Om man låter sig fantisera..

Askur

Trådstartare
Min moster är gravid och jag är naturligtvis helt lyrisk angående beskedet! "Tyvärr" är hon inte så långt gången att man kan se könet än på bebis vilket är det jag är mest nyfiken på! Så om man låter sig fantisera och "tro" på alla myter som finns - Vad kan vara tecken på tjej och vad kan det vara om det är en pojke? :D
 
Jag är väldigt skeptisk till alla myter.. ;)
Men lite komiskt är det, är två stycken som har gissat att jag bär på en kille och säkert 15 stycken som säger att det är en tjej. Och enligt BM's gissning så är det en tjej. Vet inte om det är "tur" eller om det finns någon logik i detta gissande :)
De flesta tror att det är en tjej pga min mage är så låg och spetsig samt att jag har mått så fruktansvärt illa.
Men som sagt är skeptisk, tror det handlar mer om en känsla isåfall!
 
Jag har hört att man blir snyggare om man väntar en kille medan man blir fulare när man väntar en tjej. Hur och vem som bedömmer denna skönhet är dock inget som har förtäljts med visheten :D
 
Jag är väldigt skeptisk till alla myter.. ;)
Men lite komiskt är det, är två stycken som har gissat att jag bär på en kille och säkert 15 stycken som säger att det är en tjej. Och enligt BM's gissning så är det en tjej. Vet inte om det är "tur" eller om det finns någon logik i detta gissande :)
De flesta tror att det är en tjej pga min mage är så låg och spetsig samt att jag har mått så fruktansvärt illa.
Men som sagt är skeptisk, tror det handlar mer om en känsla isåfall!

Intressant det där, här heter det att det är en kille när man mår väldigt illa :p
 
Jag mådde mer illa med sonen än dottern och mådde allmänt sämre med sonen. Med dottern, första gången mådde jag oförskämt bra och tyckte bara magen var lite i vägen på slutet.
 
Det sägs att man blir sugen på sött om det är en pojke och surt om det är en flicka.

Jag vet inte, själv var jag sugen på cheeseburgare och Fanta (flicka) resp saltlakrits (pojke).
 
Min moster är gravid och jag är naturligtvis helt lyrisk angående beskedet! "Tyvärr" är hon inte så långt gången att man kan se könet än på bebis vilket är det jag är mest nyfiken på! Så om man låter sig fantisera och "tro" på alla myter som finns - Vad kan vara tecken på tjej och vad kan det vara om det är en pojke? :D

Hjärtslagen brukar vara rätt tillförlitliga, tjejer ligger högre.

Illamåendet har stämt på nästan alla jag känner, mår du illa blir det en flicka.

Magformen brukar också vara en fingervisning, syns det bakifrån att du är gravid väntar du en tjej, har du bara kula fram blir det en pojk.
 
Det finns någonting som kallas the bakningsoda test som stämmer på en hel del verkar det som. I övrigt har nav ju 50 % chans att gissa rätt, vilket är goda odds enligt mig.
 
Jag har inte mått illa, pyttemage, tror att det är en tjej. På grund av en dröm jag hade under min soul-searchingresa i Indien ^^. 2-3 barn, äldsta en flicka.

Får se snart om det var sanndröm! (och om illamående/inte stämmer)
 
Jag mådde illa som bara satan fram till vecka 30. Hade en mycket framträdande mage. Bebis hjärtljud låg vanligtvis runt 150.

Har en pojke.
 
Jag mådde mycket illa med båda barnen, dock var det värre med sonen.

Med båda kunde man i slutet av graviditeten mest ana att jag var gravid om man kollade bakifrån.

Var sugen på mjölk och mandariner med dottern. Kan inte komma på om jag hade sug efter något alls med sonen.
 
Jag mådde exakt lika med både tvillingarna (tjejer) och enlingen (kille). Hjärtljuden var lika på alla tre.
Jag hade samma sug på mat båda gångerna. Så för mig ingen skillnad.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Jag borde ligga och sova nu men jag bröt ihop istället... Jag har fått världens bästa nyheter för ett tag sen. Jag ska bli moster :love...
Svar
8
· Visningar
2 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp