Om du skulle skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut?

Jahapp, jag är kanske blind med?

IMG_0904.png


”Idag är Medelsvår B:1 kvalklass till högre klass, där ekipage ska ha uppnått ett kval på 64% i Medelsvår B:1 för att starta i övriga Medelsvår B-klasser. Medelsvår B:1-programmet är också det program som är mest uppdaterat för 2024.”

Är det någon som ser vad alla dessa uppdateringar är?
Jag har inte ridit MsvB:1 vare sig 2022 eller 2023 så kan vara att jag har dålig koll? Men jag ser bara att placeringen av överstrykningen är borta?
 
Tydligen fel program som var upplagt, nu är det ett nytt med slutor i trav och längre skritt. Ser rätt bra ut tycker jag utan att ha provat rida det 👍
Woho! Nu känns det som ett helt program istället för knappt fyra minuters panik för att inte ha råd med minsta lilla felsteg 😁 tror det kommer bli roligare att rida nu.

Hade gärna sett msvb2 som kvalprogram också för att överlag få mer variation på klasserna på tävlingarna.

Och ang msvc/la så tycker jag det är mest förvirrande att msvc1 blir la5, för det är ju fortfarande mer likt gamla la6, men det är nog bara vi som varit med och hunnit rida båda programmen som tänker på det 😅
 
Men suck så trist. Jag som hade hoppats på ett nytt program.
Jag tycker LC1 verkar vara ett bra program? Har inte ridit LC på hundra år men den här varianten ser ju mkt roligare ut jämfört med hur det var förr.. LC finns på väldigt få tävlingar i mina trakter, därför jag inte ridit detta.
 
Jag tycker LC1 verkar vara ett bra program? Har inte ridit LC på hundra år men den här varianten ser ju mkt roligare ut jämfört med hur det var förr.. LC finns på väldigt få tävlingar i mina trakter, därför jag inte ridit detta.

Nä, det är eeeeeevigheter med trav och så plötsligt ska man hinna korta ihop tyglarna, gå över i trav och galopp på en kortsida. Sen pang halt när hästen kommit igång i galopp. Verkligen ett trist program. :(

Har aldrig ridit det på tävling, det verkar tyvärr inte vara vanligt med LC varken i mellersta Norrland eller Uppland.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 159
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 957
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 097
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp