Once in a lifetime...svårt beslut...

annonym

Trådstartare
Hej. Läser en vidareutbildning som innebär att en magisteruppsats ska skrivas. Har tilldelats ett större stipendie för en resa till ett speciellt land för att där intervjua människor för att kunna använda detta material i uppsatsen. Stipendiet täcker större delen av de omkostnader som resan innebär. Kruxet är att jag måste vara borta från familj, djur och hem i 8 veckor. Maken är mycket stöttande och tycker att jag ska åka. Smådjuren fixar han och barnen. Problemet är hästarna och att vara borta från barnen så länge.... Vet varken ut eller in, världens chans att se detta särskilda land , så länge och på det sättet men ändå...det är lång tid från familjen som jag älskar över allt annat.....
Bolla gärna...hjälp mig reda ut tankarna....hur ska jag göra? hur ska jag tänka?
// vill men ändå inte...
 
Men vad kul! Åk! Dels kan uppsatsen göra skillnad och dels är det något du bär med dig resten av livet. Alla borde plugga utomlands någon gång i livet. Har du råd kan du ju åka hem några dagar i mitten av perioden? Åk! För DIN skull, du kan tänka på och ta hand om alla andra resterande dagar, månader och år under resten av ditt liv, den här resan på åtta veckor är för DIG!
 
Hej. Läser en vidareutbildning som innebär att en magisteruppsats ska skrivas. Har tilldelats ett större stipendie för en resa till ett speciellt land för att där intervjua människor för att kunna använda detta material i uppsatsen. Stipendiet täcker större delen av de omkostnader som resan innebär. Kruxet är att jag måste vara borta från familj, djur och hem i 8 veckor. Maken är mycket stöttande och tycker att jag ska åka. Smådjuren fixar han och barnen. Problemet är hästarna och att vara borta från barnen så länge.... Vet varken ut eller in, världens chans att se detta särskilda land , så länge och på det sättet men ändå...det är lång tid från familjen som jag älskar över allt annat.....
Bolla gärna...hjälp mig reda ut tankarna....hur ska jag göra? hur ska jag tänka?
// vill men ändå inte...

Om du lever tills du är 85 år lever du 8670 veckor. 8 veckor är alltså mindre än en promille av ditt liv men det kan ge dig något du har glädje av resten av din tid.
Är det verkligen för kärleken till din familj som du tvekar, inte för jag inte tror att du älskar dem oerhört, eller är det en ursäkt för något annat?
Du tänker mycket på barnen men vad kan en sådan resa ge dem? Du kan berätta saker, visa bilder och vara en förebild för dina barn som är unikt. Hur tror du de tänker när de blir vuxna om de får veta att du avstod från en sådan chans p g a dem? Säger de tack så mycket att du inte lämnade oss med vår pappa i 8 veckor?

Hästarna? Ja, det finns väl alltid någon som kan ta hand om dem. I värsta fall får du väl betala någon för det. Men har du hela resan betald så kan det nog vara värt det.
 
Självklart ska du åka. Jag ska också skriva uppsats under våren - i Palestina. Blir borta sex veckor och visst kommer jag att sakna min familj men samtidigt har jag en bra framtid efter det. Du lär inte ångra dig när du är hemma igen.
 
Jag hade åkt. Åtta veckor går fort och jag hade ångrat mig resten av livet om jag inte gjort det. Nuförtiden är det ju lätt att hålla kontakten med familjen via Skype t ex.
 
Som sagt ... 8 veckor av din livstid dar du har mojligheter att lara dig sa oerhort mycket som du inte kan om du stannar hemma. Du kan lara dig saker om andra lander och manniskor fran andra platser som du sedan kan formedla och berika dina barns liv med.
 
Hej. Läser en vidareutbildning som innebär att en magisteruppsats ska skrivas. Har tilldelats ett större stipendie för en resa till ett speciellt land för att där intervjua människor för att kunna använda detta material i uppsatsen. Stipendiet täcker större delen av de omkostnader som resan innebär. Kruxet är att jag måste vara borta från familj, djur och hem i 8 veckor. Maken är mycket stöttande och tycker att jag ska åka. Smådjuren fixar han och barnen. Problemet är hästarna och att vara borta från barnen så länge.... Vet varken ut eller in, världens chans att se detta särskilda land , så länge och på det sättet men ändå...det är lång tid från familjen som jag älskar över allt annat.....
Bolla gärna...hjälp mig reda ut tankarna....hur ska jag göra? hur ska jag tänka?
// vill men ändå inte...
Åk! Det är världens chans, familjen och djuren finns kvar när du kommer hem igen.
Finns möjlighet så kan ni ju snacka över skype på kvällarna. Du kommer ångra dig om du inte åker
 
Problemet är hästarna och att vara borta från barnen så länge....

Men detta är Buke, säkert finns här folk i din närhet som kan hjälpa till med att hitta en bra människa att hjälp dej med hästarna! :)
Och barnen, som ngn sa, Skype, telesamtal och dagliga mail med bilder och uppdateringar från maken och barnen. ;)
 
Åk!

Åtta veckor går fort, barnen och maken klarar sig fint med varandra, smådjuren fixar de och en hästvakt kan du säkert få tag på! I värsta fall finns det säkert någon form av hästhotell, om du inte hittar någon hästvakt.
Och barnen kan du kanske skypa med så håller ni kontakten bra ändå?

Om du åker på resan kommer det vara en upplevelse du har glädje av lääänge i livet, om du inte åker kommer istället de åtta veckorna du är hemma fast du kunde vara borta på ett spännande äventyr kännas som de längsta åtta veckorna i ditt liv.
 
Problemet är hästarna och att vara borta från barnen så länge.... Vet varken ut eller in, världens chans att se detta särskilda land , så länge och på det sättet men ändå...det är lång tid från familjen som jag älskar över allt annat.....

Jag vet inte hur små dina barn är, 8 veckor kan vara en lång tid om de är mycket små, men även om så vore - är det en plats på jorden som det är omöjligt för barnen att besöka? Finns det ett värde för dem i att du åker?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 421
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 752
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 178
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp