Om även alla kvinnor hade skäggväxt

Är väl rätt många kvinnor som faktiskt har skäggväxt, inte så riklig förstås men så att det helt klart skulle synas om det inte togs bort. Men alla tror att de är ensamma om det eftersom det är så få som faktiskt vågar ha skägget kvar. När jag tog upp det med ett gäng tjejkompisar visade det sig att varenda en regelbundet tog bort skägg på sig själva. Själv behöver jag bara dra enstaka strån med pincett än så länge, men det blir fler och fler och grövre strån ju äldre jag blir.
 
Jag skulle nog variera mitt skägg. Fast antagligen skulle normen vara att kvinnor rakade bort det, vi "ska" ju bara ha hår på huvudet :meh:
Men om jag nu skulle ha skägg, så skulle jag vilja ha långt, mjukt skägg färgat i tillexempel rosa eller lila. Eller varför inte flera färger på en gång?
Och så skulle jag ibland vilja ha svart skäggstubb.
Vet inte vad jag skulle göra mellan de två dock. Skäggextensions?

Jag har för övrigt ETT skägghår som växer mitt på hakan :D Plockar det med jämna mellanrum men det kommer troget tillbaka.
 
Jag har typ redan början på en mustasch så hade jag haft mer ansiktsbehåring hade jag lätt skaffat skägg och mustasch i stil med Gimli i sagan om ringen :D En slokmustasch hade också kunnat fungera som variation tänker jag.

Och jag tror absolut att det skulle vara olika frisyrer - se bara på vanliga frisyrer på huvudet, det är ju väldigt ofta något är mer riktat till kvinnor alternativt mer riktat till män. Alternativt hår på benen. Så skägg/mustasch hade väl varit ytterligare ett tillfälle att trycka in kvinnor i någon utseendenorm och skapa produkter designade för just kvinnor. Kan liksom inte se att det skulle vara så stor skillnad gentemot annat hår, dessvärre.
 
Jag kan se mig själv med en Dali-musch. Vid närmare eftertanke hade nog eventuell skäggväxt gått samma öde till mötes som huvudhåret: "Undrar hur det blir om jag rakar mönster med rakhyvel/klipper med nagelsax/blandar orange och lila toning/osv i all oändlighet"..
 
Är väl rätt många kvinnor som faktiskt har skäggväxt, inte så riklig förstås men så att det helt klart skulle synas om det inte togs bort. Men alla tror att de är ensamma om det eftersom det är så få som faktiskt vågar ha skägget kvar. När jag tog upp det med ett gäng tjejkompisar visade det sig att varenda en regelbundet tog bort skägg på sig själva. Själv behöver jag bara dra enstaka strån med pincett än så länge, men det blir fler och fler och grövre strån ju äldre jag blir.

Jag tror (vet) också att det är ett väldigt stort antal kvinnor som tror att de är ensamma om att ha manlig ansiktsbehåring, tyvärr.

Jag har PCOS med tillhörande "goa grejer" som manlig kroppsbehåring osv. En handfull grova, svarta hårstrån på ex överläpp och haka, och sen fler ljusa, fjuniga hår. Då jag tyvärr inte alls är bekväm med detta så går jag ungefär varannan månad och vaxar ansiktet (haka/överläpp och så ögonbryn pga snyggt enl mig), och underhåller sedan med pincett däremellan.

Jag har varit öppen med detta bl.a på instagram och FB, eftersom jag märker att det är något som inte pratas om. Och jäklar vad många bara i min bekantskapskrets som hörde av sig i privata meddelanden och typ tackade mig för min öppenhet, för de trodde att de var ensamma om detta och hade känt sig abnorma. Det är så sorgligt :( .
 
Jag tror att det hade funnits ett större mode kring och fler produkter och metoder för skägget. Typ behandlingar för att få en jämn och tjock skäggväxt. Kvinnor hade inte accepterat rakning som enda sätt att hantera ett shaggy-skägg! Det hade funnits krämer och behandlingar för att uppnå ett kraftigt helskägg. Och funkar inte det så går man till barberaren och sätter i lösskägg. Om rådande trend är helskägg, såklart.
 
Hahaha, spännande - jag har iofs mustasch nu med, men det är ingenting jmf med makens. Hade jag riktigt skäggväxt hade jag också haft en Salvador Dali-mustasch :love: Kanske en slokmustasch beroende på humör :idea:
Skägg hade gått bort helt, det gillar jag inte på män heller om det inte är ett oerhört stylat (typ en lång fläta) och bara på vissa. De stora burriga skägg som är trend nu är så fula :angel:
P.s Jag provade en gång att vaxa bort min mustasch och jag kände inte igen mig själv och kände mig både naken och ful, så det gör jag aldrig om! :crazy:
 
Åh, jag skulle fläta ihop det med håret eller ha flätor och blommor i det. https://www.boredpanda.com/women-beards-hair-design-trend-ladybeards/
flower-beard.jpg
 
Jag hade nog satsat på något i stil med dvärgarna i LOTR, med inflätade guldringar (något mer vältrimmade än deras dock) :up:

Inget stort megaskägg, det är :yuck: och jag är glad att särbon inte har det längre (det var innan vi blev ihop) :D
 
Jag har en idé om att jag hade älskat att ha skägg. För tänk så många möjligheter att variera det finns: helrakat, stubb, långt, färg, mustasch (Dali! :love:), mönster, dekorativa blommor och ringar... Så enkelt och så lätt att förändra sitt utseende, helt efter humör och spontana infall, vilken dröm! Det förutsätter ju dock en rätt riklig skäggväxt och ser jag till mina gener på den fronten får jag nog fortsätta drömma...

Och jag inser att det går att göra typ samma med håret på huvudet, men det tar ju sååå lååååång tid, ger inte alls samma flexibilitet.
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 279
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 081
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp