå med på det då jag har väldigt liten rumpa ;-)
 
Men om du nu tycker att du har en mindre rumpa än vad din byxstorlek säger är det väl bara att köpa sadeln?
 
Okej då förstår jag bättre. Bara funderar då jag har liten rumpa men ändå 48 i byxor ;-) Va jag menar är att man behöver ju inte ha stor rumpa även om man är rund om magen :-) Jag har varit lite inne på en Barefoot London i storlek 2. Den hade ju som sagt upp till 46 i dambyxstorlek och om man ska gå efter detta så kan den alltså inte passa mig eftersom jag har 48 i dambyxstorlek. Men jag har lite svårt att gå med på det då jag har väldigt liten rumpa ;-)
Jag har ofta 44 i byxor och har en bf london strl 2. Tycker nästan att den är lite stor men jag är som jag tror att du också kan vara. Vidden sitter högre upp på magen och inte i den del som ska sitta i sadeln. Omdu bor i Skåne kan du få prova min innan du bestämmer dig.
 
Jag har ofta 44 i byxor och har en bf london strl 2. Tycker nästan att den är lite stor men jag är som jag tror att du också kan vara. Vidden sitter högre upp på magen och inte i den del som ska sitta i sadeln. Omdu bor i Skåne kan du få prova min innan du bestämmer dig.

Ja du förstår vad jag menar ;-) Men det bådar ju gott att du upplever den något stor. Kanske att jag skulle göra en chansning och beställa en och pröva. Har gått och funderat på detta länge men som sagt vart osäker på storlekarna. Bor i norra bohuslän men tusen tack för erbjudandet :-) Men efter din beskrivning så får jag uppfattningen om att den är ganska rymlig.
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 086
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 679
Senast: EmmaW
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 282
Utrustning Häromdagen testade jag stallkompisens Thorowgood T4 allround, och var väldigt imponerad över den enormt breda kanalen (en full...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp