Om din partner skulle säga fel namn

Ja jösses. Jag känner så igen mig. Slutar oftast telefonsamtal med puss och kram, jag älskar dig oavsett vem jag pratar med. Tar oftast i lite på älskar ordet också för att få lägga på luren snabbare tror jag. Mannen får heta exens namn hela tiden och sonen kallas oftast Molly som hunden heter. Det ligger i släkten. Jag hette för min mormor utan undantag AnnikaBosseÅsa och mamma säger Curre till mig för att pappa heter Curt.

Samma i min familj. Jag heter miin mors namn, kusinernas, moster, farbrors namn osv tills mormor ger upp och kallar mig ''Du'' :D
Det är ingen som säger rätt namn, iallfall inte ofta. '''Du där' kom och hjälp mig'' ;)
 
Jo det hände några gånger, både mitt ex-ex och mitt ex har korta namn (5 bokstäver) som dessutom börjar med samma bokstav. :angel:
 
Hahahaha! Min sambo har aldrig någonsin råkat säga någons fd namn. Däremot när han skulle säga "söta rara" till mig en gång snubblade han på tungan och råka kalla mig Sara :rofl::rofl:. Jag tog inte illa vid mig då ingen av de före mig hetat så, finns ingen koppling till det namnet. Jag hade reagerat om han hade kallat mig för någon av de före, men har aldrig hänt än så länge på 4.5 år :p
 
Fyra år gammal tråd. Hoppas TS sambo har lärt sig vad hon heter vid det här laget.
Så det var DÄRFÖR det var så ont om gillningar på alla roliga inlägg i den här tråden! :rofl: Nå, nu har jag förhoppningsvis gjort ett gäng bukefalister nöjda med sina alster fyra år efter publicering. :D

(Och till trådens tema: Min och sambons kollega har vid ett antal tillfällen kallat min sambo för sin mans namn. Hon poängterar även ganska ofta att de känns så lika varandra i sättet. Jag glirar dem friskt :D)
 
Jag kallar ofta min chef för min partners namn, de är lite lika till sättet, så det är väl därför :D
 
Jag kommer inte helt osökt att tänka på när jag läste samma kurs som ett par, och var på en studieresa. Han berättade att han haft två exflickvänner som hade samma namn, så han brukade kalla nuvarande flickvän, som hette något annat, för det också. Charmigt värre.
 
Jag kommer inte helt osökt att tänka på när jag läste samma kurs som ett par, och var på en studieresa. Han berättade att han haft två exflickvänner som hade samma namn, så han brukade kalla nuvarande flickvän, som hette något annat, för det också. Charmigt värre.

Jag har haft 3 Henrikar. :angel: Tror inte jag sagt fel till de som inte hette Henrik dock.

Jag hade blivit småsur tror jag. Beror nog på situationen lite också.
 
Jag har haft 3 Henrikar. :angel: Tror inte jag sagt fel till de som inte hette Henrik dock.

Jag hade blivit småsur tror jag. Beror nog på situationen lite också.

Hon såg inte direkt lycklig ut. Det är ju skillnad på att råka säga fel emellanåt, och att berätta för andra att han minsann brukar kalla henne för det för att det blir smidigare.
 
Alltså - jag är konstant förvirrad. Och hjärnan är inte alltid med mig på båten så att säga....

Tillhör dem som kan gå igenom en hel drös namn innan jag kommer på det rätta. Plus att det finns fraser som kan slinka fram utan att det var meningen. Inte för att den personens namn fanns i tankarna utan för att det är en fras jag sagt många gånger.

Lyckades kalla en god vän för exets namn när vi skulle tanka bilen på en resa. Tack XX . Han såg lite förvånad ut.

Å andra sidan har jag hjälpt en stressad chef av med ena stöveln när hon fastnat och hade händerna upptagna med telefon och penna. Hon hade precis kommit in på kontoret efter lunch när det ringde och hon svarade med ena stöveln på, och satt och sparkade för att få av sig den. Jag böjde mig ner och drog och hon tittade till på mig och sa
- Tack älskling. :rofl:

Jag tror inte att det handlar om att man verkligen förväxlar personerna utan för att namn och fraser sitter i förlängda märgen så man automatiskt säger dem, utan tanke.
 
Hade större problem med att sambons familj sa fel namn i typ två år. Mitt namn är lite som en längre version av exets och de var ihop i tio år eller nåt sånt så jag fattar varför. Men det var inte jättekul när svärfar tackade Patrik och "Sara" för den fina presenten i ett tal på sin 70-årsfest. Det blev väldigt tyst och han var nog den ende som inte hörde sitt misstag.

Min sambo fattade att jag tyckte att det var jobbigt och skällde på dem varje gång det hände efter det. Funkade!
 
Min pojkvän kallade mig för exets namn, hade inte brytt mig om det inte hade verkat på andra sätt som att han inte hade "kommit över" henne. Men har släppt det nu, det var för några månader sedan
 
Jag är nog lite skadad av skoltiden, fick aldrig heta mitt namn så hade nog inte brytt mig. Vi var två med samma förnamn, plus fyra tjejer till med snarlika förnamn, som lärarna älskade att blanda ihop. Vi svarade på de andras namn till slut.

Min chef har också problem med vad jag heter. Vi var två tjejer som började samtidigt med samma arbetsuppgifter och i ungefär samma ålder. Alla andra är drygt 20 år äldre. Hennes namn är inte jättelikt mitt, men slutar likadant och han kunde verkligen inte hålla isär vem som var vem.
 
Min chef har också problem med vad jag heter. Vi var två tjejer som började samtidigt med samma arbetsuppgifter och i ungefär samma ålder. Alla andra är drygt 20 år äldre. Hennes namn är inte jättelikt mitt, men slutar likadant och han kunde verkligen inte hålla isär vem som var vem.
På mitt förra jobb var vi två nya som började samtidigt: jag och en Henrik. Namnen Josefin och Henrik är ju för det första inte särskilt lika varandra, för det andra är vi väldigt olika till utseendet och för det tredje tillhör vi olika kön. Ändå blandade vår chef ihop våra namn. :D Till slut kom hon på lösningen att kalla oss båda för Henfin, och iom det släppte även det värsta ihopblandandet när hon skulle säga våra riktiga namn. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 735
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp