Omröstning

Vilket forum vistas du mest i, när det gäller diskussion om Islandshäst.

  • Bukefalos

    Röster: 19 46,3%
  • Facebook

    Röster: 21 51,2%
  • Privata föreningssidor

    Röster: 1 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    41
Ja fast varför är det dött? Är det någonstans jag inte skriver så är det på FB, varför? Ja främst därför att nivån på diskussionerna ligger på nivån som var här för 10-15 år sedan, för mig som kikade in på eksem sidan höll jag på att sätta kaffet i halsen. Sidan var knökfull med säljare av diverse effektiva fodertillskott och annat smått och gott som botar eksem. Med en massa nya hästägare, så ska nog hjulet gå ett varv till.
 
Hänger helst här inne då jag mest blir förfärad & irriterad över den låga nivån av kunskap som ofta sprids på Facebook.
 
Men anledningen till att det är så dött här beror väl på att ni som är här inte skriver, om jag tolkar det rätt? Eftersom åtminstone hälften av de som svarat hellre vill vara här egentligen? Jag tycker självklart det är jättetrist att det är på det här viset, då Islandshäst varit ett väldigt aktivt forum tidigare.
 
Jag läser hellre här, det är inte lika spretigt som på fb.
På fb upplever jag att det är mer aggressivt, mer dömande än i islandshästgruppen här.
Och fler okunniga som kommer med välmenta "råd" som dock inte känns så seriösa.

Fast jag funderar på att byta SIF-ansluten förening till nästa år pga den där jag är medlem arrangerar något slags kurs som jag anser är oerhört oseriös så jag kan nog anses som petig och lite kategorisk själv...
 
Jag läser mest diskussioner på Facebook men det är nog för att det är så lättillgängligt. Däremot känns diskussionerna mer seriösa här och är det något jag funderar över letar jag hellre information på Buke för jag upplever att kunskaps nivån är mycket högre här.
 
Men anledningen till att det är så dött här beror väl på att ni som är här inte skriver, om jag tolkar det rätt? Eftersom åtminstone hälften av de som svarat hellre vill vara här egentligen? Jag tycker självklart det är jättetrist att det är på det här viset, då Islandshäst varit ett väldigt aktivt forum tidigare.

Jag upplever att en anledning kan vara tillgängligheten på bilder. Förr var det lättare med pixbox, nu är det svårt att hitta tjänster där man kan ladda upp bilder tycker jag. Jag måste ändå lägga upp dem på facebook, då kan jag lika gärna bara lägga upp dem bara där, typ.
 
Jag läser oftast på Facebook pga tillgängligheten men deltar sällan i diskussioner och lägger aldrig upp något själv. Vill jag dela med mig eller få tips eller liknande så väljer jag hellre Buke. Men det är om sagt väldigt dött här just nu och då blir det sällan man skriver något alls.
 
Har många hästsidor på FB men inga forum. Gillar inte riktigt diskussionerna där.
Tyvärr tycker även jag att det är lite tråkigare att skriva här iom att jag inte hittat smidig ersättare till dropbox/pohtobucket slutade stödja forum. Läser gör jag dock flera ggr/v.
 
Jag har inget annat forum jag besöker istället, men deltar ju inte aktivt här heller. Mest för att tyvärr inte har så mycket tid för hästarna just nu, och det har varit så rätt länge. Tycker mycket om att läsa här dock!
 
För min del blir det mest fb, pga att det är mer lättillgängligt. Ska jag besöka buke så blir det vid en dator, och nu för tiden med surfplattor och mobiler så är datortiden ganska begränsad. jag är inte mycket för att skriva långa inlägg på telefon eller platta. Bilder tas oftast med mobilen, och går snabbt att dela på fb. Ska de in här, måste jag först upp med dem på fb i ett publikt album, och sen kan jag via dator (för jag lyckas aldrig kopiera rätt bildadress via telefonen) lägga in dem här. I övrigt tycker jag det är mer personligt här. Skriver sällan på fb då många diskussioner lätt spårar ur.
 
Ja jag vill nog säga att FB är ett kapitel för sig, just nu pågår en diskussion ang eksem där TS inte kan förstå skillnad mellan sol/knotteksem och idiotförklarar alla som säger emot. Skit trist utveckling, trodde vi hade nått längre än så. Men tydligen inte.
 
Bukefalos.
Nu har jag förvisso inte varit på islandsdelen speciellt länge.
Men allmänt så är folk så spetsiga på facebook och som redan sagts så har många svårt att ta till sig information som motsäger deras bild av verkligheten.
Visst kan vi ha vassa diskussioner på Buke också, men den generella stämningen tycker jag är betydligt trevligare.

Om vi tycker buke är lite dött så får vi försöka ändra det tycker jag.
Ju mer aktivitet desto mer hakar även nya som kikar in här på.
 
Ja fast varför är det dött? Är det någonstans jag inte skriver så är det på FB, varför? Ja främst därför att nivån på diskussionerna ligger på nivån som var här för 10-15 år sedan, för mig som kikade in på eksem sidan höll jag på att sätta kaffet i halsen. Sidan var knökfull med säljare av diverse effektiva fodertillskott och annat smått och gott som botar eksem. Med en massa nya hästägare, så ska nog hjulet gå ett varv till.
Vill man få upp blodtrycket ska man gå in där på båda facebooksidorna :up:
 
Bukefalos.
Nu har jag förvisso inte varit på islandsdelen speciellt länge.
Men allmänt så är folk så spetsiga på facebook och som redan sagts så har många svårt att ta till sig information som motsäger deras bild av verkligheten.
Visst kan vi ha vassa diskussioner på Buke också, men den generella stämningen tycker jag är betydligt trevligare.

Om vi tycker buke är lite dött så får vi försöka ändra det tycker jag.
Ju mer aktivitet desto mer hakar även nya som kikar in här på.
Jag tycker just islandshästforumet dött lite av att kunna gilla.. :/
 
Jag är här, även om jag inte skriver jättemycket och ofta, men det beror väl främst på att jag gått från att ha levt häst till att "bara ha häst på pappret". Då blir det väl naturligt att man får lite mindre att skriva.

Facebook anser jag är värdelöst för diskussioner. Dels för översikten, det är ju inte direkt enkelt att läsa en "tråd" och folk i regel svarar på inlägg utan att läsa tidigare kommentarer.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 884
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: warg
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 617
Senast: __sofia__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 835
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp