Om även alla kvinnor hade skäggväxt

merman-hair-color-beard-men-are-dyeing-their-with-vivid-colors-like-colorful-dye-trend-8.jpg

Alltså möjligheterna med skägg är oändliga.
 
Jag inser att jag har en brist i min ALLMÄNBILDNING. Jag har inte en aning om hur en dali-mustasch ser ut.

*går och googlar brb*



https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6741652


En Salvador Dalimustach står sig ända in, och förbi, döden!

Jag är för slapp för prydlig ansning så jag tänker mig att jag skulle ha en fläta.

Färg och slingor skulle säkert vara en mycket större grej! Tänk reklamfilmerna med perfekta skägg, because you're worth it... Produkter för kraftigare skäggväxt skulle vara en gigantisk marknad, med svindyra mirakelmedel. Jag vet iofs inte varför jag automatiskt utgår ifrån att mest skägg vinner= kvinnligast, men det känns mest troligt
 
Jag tror att det hade funnits ett större mode kring och fler produkter och metoder för skägget. Typ behandlingar för att få en jämn och tjock skäggväxt. Kvinnor hade inte accepterat rakning som enda sätt att hantera ett shaggy-skägg! Det hade funnits krämer och behandlingar för att uppnå ett kraftigt helskägg. Och funkar inte det så går man till barberaren och sätter i lösskägg. Om rådande trend är helskägg, såklart.

Har haft skägg ett år och jag kan ju meddela att det finns en uppsjö av produkter. Skäggschampoo och skäggbalsam till duschen, sedan skäggolja och så skäggvax. De grå hårstråna färgas med särskild avsedd färg och vill man ha mer skägg kan man knapra på Beardilizer kosttillskott...

Med kvinnliga skägg hade vi nog fått en mer varierad doftflora på produkterna. Som det är idag kan man välja mellan skog, mer skog eller en hel j-kla hektar julgransodling... :)

Vad gäller Dali-mustascher eller bara en stram tysk vaxad mustasch så är det ett helsicke att hålla den snygg och symmetrisk. Det ser häftigt ut på bild men fem minuter senare slokar de. Undrar hur vissa lyckas? Kontaktlim...?
 
Vad gäller Dali-mustascher eller bara en stram tysk vaxad mustasch så är det ett helsicke att hålla den snygg och symmetrisk. Det ser häftigt ut på bild men fem minuter senare slokar de. Undrar hur vissa lyckas? Kontaktlim...?
Sockervatten eller tapetklistret kanske? Tänker att det är lite som att hålla efter en tuppkam i stil med punkare typ? :)
 
Har haft skägg ett år och jag kan ju meddela att det finns en uppsjö av produkter. Skäggschampoo och skäggbalsam till duschen, sedan skäggolja och så skäggvax. De grå hårstråna färgas med särskild avsedd färg och vill man ha mer skägg kan man knapra på Beardilizer kosttillskott...

Med kvinnliga skägg hade vi nog fått en mer varierad doftflora på produkterna. Som det är idag kan man välja mellan skog, mer skog eller en hel j-kla hektar julgransodling... :)

Vad gäller Dali-mustascher eller bara en stram tysk vaxad mustasch så är det ett helsicke att hålla den snygg och symmetrisk. Det ser häftigt ut på bild men fem minuter senare slokar de. Undrar hur vissa lyckas? Kontaktlim...?


Mitt intryck är att mäns förhållande till sina skägg och produkter är typ ärkenörderi (hipster?). Med inte så lite prestige inblandat, allt ska vara så autentiskt det bara går. Ett alternativ till att samla vinylskivor eller liknande. Antingen det, eller inget intresse alls. Jag är nog inte helt uppdaterad😆

Tänker mig att kvinnor inte lika ofta har den inställningen? Finns det minsta antydan att en kräm minskar rynkor så spelar det ingen roll om det är icas chilimajonäs eller ett obskyrt skitdyrt japanskt märke. Eller om det kanske är mer varierat med kvinnors inställning? Det finns de som kör det naturliga stuket, de med superexklusiva produkter och 14-åringar som köper Max factor etc. Jag vet inte, jag svamlar mest, och är rätt långt borta från sminkbloggar och liknande...
 
Mitt intryck är att mäns förhållande till sina skägg och produkter är typ ärkenörderi (hipster?). Med inte så lite prestige inblandat, allt ska vara så autentiskt det bara går. Ett alternativ till att samla vinylskivor eller liknande. Antingen det, eller inget intresse alls. Jag är nog inte helt uppdaterad😆

Stämmer nog rätt så bra. De som diskuterar skäggprodukter är samma som gärna pratar humlesorter och brettanomyces när vi ska dricka öl...
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 263
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 049
Senast: Tranan
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp