Om din häst fick önska sig födelsedagspresenter...

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
...Vad hade den önskat sig då? :D
Tanken slog mig nu när jag letar födelsedagspresenter till min blivande 16 åring för fullt. Vad jag vill ge till H.H i födelsedagspresent kanske inte nödvändigtvis är det han önskar sig mest.... :p

Vad jag faktiskt tänker ge honom:
- En bättre hästtransport - Kanske inte blir just den dagen men nu under våren iaf.
- Regntäcke.
(- Träns :angel:).

Vad jag tror att han önskar sig:
- Snö på sin födelsedag - Med tanke på att det ska bli -14.C i hålan nattetid 1 ½ vecka innan enligt de preliminära prognoserna är det kanske inte helt otroligt trots allt.
- Markarbete/"hoppning".
- Få fara runt som en tok med lilla matte på ryggen utan att hon blir sur.
- Morötter.
- Bananer.
 
Fröken har ju redan haft sin födelsedag i år, men vi kan vara med i alla fall:

1, mer uppblött lucern, helst utan betfor.
2, en lång gång med väggar och tak hela vägen till den roliga ridskogen så vi slipper 'uteritt' på vägen dit.
3, ett väluppfostrat sällskap i hagen som gärna vill leka, men som inte bits eller jagar en.
 
Båda skulle nog uppskatta en egen prärie och ett stall där dom kunde komma och gå som dom ville. Typ vi går in när det regnar och dyker annars upp en gång var tredje månad då vi vill umgås med matte och ta en ridtur i full kareta med lite hinder.

He he, så sant så. Hämtade ena på kliniken och i kassan frågade de om han var glad att se matte....."Nä, eller.....han blev glad att jag kom eftersom jag är ett medel att få komma hem". Han ser mig bara som en betjänt som finns i bakgrunden och jag är bra om jag kan fixa saker. Gör jag inte det så är jag ganska lite värd.
Den andra är betydligt mer kelig och ser lite en lite mer som något att tycka om ibland även om jag inte kommer med mat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp