Om din häst fick önska sig födelsedagspresenter...

He he, så sant så. Hämtade ena på kliniken och i kassan frågade de om han var glad att se matte....."Nä, eller.....han blev glad att jag kom eftersom jag är ett medel att få komma hem". Han ser mig bara som en betjänt som finns i bakgrunden och jag är bra om jag kan fixa saker. Gör jag inte det så är jag ganska lite värd.
Det låter precis som min katt :D
 
En trevlig kompis helt klart! Att hänga med i hagen (tycker matte verkar rimligt) och som gärna får följa med som moraliskt stöd vid läskiga träningar (men kompisen får inte göra allt det roliga, hen ska bara stå och titta!! :p).(tycker häst verkar rimligt) :laugh:

Hade matten haft obegränsade resurser hade han gärna fått en också :(

Ett stoooort träd i hagen (och kanske lite mer skog överlag) önskar jag mig också för hans del och tror att han skulle uppskatta, just nu är det bara åkermark, fin hage men lite tråkig.
 
Min önskar sig nog inte så mycket extra . Han har det lyx året runt i fråga om nogsam skötsel, vårdnad, bra ridning och behandling, klappar, extra godis etc etc. Nya skor var 6:e vecka osv.

Skämt åsido - min får inga presenter på sin födelsedag annat än någon extra puss på nosen (där i den där gosiga mjuka gropen ni vet) , och några extra morötter och ngt äpple :cool:
 
...Vad hade den önskat sig då? :D
Tanken slog mig nu när jag letar födelsedagspresenter till min blivande 16 åring för fullt. Vad jag vill ge till H.H i födelsedagspresent kanske inte nödvändigtvis är det han önskar sig mest.... :p

Vad jag faktiskt tänker ge honom:
- En bättre hästtransport - Kanske inte blir just den dagen men nu under våren iaf.
- Regntäcke.
(- Träns :angel:).

Vad jag tror att han önskar sig:
- Snö på sin födelsedag - Med tanke på att det ska bli -14.C i hålan nattetid 1 ½ vecka innan enligt de preliminära prognoserna är det kanske inte helt otroligt trots allt.
- Markarbete/"hoppning".
- Få fara runt som en tok med lilla matte på ryggen utan att hon blir sur.
- Morötter.
- Bananer.

Har den stora dagen varit ännu, och vad fick han isf? :D (jag tror att han hade velat ha en dressyrsadel så matte fick sitta mer bekvämt :angel:)
 
Har den stora dagen varit ännu, och vad fick han isf? :D (jag tror att han hade velat ha en dressyrsadel så matte fick sitta mer bekvämt :angel:)

Faktiskt inte! Den 5/4 smäller det :D
Hahahaha, ja en dressyrsadel hade definitivt varit något! :up:
Dessvärre verkar inte Kieffer Lech och K. Wien i 16-16.5" sits med någorlunda vid bom (ja, jag vet att de är omvärmningsbara!) växa på träd om vi säger så. :down:
 
(jag tror att han hade velat ha en dressyrsadel så matte fick sitta mer bekvämt :angel:)

Min hade vid närmare eftertanke velat ha en hoppsadel så att matte fick upp rumpan lite bättre och skumpade runt (:bump:) lite mindre över hindren (och så att vi skulle vara tvungna att hoppa vaaarje dag istället för någon dryg dressyr :cautious:) :p
 
...Vad hade den önskat sig då? :D
Tanken slog mig nu när jag letar födelsedagspresenter till min blivande 16 åring för fullt. Vad jag vill ge till H.H i födelsedagspresent kanske inte nödvändigtvis är det han önskar sig mest.... :p

Vad jag faktiskt tänker ge honom:
- En bättre hästtransport - Kanske inte blir just den dagen men nu under våren iaf.
- Regntäcke.
(- Träns :angel:).

Vad jag tror att han önskar sig:
- Snö på sin födelsedag - Med tanke på att det ska bli -14.C i hålan nattetid 1 ½ vecka innan enligt de preliminära prognoserna är det kanske inte helt otroligt trots allt.
- Markarbete/"hoppning".
- Få fara runt som en tok med lilla matte på ryggen utan att hon blir sur.
- Morötter.
- Bananer.

Min häst fyllde 8 igår torsdag, på Granngårdens dag för morotsleveranser. Valet var självklart, 1 säck morötter som han även bjöd sina stallkompisar på igårkväll :)
 
Min häst fyllde 8 igår torsdag, på Granngårdens dag för morotsleveranser. Valet var självklart, 1 säck morötter som han även bjöd sina stallkompisar på igårkväll :)

Såg det ang morötter på GG idag när jag var där i andra ärenden . Insåg hur lyckligt lottade vi är som har en lokal producent av morötter av toppkvalitet som levererar 20 kg säckar var 14:e dag till alla stall i hela stan med omnejd till priset 60 kr/säcken :heart
De är så sjukt fina så man köper inte själv heller morötter i affären att ha i matlagningen utan då tar man ur säcken . (Har även tilldelats pris för landets godaste morötter) ...
 
Såg det ang morötter på GG idag när jag var där i andra ärenden . Insåg hur lyckligt lottade vi är som har en lokal producent av morötter av toppkvalitet som levererar 20 kg säckar var 14:e dag till alla stall i hela stan med omnejd till priset 60 kr/säcken :heart
De är så sjukt fina så man köper inte själv heller morötter i affären att ha i matlagningen utan då tar man ur säcken . (Har även tilldelats pris för landets godaste morötter) ...
Blir avundsjuk :o förra året fick vi köpa 20kg säckar för 40kr/säck i grannbyn och de var fantastiska morötter både kvalité och smak. Iår är det granngården som gäller:grin:
 
Blir avundsjuk :o förra året fick vi köpa 20kg säckar för 40kr/säck i grannbyn och de var fantastiska morötter både kvalité och smak. Iår är det granngården som gäller:grin:

Jamen då vet du precis vad jag pratar om - hoppas ni får tillbaks den möjligheten igen framöver :)
 
Såg det ang morötter på GG idag när jag var där i andra ärenden . Insåg hur lyckligt lottade vi är som har en lokal producent av morötter av toppkvalitet som levererar 20 kg säckar var 14:e dag till alla stall i hela stan med omnejd till priset 60 kr/säcken :heart
De är så sjukt fina så man köper inte själv heller morötter i affären att ha i matlagningen utan då tar man ur säcken . (Har även tilldelats pris för landets godaste morötter) ...
Jag köper 2 säckar morötter (20 kg) för 3,50 euro :D också sjukt fina.
Men jag är ju i grönsaksLandet (Holland)
 
Om min ponny fick önska sig vad som helst skulle han önska sommarbete året om. Aldrig sinande gräs liksom. Det vore lyckan!

Den andra ponnyn hade nog önskat ett roligare sällskap i hagen, ett sällskap man kan gå på bete och leka med. Gammelmannen får varken gå på bete eller är särskilt intresserad av att leka.
 
Simba skulle vilja dela hage med sin bästis Fraki i stället för Toppen, även massa med lakrisgodis:d

Toppen vill ha mys och kli hela dagen lång, även att få gå i en STOR flock och inte bara vara 2 hästar på gården.
 
Min gamla vill ha nya kraftfoder varje dag i krubban. :cool:
Ett sällskap som har samma sinne för ’humor’ :grin:
Slippa gå ut när det regnar :cool:
Åka på tävling minst en gång i veckan :love:
 
Min vill ha möjlighet till dygnet runt bete utan munkorg, året runt. Gärna toppat med morötter, äpplen, godis och säkert silage med. Hon är ett extremt matvrak.

Jag hade kunnat skriva få galoppera så fort hon vill - men det får hon när hon är frisk.

Sambons KWPN skulle mörda för att få gå ut i stor hage med fri tillgång på mat - nu bor han på sjukhage, stackarn. Har bott där sen December och har verkligen börjat tröttna. Han skulle bli glad för att ridas ordentlig dressyr så han fick göra det han verkar trivas bäst med. Arbetmyra :heart
 
Mina ponnybröder fyller 20 år i år. Jag brukar alltid ge dem extra gottigt när de fyller år, men i år hade jag tänkt att de ska få göra något roligt också! Båda gillar att bada, så vi ska åka till en strand :D hoppas det blir uppskattat!
 
Min häst vill ha mer gräs och flera flickvänner.

Han brukar få mintpastiller och extra strö när jag vill skämma bort honom.
 
Min hade nog velat haft en egen liten hund, eller möjligtvis en kanin eller en snäll och lugn katt. Han älskar små djur och vill gärna mysa med dom i evigheter om de tillåter det. Är dock få djur som tycker det är lika mysigt som han gör, men dem djuren älskar han.
Får han inte det så duger det med en påse äpplen, eller att gräset kommer upp så han kan få börja leta efter gröngräs.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp